Videokaart besteld, lege doos ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:19
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met de bestelling van een videokaart uit Frankrijk.
Op 13 oktober heb ik op een Franse website een videokaart gekocht. Dit bedrijf levert niet naar Nederland, dus heb ik het adres van vrienden in Belgie gebruikt.
Op 15 oktober is het pakket geleverd, bij buren van onze vrienden. Die hebben het 's avonds opgehaald.
Op 16 oktober heeft mijn vrouw het pakket weer opgehaald. Toen zij thuis kwam zag ik een kleine beschadiging aan de doos
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vol verwachting heb ik het pakket open gemaakt, en toen bleek dat de doos van de videokaart leeg was.
De doos van de videokaart leek onbeschadigd, en ik heb zelf het plakband aan de onderkant van de doos open gesneden.

Ik heb contact opgenomen met het bedrijf, en die vroegen om foto's van het pakket. Deze heb ik opgestuurd en de vraag is uitgezet naar de vervoerder.
Ik heb gisteren gevraagd om een status update, en kreeg toen te horen dat de vervoerder aangaf dat de doos onbeschadigd afgeleverd was ("I would like to inform you that the parcel was not thrown by the driver in the street. The parcel was undamaged when it was delivered").
Volgens het bedrijf moet ik nu een klacht indienen bij de vervoerder en hun een kopietje sturen.
Ik vraag me af of dat wel de juiste weg is, maar ik weet niet hoe het zit met eventueel Frans en/of Belgisch recht. Zelf woon ik in Nederland.
Ter info, ik heb met Creditcard betaald.

Hoe nu verder?

[ Voor 8% gewijzigd door pwvliet op 26-10-2021 17:06 . Reden: Link toegevoegd naar foto van doos ]

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:16
Tja, je hebt het gecompliceerd gemaakt. Misschien is er in het post proces iets ontvreemd, misschien hebben de buren de videokaart eruit gehaald en misschien hebben je vrienden de videokaart eruit gehaald...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Die "kleine beschadiging" is aardig groot.

Er zijn een hoop mensen te verdenken tussen de verkoper en pakketje in jou handen. Makkelijk ga je het zeker niet krijgen.

Combineer dat nog met Frans en mogelijk Belgisch recht en ik zou me toch eens goed achter oren krabben.

Kan je bij de verzender met track&trace het gewicht ook zien? Vergelijk dat met wat jij ontvangen hebt, en wat het MET videokaart zou moeten wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05

slaay

Natuurbeleven.com

Daarbij kan de verkopende partij ook aangeven: Waarom heb jij een dergelijk pakket geaccepteerd (zij zien alleen maar het afleveradres wat jij hebt opgegeven) en heb je het niet meteen gemeld na bezorging? Of het pakket retour laten sturen omdat het al 'open' is.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:09

Blokker_1999

Full steam ahead

Sowieso heb jij niets met de vervoerder te maken. Jij bent geen klant bij de vervoersmaatschapij, en als de zending verzekerd zou zijn dan ben jij ook niet degene die een claim kan indienen voor uitbetaling via die verzekering.

Het enige wat de verkoper zou kunnen eisen is dat jij aangifte doet bij de politie voor deze diefstal zodat de kans op oplichting door jouw een stuk kleiner is.

Ik zou het ook zeer straf vinden dat een vervoersmaatschapij ook maar enige claim zou kunnen maken over of het pakket onbeschadigd is afgeleverd. Daar kijkt uiteindelijk niemand naar, En neen, je tekent niet voor een pakket in goede staat als je voor ontvangst tekent (iets wat geen enkele vervoerder meer doet tegenwoordig), je tekent enkel voor ontvangst.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 17:36
Zo groot is de beschadiging nu ook weer niet. Daarbij komt nog dat de ts de tape van de doos van de videokaart zelf heeft open moeten snijden. Lijkt me dat de doos al leeg was bij verzending. Vraag het gewicht op of wellicht kan je dit zien bij de track&trace gegevens.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:09

Blokker_1999

Full steam ahead

slaay schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:23:
Daarbij kan de verkopende partij ook aangeven: Waarom heb jij een dergelijk pakket geaccepteerd (zij zien alleen maar het afleveradres wat jij hebt opgegeven) en heb je het niet meteen gemeld na bezorging? Of het pakket retour laten sturen omdat het al 'open' is.
Niets mis met pakket accepteren, zelfs als de verpakking beschadigd is. Beste wat je kan doen als je het opmerkt is even vragen aan de bezorger om het samen open te maken en indien nodig terug dicht te kleven om onmiddelijk retour sturen. Maar tekenen voor ontvangst betekend NIET dat je tekent voor ontvangst in goede staat zoals sommige wel eens beweren.

En wat is laattijdig? Het gaat uiteindelijk om enkele dagen. Niet abnormaal. Als je het nu na enkele weken zou melden, dan zou dat iets anders zijn natuurlijk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-06 16:49
Kijk voor de grap eens wat die doos weegt, en wat voor gewicht de vervoerder wellicht gelogd heeft op z'n track en trace pagina.

Edit: @wodkabuikje was me net voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Freeaqingme op 26-10-2021 19:28 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Denk dat de verzender er weinig mee kan. TS heeft er zelf voor gekozen het af te laten leveren bij vrienden, dus om het niet zelf in ontvangst te nemen, en die vrienden vervolgens op de dag van afleveren niet eens thuis zijn en daarom eerst ook nog eens bij de buren komt. En tot slot TS het nog eens in beschadigde staat gewoon aanneemt.

[ Voor 29% gewijzigd door CyberMania op 26-10-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik zouden claim bij de creditcard maatschappij neerleggen. Niet geleverd wat is afgesproken oid.

Dat lijkt me de makkelijkste route als ik de communicatie met de winkel zo zie.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchKel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 04:15:
Ik zouden claim bij de creditcard maatschappij neerleggen. Niet geleverd wat is afgesproken oid.

Dat is absoluut geen makkelijke route. De creditcardmaatschappij vraagt om een enorme lading bewijzen en communicatie met de webshop voordat er ook maar aan gedacht wordt om iets uit te keren.

Je zult alle stappen van het zelf oplossen met de webshop eerst tot in den treure moeten doorlopen. ICS bescherming is wel een ding, maar geen makkelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:12
DutchKel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 04:15:

Dan zal je bewijs moeten hebben dat de buurman en vrouwen van TS niet een graai hebben gedaan. Want er is afgesproken om het af te geven aan de vrouw van TS niet TS zelf. Tevens wil de Winkel helemaal geen zaken doen met Nederland. Alleen TS heeft zelf een adres in België opgegeven. En daarna zijn er nog veel momenten geweest waar de winkel niets aan kan doen. Dus vraag mij af of CC wil een valide optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loki504 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:49:
[...]

Dan zal je bewijs moeten hebben dat de buurman en vrouwen van TS niet een graai hebben gedaan. Want er is afgesproken om het af te geven aan de vrouw van TS niet TS zelf. Tevens wil de Winkel helemaal geen zaken doen met Nederland. Alleen TS heeft zelf een adres in België opgegeven. En daarna zijn er nog veel momenten geweest waar de winkel niets aan kan doen. Dus vraag mij af of CC wil een valide optie is.
Het zal inderdaad een zware kluif worden om te bewijzen dat de videokaart VOOR aflevering in Belgie al verdwenen was. De beste hoop is het gewicht van de track&trace van verzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:14
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:26:
[...]

De beste hoop is het gewicht van de track&trace van verzender.
Op het verzendlabel is al "weight" te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:21
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 05:38:
[...]

Dat is absoluut geen makkelijke route. De creditcardmaatschappij vraagt om een enorme lading bewijzen en communicatie met de webshop voordat er ook maar aan gedacht wordt om iets uit te keren.

Je zult alle stappen van het zelf oplossen met de webshop eerst tot in den treure moeten doorlopen. ICS bescherming is wel een ding, maar geen makkelijke.
Vraag mij tevens af of de claim aan de CC maatschappij niet direct afgewezen kan worden als de webwinkel bewijs indient geen zaken te doen in Nederland (conform AV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
pwvliet schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:48:
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met de bestelling van een videokaart uit Frankrijk.
Op 13 oktober heb ik op een Franse website een videokaart gekocht. Dit bedrijf levert niet naar Nederland, dus heb ik het adres van vrienden in Belgie gebruikt.
Op 15 oktober is het pakket geleverd, bij buren van onze vrienden. Die hebben het 's avonds opgehaald.
Op 16 oktober heeft mijn vrouw het pakket weer opgehaald. Toen zij thuis kwam zag ik een kleine beschadiging aan de doos
***members only***

Vol verwachting heb ik het pakket open gemaakt, en toen bleek dat de doos van de videokaart leeg was.
De doos van de videokaart leek onbeschadigd, en ik heb zelf het plakband aan de onderkant van de doos open gesneden.

Ik heb contact opgenomen met het bedrijf, en die vroegen om foto's van het pakket. Deze heb ik opgestuurd en de vraag is uitgezet naar de vervoerder.
Ik heb gisteren gevraagd om een status update, en kreeg toen te horen dat de vervoerder aangaf dat de doos onbeschadigd afgeleverd was ("I would like to inform you that the parcel was not thrown by the driver in the street. The parcel was undamaged when it was delivered").
Volgens het bedrijf moet ik nu een klacht indienen bij de vervoerder en hun een kopietje sturen.
Ik vraag me af of dat wel de juiste weg is, maar ik weet niet hoe het zit met eventueel Frans en/of Belgisch recht. Zelf woon ik in Nederland.
Ter info, ik heb met Creditcard betaald.

Hoe nu verder?
Denk dat je weinig kans maakt, die 'kleine beschadiging' is niet klein en zeer grote kans dat iemand de kaart er via die weg uit heeft gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:38
mugenmarco schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Denk dat je weinig kans maakt, die 'kleine beschadiging' is niet klein en zeer grote kans dat iemand de kaart er via die weg uit heeft gejat.
Uit een gesealde doos van de videokaart? TS geeft aan dat seal zelf te hebben doorgesneden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwvliet
  • Laatst online: 15:19
Iedereen bedankt voor de reactie.
Ik had zelf gemist dat het gewicht op de doos stond. Volgens het label is er een pakket verzonden van 2,25kg. Gewicht zoals ik het heb ontvangen is 940 gram. Dan moet hij ergens onderweg er wel uitgehaald zijn.
Dan nog verbaast het me dat het door dat gat is gelukt. Ik heb nog een foto toegevoegd van de doos waar de videokaart in zit in verhouding met de doos waar het in zat. https://photos.app.goo.gl/JwxeM3A55qQjXWNC8
Maar misschien onderschat ik de handigheid van mensen.
De algehele tendens is helaas dat ik weinig kans maak om hier mijn geld terug te halen.
Ik ga nog een keer in contact met de winkel dat ik in feite niets te maken heb met de vervoerder, en dat zij het op moeten lossen. Maar ik ben bang dat als zij voet bij stuk houden ik kan fluiten naar mijn geld :|

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:06
Probeer ook contact op te nemen met je creditcard maatschappij. Daar zit ook vaak een goede verzekering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:05
pwvliet schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:21:
Ik had zelf gemist dat het gewicht op de doos stond. Volgens het label is er een pakket verzonden van 2,25kg. Gewicht zoals ik het heb ontvangen is 940 gram. Dan moet hij ergens onderweg er wel uitgehaald zijn.
Dan nog verbaast het me dat het door dat gat is gelukt. Ik heb nog een foto toegevoegd van de doos waar de videokaart in zit in verhouding met de doos waar het in zat. https://photos.app.goo.gl/JwxeM3A55qQjXWNC8
Maar misschien onderschat ik de handigheid van mensen.
De algehele tendens is helaas dat ik weinig kans maak om hier mijn geld terug te halen.
Ik ga nog een keer in contact met de winkel dat ik in feite niets te maken heb met de vervoerder, en dat zij het op moeten lossen. Maar ik ben bang dat als zij voet bij stuk houden ik kan fluiten naar mijn geld :|
Dat kan niet. Het is onmogelijk dat de kaart door dat gat er uit is gehaald. Je zou je hand er in kunnen steken, maar dan nog moet je de binnenste doos open maken, de kaart er uithalen, de doos dicht plakken en de kaart er uit trekken.
Dit moet dus zijn gebeurd voordat de videokaartdoos in de verpakkingsdoos is geplaatst.
Heb je die gewichten ergens bij de post opgevraagd? Of die 940 gram zelf gewogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het enige dat 'vreemd' aan het gat is is dat je daardoor wel kan zien wat er in zit, alsof het er bewust is ingemaakt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gebruikershaes schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Dat kan niet. Het is onmogelijk dat de kaart door dat gat er uit is gehaald. Je zou je hand er in kunnen steken, maar dan nog moet je de binnenste doos open maken, de kaart er uithalen, de doos dicht plakken en de kaart er uit trekken.
Dit moet dus zijn gebeurd voordat de videokaartdoos in de verpakkingsdoos is geplaatst.
Heb je die gewichten ergens bij de post opgevraagd? Of die 940 gram zelf gewogen?
Dan sla je nog even over dat er ook de mogelijkheid is dat de doos is geopend en weer gesloten zonder dat dat zichtbaar is. Vrij eenvoudig mogelijk als je de juiste verpakkingsmogelijkheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
James25 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:29:
Probeer ook contact op te nemen met je creditcard maatschappij. Daar zit ook vaak een goede verzekering op.
Daar is het veel te vroeg voor. Er is nog geen eens contact gezocht met de verkopende partij voor zover ik lees.

Wel dus. Maar zie verder Anoniem: 472287 in "Videokaart besteld, lege doos ontvangen"

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 27-10-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:09

pietje63

RTFM

pwvliet schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:21:
Flinke videokaart van 1.3KG.. Iets zegt me dat je niet te veel waarde moet hechten aan de 2.25KG

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pietje63 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:58:
Flinke videokaart van 1.3KG.. Iets zegt me dat je niet te veel waarde moet hechten aan de 2.25KG
De 2,25kg is het totale gewicht. De doos waarin het vervoerd is, is ook groter dan de doos met een videokaart. Opvulling (om te zorgen dat de daadwerkelijke doos met de videokaart niet teveel verschuift), zonder te weten wat er exact gebruikt is, weegt ook niet niets. ;)

Maar ja, 1kg vulmateriaal is ook wel veel, lijkt me.

Ik denk dat het voor @pwvliet verstandiger is om refund aan te vragen bij de creditcard maatschappij.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2021 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 12:28
[...]

1,3 kilo is best realistisch voor bijv. een RTX 3070 als ik Google mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:49
[...]

Recente videokaarten wegen aardig wat, zie bijv. deze review van een MSI variant:
The MSI is a chunky card that measures 12.72-inches in length (323mm) and stands at an impressive 5.51-inches in height (140mm). We weighed the card on our digital shipping scale and it came in at 3 pounds 3.5 ounces or 1.46 Kilograms.
Uit: https://www.legitreviews....-x-trio-8gb-review_223093

Daar de FE modellen normaliter bij de zwaardere modellen horen is een kilo+ best geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Thomas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2023
"Op 15 oktober is het pakket geleverd, bij buren van onze vrienden. Die hebben het 's avonds opgehaald."

Die beschadiging is toch wel zeer duidelijk zichtbaar, Die buren of uw vrienden moeten dat toch ook direct gezien hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier uit blijkt maar weer eens waar ik constant op hamer. Weiger een verpakking met zichtbare schade aan de deur !!

Een flinke koeler weegt al 1kg, dus een GPU weegt dat al gauw. verder lijkt de "flap" aan de zijkant ook open op de foto. De verpakking van de GPU maak je zo onzichtbaar open. dat doorzichtige stickertje maak je zo los met föhn. Het lijkt er sterk op dat de transporteur/bezorger dit heeft gedaan. Vaak weet men adhv afzender dat er dure goederen in kunnen zitten. Scheur doos 'open' om te kijken, en dan de 'flap' en hoppa. achter die flap zit vaak een lijm strip, die je nadien zo weer dicht kun drukken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 18:16
Hackus schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:05:
Hier uit blijkt maar weer eens waar ik constant op hamer. Weiger een verpakking met zichtbare schade aan de deur !!

Een flinke koeler weegt al 1kg, dus een GPU weegt dat al gauw. verder lijkt de "flap" aan de zijkant ook open op de foto. De verpakking van de GPU maak je zo onzichtbaar open. dat doorzichtige stickertje maak je zo los met föhn. Het lijkt er sterk op dat de transporteur/bezorger dit heeft gedaan. Vaak weet men adhv afzender dat er dure goederen in kunnen zitten. Scheur doos 'open' om te kijken, en dan de 'flap' en hoppa. achter die flap zit vaak een lijm strip, die je nadien zo weer dicht kun drukken.
Er valt niet vast te stellen of de doos bij beroering schade had... Ik begrijp niet goed waarom iedereen naar de vervoerder wijst, er zijn immers nog twee partijen... Als er drie partijen zijn welke de videokaart zouden kunnen stelen, dan is de kans dat het de vervoerder is slechts 33,33% :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:16
Hackus schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:05:
Mee eens... echter even een praktische vraag; Hoe weiger je een pakket dat de bezorger bij je buren afgeeft?

Ik heb zo in het verleden ook een keer een pakket dat aangetekend verzonden was met handtekening vereist, die zonder handtekening bij de buren is afgeleverd.

Ook heb ik een pakket brievenbus waar de meeste pakketjes inpassen. Dan neem ik dus blind een pakket aan. Tot heden nog nooit gezeur mee gehad buiten dat ze ooit leuk doen en er een pakket van iemand in de straat erin steken.... Niet dat ik bezwaar heb om een pakket van een buur te ontvangen maar dat is natuurlijk niet altijd handig (wanneer ik b.v. niet thuis ben en het pakket in de bus in de volle zon staat etc.)

Maar voor de TS zou ik het ook zoeken in het gewicht van het pakket van A tot Z of anders kijken wat de CC maatschappij kan betekenen. Les voor de toekomst om het verder ook niet zo ingewikkeld te maken door te bestellen bij een buitenlandse webshop die niet levert naar NL. Al was het maar omdat het NL recht dan op geen enkele wijze van toepassing is.

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 27-10-2021 22:39 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afgeven bij servicepunt, met de mededeling dat je het pakket weigert, ivm visuele schade.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

Hackus schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:51:
Afgeven bij servicepunt, met de mededeling dat je het pakket weigert, ivm visuele schade.
Ja dit gaat natuurlijk op geen enkele manier zodra het pakket uit handen van de bezorger is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lekker nuttige toevoeging 8)7

"ik weiger dit pakket dat nu leeg is en 13 dagen geleden afgeleverd is"

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Thalaron schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

Mee eens... echter even een praktische vraag; Hoe weiger je een pakket dat de bezorger bij je buren afgeeft?
Of, zoals het laatste jaren gebruikelijk is, het pakket wordt vaak, voordat je naar de deur bent gerend, al op je stoep gezet.
Ik heb zo in het verleden ook een keer een pakket dat aangetekend verzonden was met handtekening vereist, die zonder handtekening bij de buren is afgeleverd.
Dat is anno nu ook een farce. De bezorgers 'tekenen' gewoon zelf.

Afgelopen weken nog; diverse pakketten die aangetekend verstuurd waren. Gewoon afgegeven. Zowel bij mij, op de deurmat (omdat de bezorger harder kon rennen dan ik ;) ), alsmede bij de buren.
Gisteravond een zwaar pakket (dikke autoaccu), bezorger belt aan, zet de doos neer, en tegen de tijd dat ik bij de voordeur was, reed 'ie al zwaaiende weer weg.
Want hij zag ons notabene zitten in de woonkamer en maakte een gebaar dat 'ie het pakket zou neerzetten.
Kijk ik naderhand naar de trackingstatus; zou ik zogenaamd getekend hebben voor ontvangst. ;w

Als ik zo af en toe de horror c.q. Kafkaëske toestanden met leveringen en retouren lees, dan hoop ik altijd maar dat ik er zelf van verschoond zal blijven. :+
Er valt immers zo moeilijk te discussiëren met een AI. :(

Afbeeldingslocatie: https://www.ingedowdencoaching.com/wp-content/uploads/2014/11/computer-says-no-1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 28-10-2021 10:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DataGhost schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:35:
[...]

Ja dit gaat natuurlijk op geen enkele manier zodra het pakket uit handen van de bezorger is 8)7
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:08:
[...]

Lekker nuttige toevoeging 8)7

"ik weiger dit pakket dat nu leeg is en 13 dagen geleden afgeleverd is"

:'(
Reactie is op de vraag van @Thalaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:16
Indien dat mogelijk is doe ik dat vrijwel altijd, behalve bij niet waardevolle zaken. Helaas is dit echter niet altijd een optie dus dan blijf je de kans hebben dat het pakket bij jou terecht komt zonder dat er een controle optie is.

Ik heb ook al een keer meegemaakt dat ze mijn pakketje, dat in de pakketbus paste…., op de stoep hadden achtergelaten en hebben aangebeld.

Super leuk wanneer je pas 5 uur later thuis bent natuurlijk. Ik kreeg een bericht van de buurman met of hij het pakket in de bus moest gooien of wat de bedoeling was…

Dat was ook een pakket waar de bezorger zelf voor had getekend |:(

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Pagina: 1