Ik heb een Cooler Master Masterfan MF200R RGB aangeschaft en eigenlijk nog eerder met RGB fans gewerkt. Nu heb ik een mobo type MSI Z490-A Pro die beschikt over een 2x 5v ARGB en 1x gewone 12v RGB connector. De cooler master fan heeft naast het kabeltje om de fan aan te sturen nog een 4 pins kabeltje voor het RGB-gebeuren. Deze heb ik aangesloten op de ARGB rail (JRAINBOW1) omdat ik dacht dat de fan een ARGB fan is. Volgens de spec is dat het niet zag ik later. Ik kreeg enkel een blauwe kleur uit de fan en kon hem niet aansturen met MSI Mystic Light.
Nu vraag ik me dus af of ik deze fan wel gewoon op de 12v RGB (JRGB1) mag aansluiten, aangezien er wel op de doos staat dat hij MSI RGB compatible is). Ik heb weinig zin om iets te frituren en ik kom er niet helemaal uit of ik nu per sé een controller moet hebben of dat ik deze fan dus wel direct mag aansluiten. Vast een hele simpele vraag maar ik kom er niet direct uit. Iemand die hier iets meer uitleg over kan geven?
Nu vraag ik me dus af of ik deze fan wel gewoon op de 12v RGB (JRGB1) mag aansluiten, aangezien er wel op de doos staat dat hij MSI RGB compatible is). Ik heb weinig zin om iets te frituren en ik kom er niet helemaal uit of ik nu per sé een controller moet hebben of dat ik deze fan dus wel direct mag aansluiten. Vast een hele simpele vraag maar ik kom er niet direct uit. Iemand die hier iets meer uitleg over kan geven?