Vraag

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 19:49

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Mijn vraag
Enkele weken geleden heb ik een videokaart gekocht van een fraudeur hier op tweakers voor ruim 500 euro. Ik weet waarschijnlijk aan wie ik 't geld heb over gemaakt en ook waar deze persoon woont. Alleen heb je dan nog de driehoeksfraude waarbij wellicht iemand anders de middleman was, daar kom ik morgen achter want dan ga ik de persoon aan wie ik 't geld heb over gemaakt gewoon bellen. Hij had een vrij unieke achternaam dus vrij snel zijn LinkedIn en fb account gevonden. Via fb chat reageert hij niet dus nu ga ik hem morgen bellen.

Maar ik heb ook contact gehad met de fraudeur, via WhatsApp met een bedrijfsaccount. Is er een mogelijkheid dat ik achterhaal welk bedrijf dit is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opzoeken van 't telefoon nummer op Google. Vrij weinig te vinden.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Alle reacties

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

FreakNL

Well do ya punk?

Als je Whatsapp for Business installeert (in ieder geval op je iPhone) en daar een nummer aan koppelt wordt dat nummer weergegeven als bedrijfs-account.. Dat zegt dus verder niets.

Use-cases:
Legitiem:
- Dual-sim telefoon met een simkaart van je bedrijf en een prive-simkaart. Je koppelt je prive-nummer aan de gewonen WA en je bedrijfs-sim aan WA for Business.

Minder legitiem:
Oplichters en vreemdgaanders die geen aparte telefoon willen. Heb je niet eens een dual-sim telefoon voor nodig. Gewoon even een throw-away sim erin (of deze sim in een telefoon stoppen die iig SMS kan ontvangen), WA for business installeren op je dagelijkse telefoon en deze activeren met de throw-away sim.. (hetzij door die simkaart tijdelijk te installeren in je dagelijkse telefoon of het SMSje (wat je nodig hebt voor WA activatie) op een andere telefoon ontvangen... Zolang die throw-away sim ofwel actief blijft of het bijbehorende nummer niet door een nieuwe eigenaar wordt geclaimed blijft WA gewoon werken, de activatie op het nummer is 1-malig.

TL/DR
De melding dat WA gekoppeld is aan een bedrijf heeft geen status en kun jij zelf ook bewerkstelligen door WA for Business te downloaden en daar je/een nummer aan te koppelen.

[ Voor 78% gewijzigd door FreakNL op 26-10-2021 05:57 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik denk dat het verstandiger is dat je even contact opneemt met @Bor. Misschien kan hij je verder helpen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

We (v&a) weten er al van...

Wise enough to play the fool

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online