• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Ja alweer een vraag over welke palm :)

Ik kan maar niet kiezen welke ik wil hebben

Keuze zijn:

Palm 500
Handspring Edge
Sony Clie
Palm Vx

Ik gebruik hem voor oa agenda, adresboek, games, beetje internet/W@P

Ik kan maar niet kiezen :(

Persoonlijk vind ik de Edge wel mooi, maar is die ook goed??

De Clie is goedkoper dan de anderen
De Vx is goedkopen dan de m500. Is die paar honderd gulen je geld waard??

Wie kan mij helpen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Palm Vx roeleert :9

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

de edge is vandaag $100 in prijs gezakt dus maakt hem wel aantrekkelijk.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• ken
Ja zag het net ook staan

Die wordt het denk ik

Alleen wachten waneer die hier ook in prijs gaat dalen :)

maar zal wel weer wat langer duren hier in NL

• ken
De Edge is nu 899
Sony is 650
Palm m500 is 999

• Nikki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07-2005

Nikki

Compaq IPaq?

http://www.compaq.nl/handhelds/index.html
Veel plezier

• ken
Dank je

Maar geen Pocket PC :)

Ik blijf bij palmOS, vind ik veel pretigger werken

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 23:31 schreef Nikki het volgende:
Compaq IPaq?

http://www.compaq.nl/handhelds/index.html
Veel plezier
Bij Mediamarkt hier in Leeuwarden is een aanbieding: De IPaq 3130 voor fl 666,-. Ik denk dat ik die morgen haal :9
Op maandag 20 augustus 2001 23:41 schreef ken het volgende:
Dank je

Maar geen Pocket PC :)

Ik blijf bij palmOS, vind ik veel pretigger werken
Ben ik het op zich mee eens. Ik ben niet bepaald een liefhebber van Microsoft spul, maar toch kies ik voor een Pocket PC.
Ik vind een Palm zo oubollig overkomen. De graphics en schermpjes vind ik niet best, en het OS is niet echt een systeem om mee te prutsen.
Bovendien niet echt geschikt voor multimedia, gezien de CPU-tjes van de Palms.

Een Pocket PC heeft een snelle CPU, flitsende en heldere graphics, en een wat hoger pruts-gehalte. Bovendien erg goedkoop in verhouding tot palms... voor je geld heb je een Pocket PC met "zwaardere" hardware als een Palm die even veel kost.

Palms hebben 1 groot voordeel t.o.v. Pocket PC: Het ontwikkelen van software voor Palm kan ook onder Unix systemen (dus ook Linux). Als je software schrijft voor Windows CE/Pocket PC, zit je gebonden aan Windows. Gelukkig is de developer-software wel gratis.

Om weer terug ontopic te komen..

Persoonlijk zou ik gaan voor een handheld/Palm met een open operatingsystem en open architectuur. Helaas bestaan ze nog niet, en zal het nog wel even duren voordat het zover is. Linux staat nog maar in de kinderschoenen op de zak-computertjes, het draait een beetje op dure I-Paq modellen en dan nog stelt het weinig voor en is het veel te groot.
Dus zit je momenteel nog vast aan de keuze uit Palm OS of Windows CE/Pocket PC.
De topic-starter wil Palm OS draaien. Het voordeel is dat je dan de keuze hebt uit een wat bredere reeks prijsklassen.

Wat de 4 genoemden betreft:
Sony is troep (da's mijn bescheiden mening, dus ik zou dat nooit nemen)
Wat die andere 3 betreft moet je gewoon voor design en features gaan. Ik zal de neiging hebben het bij een "echte" Palm te houden en dan wel eentje die in staat is om het ROM te flashen. De 500 kan het, of die III het kan weet ik niet. Als je serieus denkt aan de Palm III, dan is de 105 volgens mij ook het overwegen waard. Ik denk dat ik uiteindelijk voor de 500 zou gaan..

[edit] Als ik kijk naar wat je er mee wilt, zou ik als ik jou was ook eens nadenken of je werkelijk een Palm uit de prijsklasse van de Palm 500 nodig hebt..

Verwijderd

Och, je kan wel zeggen palm werkt beter. Ik vind het geen moer uitmaken (heb nu ipaq, had palm). Ik vind de multimedia toepassingen van Pocket PC gewoon veel beter.

Dus boeiend.. Koop wat je zelf wilt maar ga geen andere dingen afkraken.

Palm & PocketPC rulen allebei :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op dinsdag 21 augustus 2001 00:03 schreef svdmeer het volgende:
Ben ik het op zich mee eens. Ik ben niet bepaald een liefhebber van Microsoft spul, maar toch kies ik voor een Pocket PC.
Ik vind een Palm zo oubollig overkomen. De graphics en schermpjes vind ik niet best, en het OS is niet echt een systeem om mee te prutsen.

Een Pocket PC heeft een snelle CPU, flitsende en heldere graphics, en een wat hoger pruts-gehalte. Bovendien erg goedkoop in verhouding tot palms... voor je geld heb je een Pocket PC met "zwaardere" hardware als een Palm die even veel kost.
Je koopt een PDA toch niet voor multimedia of om te prutsen ?
je koopt een PDA om als PDA dienst te doen, en dan is PalmOS toch net ff fijner dan pokkepc.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
Op dinsdag 21 augustus 2001 09:15 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

je koopt een PDA om als PDA dienst te doen, en dan is PalmOS toch net ff fijner dan pokkepc.
Tja, ik heb een palm, omdat ik dat ding puur als agenda, adresboek, todo list e.d. gebruik, en niet om te prutsen (dat doe ik wel op m'n pc, die is er voor bedoeld). Ik vind het voordeel van Palm dat er zo mega veel software voor verkrijgbaar is. Dus als je iets zoekt is de kans groot dat het al door iemand gemaakt is.

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:51
ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een plam m505,(ik ging aanvankelijk voor de m500, maar toen ik de m505 voor de helft van de prijs kon krijgen heb ik die genomen) ik ben zeer tevreden met dit apparaatje.Ik ben voor de palm m505 gegaan omdat de kleinste en lichste( op de m500 na) palm van dit moment is, en omdat ie erg handig in het gebruik is.
De compaq ipaq vind ik te groot,daarbij mag die dan wel een snellere proc hebben maar dit vreet ook een hoop stroom, daarbij vraag ik me af of er zoveel mensen zijn die persee mp3'tjes willen afspelen(wat naar mijn het enige voordeel van een ipaq zou zijn).
Mischien had ik liever de sony clie 610 gehad, deze is technisch gelijk aan de m505 met het verschil dat de 610 een beter beeldscherm heeft met een res van 310*310 (de palm heeft een res van 160*160, maar aangezien ik niet wist wanneer deze hier te verkrijgen is ben ik toch voor de palm gegaan.

Verwijderd

De compaq ipaq vind ik te groot,daarbij mag die dan wel een snellere proc hebben maar dit vreet ook een hoop stroom, daarbij vraag ik me af of er zoveel mensen zijn die persee mp3'tjes willen afspelen(wat naar mijn het enige voordeel van een ipaq zou zijn).
Och, zo veel groter is de ipaq niet. Vreet wel stroom maar ik kan er al gauw 8 uur mee doen. Ik heb nooit last, en s'avonds gooi ik hem toch op de cradle/lader dus boeie.
En ja, veel mensen willen mp3's afspelen. Ik ken ze in ieder geval wel :).

Maar ok, ik heb ook palm gehad.. en Palm & PocketPC rulen beiden :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 09:15 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Beiden zijn goed voor alle functies. Enige wat mijn ipaq meer bied is de multimedia en dat is gewoon leuk/handig voor mp3's/filmpjes(divx) etc..

Palm & WinCE rulen beiden..

tering ik begin een vrede-stichter te worden :)

• pven
  • Niet online
Uit de FAQ:
Wat voor PDA moet ik nou nemen?
Je kan geen PDA aanwijzen als zijnde de beste. De een wil gewoon een simpele agenda/notitieblok/adresboek, de ander wil ermee bellen, mp3's op afspelen en in full color spelletjes doen.
Als je voor de aanschaf van een PDA staat; bedenk je dan wat je ermee denkt te willen gaan doen, en wat je budget is. De een geeft moeiteloos 1500,- uit aan een PDA, terwijl de ander 500,- al bijzonder veel vindt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SvMp
  • Niet online
Ik heb een IPaq gekocht niet primair als agenda. Maar meer als speeltje, die ik ook als agenda, adressenboek en elektronisch leesvoer gebruik. Heerlijk voor lange ritten in de trein :)

Ik heb net ff bij Mediamarkt die Sony gezien, het design van het ding is prachtig. Maar dat is ook wel een van Sony's sterkste kanten.

De grootte van een I-Paq vind ik wel meevallen: Hij is helemaal niet zwaar en past nog met gemak in een binnenzak.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op dinsdag 21 augustus 2001 00:03 schreef svdmeer het volgende:
En dat komt omdat dat ook niet de doelgroep is. Prutsen met filmpjes en mp3 spelers mogen de patsertjes onder ons doen; geef mij maar m'n Palm zodat ik m'n leven geordend houd. Daar issie namelijk voor.
Sony is troep (da's mijn bescheiden mening, dus ik zou dat nooit nemen)
Uh-huh. Lekker nuttige opmerking.

De CLIE is vrij goed voor een palmkloon, en heeft een vrij mooi design. De jog dial is ook gaaf en extra geheugen in de vorm van memsticks is nooit weg. Waarom daar dan zo'n volledig nutteloos 'sony is troep' opmerking bij moet... Microsoft, das pas troep ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Patsertjes? Neu.. snap niet dat je dat zegt eigenlijk.
Het feit dat ik iets mooiers wil dan een Palm wil nog niet zeggen dat ik een patser ben. Daarnaast heb ik ook een palm gehad en vind ik dat ook fijn werken. Een ipaq is kwa multimedia gewoon beter.

• ken
Ik heb nooit met pocketpc gewerkt
Altijd al palos gebruikt en ik vind het goed werken

De reden waarom ik geen Ipaq koop:
Ik vind het te groot en te zwaar en de prijs is iets te hoog

Ik zit nu eigelijk te twijfelen tussen een Edge of een Sony

De sony is 250,- goedkoper

• ken
Xplosive

Kan je nog een voor me regelen :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 19:31 schreef ken het volgende:
Ik heb nooit met pocketpc gewerkt
Altijd al palos gebruikt en ik vind het goed werken

De reden waarom ik geen Ipaq koop:
Ik vind het te groot en te zwaar en de prijs is iets te hoog

Ik zit nu eigelijk te twijfelen tussen een Edge of een Sony

De sony is 250,- goedkoper
Nogmaals: onzin, ipaq is niet zwaar.
Prijs is voor SOMMIGEN te hoog.. voor mij niet :) :)

• ken
Ok, is niet echt HEEL zwaar, maar toch wel meer als de Palm typen

Ik vind hem wel groot

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 21 augustus 2001 18:51 schreef cyberjoy het volgende:
Patsertjes? Neu.. snap niet dat je dat zegt eigenlijk.
Als ik zo rondkijk tussen studenten (vind ik in dit geval een vrij representatieve groep voor de rest van de gebruikers) zie ik simpelweg dat Palmgebruikers meestal al enkele jaren een Palm hebben, en die al die tijd gebruikt hebben ter ordening van hun leven. Nu komen er dan van die mannetjes die denken dat ze gaaf zijn omdat ze een PocketPC kunnen kopen die dan ook nog mp3s afspeelt, videotjes afspeelt, etc en dan zie je dat ze voor de rest dat ding nauwelijks gebruiken.
Dus, wat is het resulterende imago? PocketPC-gebruikers: grotendeels patsertjes >:).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• SvMp
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 21:02 schreef Acolyte57 het volgende:

Dus, wat is het resulterende imago? PocketPC-gebruikers: grotendeels patsertjes >:).
Nuttige opmerking |:(

Ik ben vaak in the middle of nowhere }:O , en dan vind ik het wel leuk als ik ook wat games en MP3's bij me heb.
Maar ik ga hem ook als agenda gebruiken

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 21 augustus 2001 22:09 schreef svdmeer het volgende:
Nuttige opmerking |:(
Ik heb nergens gezegd dat ik betere opmerkingen dan jou maak. Deze vond ik wel ongeveer op gelijk niveau >:)

Verwijderd

Ik heb een Palm IIIe.

Een heel fijn ding, het is niet het beste van het beste, maar toch een goed ding.

Hij doet alles wat ik wil, en is niet duur.

En PalmOs rulez

Ik zou voor de palm 500 gaan, ziet er cool uit

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 20:58 schreef ken het volgende:
Ok, is niet echt HEEL zwaar, maar toch wel meer als de Palm typen

Ik vind hem wel groot
Hij is niet veel groter hoor. Misschien ietsjes groter, maar hij kan ook meer.
Pagina: 1