Hallo allemaal, ik heb een vraagje over een onderdeel van een schoolopdracht:
In Python heb ik een list met 2 kolommen: postcode-district (Bijv: 9711) en een daaraan gekoppeld getal(percentage) (Bijv: 94.0809)
:fill(white):strip_exif()/f/image/iOZwIz0j9RjS2AEepyAGqiFp.png?f=user_large)
En ik heb een andere lange lijst met volledige postcodes (Bijv: 9711HG).
:fill(white):strip_exif()/f/image/IawhViMbYZcuIpzrlhdcNiqr.png?f=user_large)
Nu zou ik graag het percentage dat gekoppeld is aan het postcodedistrict (alleen de eerste 4 cijfers) willen koppelen aan de volledige postcodes (dezelfde 4 cijfers maar met de 2 letters).
Ik heb al wat geprobeerd met een for loop en bepaalde condities maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Weet iemand hoe ik een nieuwe list kan maken van de volledige postcodes met daaraan gekoppeld het percentage?
In Python heb ik een list met 2 kolommen: postcode-district (Bijv: 9711) en een daaraan gekoppeld getal(percentage) (Bijv: 94.0809)
:fill(white):strip_exif()/f/image/iOZwIz0j9RjS2AEepyAGqiFp.png?f=user_large)
En ik heb een andere lange lijst met volledige postcodes (Bijv: 9711HG).
:fill(white):strip_exif()/f/image/IawhViMbYZcuIpzrlhdcNiqr.png?f=user_large)
Nu zou ik graag het percentage dat gekoppeld is aan het postcodedistrict (alleen de eerste 4 cijfers) willen koppelen aan de volledige postcodes (dezelfde 4 cijfers maar met de 2 letters).
Ik heb al wat geprobeerd met een for loop en bepaalde condities maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Weet iemand hoe ik een nieuwe list kan maken van de volledige postcodes met daaraan gekoppeld het percentage?