Ik heb een nieuwe Corsair RM850x (2021) Zwart met daarbij een ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC
In tegenstelling tot wat er op de website staat, komen er in de doos van de PSU slechts x2 PCIe 8-pin (6+2)
:strip_exif()/f/image/4vM6EOHY0jFFMmsI8b3DEqtZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik deze twee kabels gebruiken op de drie aansluitingen op de videokaart te voeden? Of moet ik drie individuele PCIe kabels met 8-pins gebruiken?
Volgens een plaatje dat ik online heb gevonden kan het misschien wel...
:strip_exif()/f/image/7tAahPnCaVgQNZjH3uPCJqC9.jpg?f=fotoalbum_large)
maar volgende de specificaties van de videokaart trekt het gemakkelijk 350W en ik dacht dat er max 150W door een kabel heen gaat. Of werkt het zoals hieronder?
/f/image/oX9g2OAG6kHoJD1tPdpsZp2D.png?f=fotoalbum_large)
En in het geval dat drie losse kabels nodig zijn, kan ik ergens drie losse PCIe kabels kopen die iets minder ruimte in beslag nemen dan drie kabels met elk 2x 8-pin (6+2) waarvan ik er dus drie niet gebruik?
In tegenstelling tot wat er op de website staat, komen er in de doos van de PSU slechts x2 PCIe 8-pin (6+2)
:strip_exif()/f/image/4vM6EOHY0jFFMmsI8b3DEqtZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik deze twee kabels gebruiken op de drie aansluitingen op de videokaart te voeden? Of moet ik drie individuele PCIe kabels met 8-pins gebruiken?
Volgens een plaatje dat ik online heb gevonden kan het misschien wel...
:strip_exif()/f/image/7tAahPnCaVgQNZjH3uPCJqC9.jpg?f=fotoalbum_large)
maar volgende de specificaties van de videokaart trekt het gemakkelijk 350W en ik dacht dat er max 150W door een kabel heen gaat. Of werkt het zoals hieronder?
/f/image/oX9g2OAG6kHoJD1tPdpsZp2D.png?f=fotoalbum_large)
En in het geval dat drie losse kabels nodig zijn, kan ik ergens drie losse PCIe kabels kopen die iets minder ruimte in beslag nemen dan drie kabels met elk 2x 8-pin (6+2) waarvan ik er dus drie niet gebruik?
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg