Toon posts:

OpenGL of Direct 3d De verschillen?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen leef je uit julie kunnen mij hier vast we wat meer over vertellen wat is mooier sneller beter enzzzzzzzzzzzz.

Bedankt

Geforce freak uit Almere

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Vanochtend stond er nog een mooie posting van wat John Carmack (aka 3d games koning) hier van vind:
check

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
OpenGL is vele malen sneller dan Direct3D. Ik kan niet zeggen of het mooier is, alleen in Linux is het aanzienlijk beter dan Windows.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 20 augustus 2001 20:45 schreef LinuxUser het volgende:
OpenGL is vele malen sneller dan Direct3D. Ik kan niet zeggen of het mooier is, alleen in Linux is het aanzienlijk beter dan Windows.
inderdaad is OpenGL veel sneller (bij goede implementatie), maar volgens mij gebruikt DirectX/3D wel meer van de nieuwste features van videokaarten...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

All of Nvidia's new features have showed up as OpenGL extensions before they show up as new D3D features.
Uit Carmack's textje... wat moeten we nog meer zeggen :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op maandag 20 augustus 2001 20:56 schreef mgfun het volgende:

[..]

Uit Carmack's textje... wat moeten we nog meer zeggen :)
niet veel! Wat die nieuwe features betreft, maakt OpenGL evengoed gebruik van de nieuwe features zolang je maar de nieuwste videodrivers hebt. Deze geven de ondersteuning voor de features van een bepaalde kaart. Of zit ik er 'ns helemaal naast???

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Sommige developpers gebruiken bijde dan kan je mooi FPS vergelijken weer andere een van die twee

dus in veel gevallen maakt het niets uit omdat het 'n openGL games is en weer 'n andere Direct3D game

OpenGL is 'n multiplatform profisionele API ook gebruikt door games

Direct3d Immidiate mode is 'n 3D game API voornamelijk voor 3D games ook de andere componenten maar ook voor multimedia gebruik.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 20 augustus 2001 20:45 schreef LinuxUser het volgende:
Meeste games zijn voor de PC win32 markt gemaakt op enkele na door gebruik van DirectX in zijn geheel waaronder Direct3d

sommigen gebruiken DirectX met ipv direct3d openGL

openGL is alleen maar 3D misschien wel makkelijker en sneller.
Voor sound, multyplay, input etc heb je iets erbij nodig.

maar veel Grafische kaart makers leveren de hardware af met redelijke directX drivers openGL komt vaak later nVidia is hier een uitzondering op door Quadro lijn wat ook merkbaar is in hun andere produkten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 20 augustus 2001 21:08 schreef SuperG het volgende:

nVidia is hier een uitzondering op door Quadro lijn wat ook merkbaar is in hun andere produkten.
Plus het feit dat ze een hoop ex-Silicon Graphics werknemers in dienst hebben :) .

[edit]-> Ow wacht dat zul je ook wel bedoelen .. lamaar :D

PC Specs

Verwijderd

Bij mij loopt een hoop vast als ik d3d gebruik. Bij openGL blijft alles netjes draaien. Weet iemand daarwat van?
Pagina: 1