plex ubuntu ziet geen folders van nextcloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Ik heb Ubuntu 20.04 geinstalleerd en daarop draait nextcloud. Nu wil ik graag dat de uploads van nextcloud ook zichtbaar zijn in plex op mijn tv (foto's enzo).

Ik heb nu plesk geinstalleerd maar als ik door de directories blader kom ik niet verder dan /data/ waarachter de gebruikers staan. Ik weet dat de eigenaar van die folder en bestanden www-data is en ik ging er vanuit dat dit het probleem was omdat de eigenaar van /lib/plexmediaserver root is.

Ik heb daarom shown -R www-data:www-data plexmediaserver uitgevoerd vanuit de /lib en daarna gechecked dat de plexmediaserver directory nu de eigenaar www-data heeft evenals de bestanden erin.
Echter kan ik nog steeds niet verder bladeren om bij de folders te komen.. enig idee wat ik hier verkeerd doe?

Ik zag op internet dat plex wel samen met nextcloud moet kunnen draaien.

Beste antwoord (via arjanvr op 26-10-2021 18:30)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
Je moet meer doen dan de ownership van een folder aanpassen om de user die plex gebruikt aan te passen.
https://dausruddin.com/ho...-running-under-in-ubuntu/

Je kan ook gewoon plex onder de user plex laten draaien (is de default). En de plex user lees en execute rechten geven op de www-data map.

TheS4ndm4n#1919

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
Je moet meer doen dan de ownership van een folder aanpassen om de user die plex gebruikt aan te passen.
https://dausruddin.com/ho...-running-under-in-ubuntu/

Je kan ook gewoon plex onder de user plex laten draaien (is de default). En de plex user lees en execute rechten geven op de www-data map.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Ik ga eens kijken wat ik daarmee kan. Moet ook mij als noob Ubuntu gebruiker wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanvr
Ik heb ervoor gekozen om de gebruiker plex toe te voegen aan de groep www-data waar de folders onder vallen.. nu kan ik ze wel zien.. dit is de makkelijkste manier denk ik..

Dank je