vastlopende install bij FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
hoi,

ik heb de iso van freebsd 4.3 gedownload, gebrand en de 2 opstart floppies gemaakt. dit wil ik dus op een oude pc zetten.
nou heb ik het volgende probleem: ik start de install en hij gaat verder met installeren, dan krijg ik het menu waar ik alles kan instellen (package, timezone en netwerk enzo).
als ik de standaard install doe, loopt hij de ene keer op 1% vast, de andere keer op 3% en dan weer op 8% en daarna weer op 1%. en doet ie helemaal niets meer.
ik weet niet meer, ik heb (denk ik) alles geprobeerd.

mijn config:
compaq 7106
486 sx4 100 mhz
8 mb ram (moet net kunnen denk ik)
410 mb hd
2 of 4 speed cd-speler
netwerkkaart (realtek, met en zonder doet ie het niet)
en meer standaard onderdelen

wie kan me helpen, ik wil freebsd dolgraag draaien :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

HD vol? Probeer 'm anders in een andere PC te hangen, en daar FreeBSD te installeren..

• Freez
Op maandag 20 augustus 2001 20:30 schreef RickJansen het volgende:
HD vol? Probeer 'm anders in een andere PC te hangen, en daar FreeBSD te installeren..
geeft dat geen errors, zoals verschillende hardware??
of corrigeert hij dat automatisch??

[edit]
typo
[edit]

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
sorry hoor. maar als je fbsd installeert moet je eerst wel een partitie aanmaken en kan je hdd dus _NOOIT_ vol zijn.

• Access
Heb je alle onndige dingen uitgezet, serieele/parallele poorten. heeft je ide-controller wel irq 14 en 15. heb je geen conflicts. Of zouden er soms bad-clusters op je hdd. zitten.

• Freez
Op maandag 20 augustus 2001 20:58 schreef Access het volgende:
Heb je alle onndige dingen uitgezet, serieele/parallele poorten. heeft je ide-controller wel irq 14 en 15. heb je geen conflicts. Of zouden er soms bad-clusters op je hdd. zitten.
met die irq's zit het goed, ook geen bad clusters...

weet iemand nog wat?? :?

Verwijderd

K'heb em hier ook en ik boot met de cd and het begint te instaleren dan komt "some shit about"
Cant copy file blah blah from source

shit OS gimme SuSe terug

• Access
* Access niet meer.... (btw ik :r op freebsd) :)

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Iets vriendelijker mag ook wel. Je hoeft niks met FreeBSD te doen hoor.
Bovendien neem ik aan dat het echt geen 'shit OS' is.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het is echt geen SHIT OS hoor... iets minder trollerig zou ik wel op prijs stellen :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 20 augustus 2001 21:18 schreef Ev!L-c het volgende:
K'heb em hier ook en ik boot met de cd and het begint te instaleren dan komt "some shit about"
Cant copy file blah blah from source

shit OS gimme SuSe terug
Beetje BSD de schuld geven van je eigen onkunde :)

• blender
  • Niet online
8MB is volgens mij de bottleneck. Het draait er wel op maar of het ook genoeg is bij de install betwijfel ik. Ik heb zelf een keer OpenBSD (waar volgens mij de systeemeisen nog minder voor zijn) geinstalleerd op een 486 met 16, daarna had ik ff wat geheugen nodig en heb ik er 2x 4MB uigehaald waarna OpenBSD dus niet meer wilde opstarten. Hij liep ook vast. Lag waarschijnlijk aan een te grote kernel maar goed, hij liep wel vast. Denk dat de generic install kernel van FreeBSD dus ook gewoon te groot is.

Duss... waarschijnlijk zal FreeBSD wel draaien met 8MB en een zelfgebakken kleine kernel maar is een install op 8MB niet echt mogelijk.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
is je zelfgebakken cd'tje wel te lezen in je cd-rom speler? kun je de cd-speler niet tijdelijk omwisselen?

harddisk omzetten naar een andere pc, daar fbsd installeren, harddisk terugplaatsten moet ook werken. De hardware detecteert ie toch iedere keer als je opnieuw boot.

• Freez
Op maandag 20 augustus 2001 22:19 schreef Prozaq het volgende:
is je zelfgebakken cd'tje wel te lezen in je cd-rom speler? kun je de cd-speler niet tijdelijk omwisselen?

harddisk omzetten naar een andere pc, daar fbsd installeren, harddisk terugplaatsten moet ook werken. De hardware detecteert ie toch iedere keer als je opnieuw boot.
de cd leest ie wel, en die hd in een andere pc zetten gaat niet echt, die hd is helemaal ingebouwd en ik weet niet hoe ik hem er heel uit moet halen.

ik ga denk ik wel effe een andere cd speler proberen.
allemaal heel vaag ;(

• Freez
Op maandag 20 augustus 2001 22:27 schreef Prozaq het volgende:
lees dit eens door, het is waarschijnlijk die 8 mb

http://www.freebsd.org/cgi/getmsg.cgi?fetch=2352506+0+/usr/local/www/db/text/2000/freebsd-questions/20000716.freebsd-questions
damn, dan moet ik toch maar ergens geheugen vandaan halen.

of weet iemand nog een leuk niet windows os wat er wel op zou kunnen draaien??

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 22:40 schreef Freez het volgende:

[..]

damn, dan moet ik toch maar ergens geheugen vandaan halen.

of weet iemand nog een leuk niet windows os wat er wel op zou kunnen draaien??
Met wat tweakwerk zou je er slakware op kunnen draaien. Heb ik zelf ook wel gedaan op oude laptopjes, alleen een grafische X omgeving kun je wel vergeten.
Pagina: 1