Convector: verplaatsen of weg laten?

Pagina: 1
Acties:

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Wij hebben een huis gekocht en gaan de woonkamer uitbouwen. Momenteel zit er een convector. Oppervlak woonkamer na uitbouw is ong. 68 m2.

Mijn partner wil bij de uitbouw de convectorputten verplaatsen, zodat deze na uitbouw weer netjes aan de buitenrand van de woonkamer staan zeg maar.

Ik twijfel daarover. Tijdens de verbouwing pakken we namelijk ook de vloer aan, daar komt vloerverwarming in. Bovendien gaan we de bestaande houthaard ombouwen naar een moderne gashaard. Dus dan heb je een woonkamer met vloerverwarming + haard + convector. Lijkt mij beetje teveel en wellicht is de convector overbodig.

Dat gezegd hebbende, ik heb nooit een convector gehad en zie nu dus vooral alleen de nadelen.
- Het is een “gat” in je vloer, dus vanuit esthetisch punt is het niet wenselijk.
- Stof komt door de roosters heen, dat vergt weer extra schoonmaak/onderhoud.
- Convectorputten verplaatsen kost extra geld.

De reden dat mijn partner de convector wel wil houden, is omdat het veel sneller de ruimte verwarmt dan vloerverwarming. We hebben overigens energielabel A met het huis.

Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen die convector thuis hebben. En wil ook graag weten of jullie een convector zouden aanraden icm vloerverwarming en haard, zoals in mijn geval.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je een trage verwarming (vloer) combineert met een snelle (convector) heb je niets aan je vloer.

Wil je per se een snelle verwarming voor het geval dat, of als je denkt dat er extra afgifte nodig is zo nu en dan, hang dan een paar jaga's met booster in de hoeken van de pui.

Wise enough to play the fool

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-01 16:15
Met vloerverwarming wil je sowieso eigenlijk een constante temperatuur draaien, zeker als er goed geïsoleerd is.

Snel bijverwarmen zou helemaal niet nodig moeten zijn.

android since G1.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-01 00:30
plaats dan aub wel een nieuwe convector put van jaga ofzo. scheelt de helft in energie.
https://www.warmteservice...51191?origin=-tl001-4-44-

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:54
Weghalen, grootste fout in vorige woning was convector niet dichtgooien. Snel verwarmen kan met haard.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 12:51
Als je de woning snel verwarmd dan heb je niks aan de vloerverwarming, de thermostaat slaat af voordat de vloerverwarming überhaupt kan reageren.
Bij vloerverwarming hou je een constante temperatuur aan en doe je niet aan nacht verlaging.
Pagina: 1