Vraag

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-01 16:04
Hoi,

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een nieuwe scherm setup maar ik geraak er maar niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

De huidige situatie:
Ik werk full time van thuis en game occasioneel (Battlefield, AOE etc) op mijn huidige setup.
Ik beschik over een LG 27UD58P-B als hoofdscherm en een Dell 2208WFP als tweede scherm.
De LG is 4K en de Dell 1080p (wat behoorlijk lastig is als je schermen zit te verslepen tussen schermen).
Voor productiviteit is de LG heerlijk (staat op 125%) maar voor gamen schiet hij te kort wegens slechts 60 Hz.
De Dell is een scherm dat ik nog had liggen en stelt niet zo veel voor qua kwaliteit.

Waar ik naartoe wil:
Ik dacht aan een dual monitor setup maar ik heb schrik dat wanneer ik twee 27 inch (of groter) schermen op mijn bureau ga zetten, dat ik ze mooi naast elkaar ga moeten zetten en de bezels in het midden mij gaan storen. Daarom dacht ik aan een ultrawide. Dan heb ik schrik dat er te weinig screen real estate gaat zijn. Voor mijn werk schrijf ik vooral code dus heb mijn LG in twee gedeeld, de ene helft mijn IDE en de andere de documentatie. De Dell dient dan vooral voor Teams, Spotify etc.

Daarbovenop zit ik nog altijd met een GTX 1080 die pas geupgrade gaat worden wanneer de kaarten terug betaalbaar gaan zijn. Ik hoef mijn games (voorlopig) niet op ultra te kunnen spelen, maar het zou toch wel op medium settings moeten lukken.

Ik kijk uit naar jullie adviezen.
Alvast bedankt.

Groeten
Een licht radeloze Tweaker 8)7

Beste antwoord (via Homewrecker op 28-10-2021 12:47)

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:07

Cheezus

Luiaard

Dat is inderdaad één van de beste opties. Ik heb zelf de pricewatch: Acer Predator X34 GS Zwart, voornamelijk om het uiterlijk en de voet is wat degelijker. Het paneel is verder hetzelfde dus als je de LG er goed uit vindt zien zeker daarvoor gaan :)

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom dit in Laptop Aankoopadvies staat is mij niet duidelijk. Schopje naar CAA.

Verder mis ik je eigen voorzet. Welke heb je zelf gevonden?

[Voor 23% gewijzigd door br00ky op 26-10-2021 14:56]

• Homewrecker
br00ky schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:54:
Waarom dit in Laptop Aankoopadvies staat is mij niet duidelijk. Schopje naar CAA.
Ik zie het nu ook pas, excuses, verkeerd sub-topic geklikt.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 14:28
huh :?

en je hebt problemen, en je kunt problemen maken. Volgens mij doe jij het laatste

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik begrijp dat je graag één scherm in het midden hebt en een tweede meer aan de zijkant. Ik heb dat opgelost door een groot scherm in het midden te zetten en een tweede in portrait mode aan de zijkant. Geen mooi zicht maar wel super praktisch :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:05

SeatRider

Hips don't lie

Heb je al overwogen om gewoon een 42 of desnoods 46, 50 of 55" 4K TV scherm als monitor in te gaan zetten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Een uwa met 34" 3440x1440 resulotie met scaling op 100% levert je meer screen real estate op dat een 27" 4k monitor die op 125% scaling staat.
Ik zou dus lekker voor die UWA gaan. Wel met een IPS paneel want van IPS naar VA gaat je waarschijnlijk vies tegenvallen.

• Homewrecker
Cheezus schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:00:
Een uwa met 34" 3440x1440 resulotie met scaling op 100% levert je meer screen real estate op dat een 27" 4k monitor die op 125% scaling staat.
Ik zou dus lekker voor die UWA gaan. Wel met een IPS paneel want van IPS naar VA gaat je waarschijnlijk vies tegenvallen.
Afgaande op die raad lijkt me pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart wel iets.

• Homewrecker
SeatRider schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:59:
Heb je al overwogen om gewoon een 42 of desnoods 46, 50 of 55" 4K TV scherm als monitor in te gaan zetten?
Heb ik aan gedacht maar ik lees toch veel reacties van mensen die na x-aantal maanden terug overschakelen op een echte monitor owv verschillende redenen.
Admiral Freebee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:59:
Ik begrijp dat je graag één scherm in het midden hebt en een tweede meer aan de zijkant. Ik heb dat opgelost door een groot scherm in het midden te zetten en een tweede in portrait mode aan de zijkant. Geen mooi zicht maar wel super praktisch :)
Heb ik nu ook zo opgelost :)
Cheezus schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:00:
pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart lijkt me dan een kanshebber of zie ik iets over het hoofd?

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:59:
Inderdaad de juiste oplossing! En als je later extra uitbreiding wil, kan je aan de andere kant nog een portrait scherm zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Dat is inderdaad één van de beste opties. Ik heb zelf de pricewatch: Acer Predator X34 GS Zwart, voornamelijk om het uiterlijk en de voet is wat degelijker. Het paneel is verder hetzelfde dus als je de LG er goed uit vindt zien zeker daarvoor gaan :)

• BZubRuF4XjGLesS
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:52
Ik had een paar weken geleden een topic met een soortgelijke vraag geopend: 2/3 schermen of 1 ultrawide voor thuiswerk/game combinatie?. Ook voornamelijk thuiswerken met af en toe gamen.

Uiteindelijk ben ik bij de pricewatch: ASUS ROG Strix XG43VQ Zwart uitgekomen met de fijne resolutie van 3840x1200. Werkt erg prima. Ik heb er nog niet echt op kunnen gamen behalve wat testjes of mijn FPS ok was.

De schermen met beeldverhouding 21:9 (zoals de 34 inch LG met resolutie 3440x1440) die hier genoemd werden leken me toch qua breedte geen echte vervanging voor twee schermen van bijvoorbeeld 27 inch. De XGV43VQ heeft 32:10 en dat lijkt er veel meer op.

Maar op twee punten is jouw vraag misschien iets anders dan de mijne was:
- Mijn thuiswerken is voornamelijk Excel, dat is misschien beter op 1 breed scherm te doen.
- Ik kwam op de 3840x1200 resolutie uit omdat mijn 6700XT veel meer niet gaat trekken als ik recente RPG games op redelijke settings wil spelen. Als je geen recente games speelt is misschien 5120:1440 een betere qua DPI.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik heb de voorganger een 34gk950f en daar ben ik zeer tevreden over.

• Homewrecker
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

Ik heb de voorganger een 34gk950f en daar ben ik zeer tevreden over.
Heb hem besteld 🤭
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee