Bij Mediamarkt hier in Leeuwarden is een aanbieding: De IPaq 3130 voor fl 666,-. Ik denk dat ik die morgen haal

Op maandag 20 augustus 2001 23:41 schreef ken het volgende:
Dank je
Maar geen Pocket PC
Ik blijf bij palmOS, vind ik veel pretigger werken
Ben ik het op zich mee eens. Ik ben niet bepaald een liefhebber van Microsoft spul, maar toch kies ik voor een Pocket PC.
Ik vind een Palm zo oubollig overkomen. De graphics en schermpjes vind ik niet best, en het OS is niet echt een systeem om mee te prutsen.
Bovendien niet echt geschikt voor multimedia, gezien de CPU-tjes van de Palms.
Een Pocket PC heeft een snelle CPU, flitsende en heldere graphics, en een wat hoger pruts-gehalte. Bovendien erg goedkoop in verhouding tot palms... voor je geld heb je een Pocket PC met "zwaardere" hardware als een Palm die even veel kost.
Palms hebben 1 groot voordeel t.o.v. Pocket PC: Het ontwikkelen van software voor Palm kan ook onder Unix systemen (dus ook Linux). Als je software schrijft voor Windows CE/Pocket PC, zit je gebonden aan Windows. Gelukkig is de developer-software wel gratis.
Om weer terug ontopic te komen..
Persoonlijk zou ik gaan voor een handheld/Palm met een open operatingsystem en open architectuur. Helaas bestaan ze nog niet, en zal het nog wel even duren voordat het zover is. Linux staat nog maar in de kinderschoenen op de zak-computertjes, het draait een beetje op dure I-Paq modellen en dan nog stelt het weinig voor en is het veel te groot.
Dus zit je momenteel nog vast aan de keuze uit Palm OS of Windows CE/Pocket PC.
De topic-starter wil Palm OS draaien. Het voordeel is dat je dan de keuze hebt uit een wat bredere reeks prijsklassen.
Wat de 4 genoemden betreft:
Sony is troep (da's mijn bescheiden mening, dus ik zou dat nooit nemen)
Wat die andere 3 betreft moet je gewoon voor design en features gaan. Ik zal de neiging hebben het bij een "echte" Palm te houden en dan wel eentje die in staat is om het ROM te flashen. De 500 kan het, of die III het kan weet ik niet. Als je serieus denkt aan de Palm III, dan is de 105 volgens mij ook het overwegen waard. Ik denk dat ik uiteindelijk voor de 500 zou gaan..
[edit] Als ik kijk naar wat je er mee wilt, zou ik als ik jou was ook eens nadenken of je werkelijk een Palm uit de prijsklasse van de Palm 500 nodig hebt..