Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-05 21:39
Dag Tweakers,

Helaas ben ik mijn telefoon verloren. Betreft een Poco M3 van Xiaomi. Via Find my device kan ik de telefoon wel tracken, maar dit is zeer onnauwkeurig. Zijn er dingen die ik kan ondernemen om de nauwkeurigheid van de locatie te vergroten? Ik woon binnen de groene cirkel, maar dit omhelst een halve stad dus daar kan ik vrij weinig mee.. Ik gebruik de telefoon enkel voor dingen zoals marktplaats, waarbij ik liever niet mijn echte telefoonnummer af geef. Ik heb ook geen idee of locaties e.d. aanstaan op de telefoon. Ik kan de telefoon wel traceren, dus ik vermoed dat dit wel het geval is?

Momenteel zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GFwJOvE8klfkrdCNdqBuRw-HPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTPsB07SpPY3U39PcaCd5mXy.jpg?f=fotoalbum_large

Wie kan helpen? Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 13:48
Kan zijn dat ie locatie alleen maar pakt aan de hand van wifi hotspot data / 4g toren positie, dan zal het waarschijnlijk niet beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 16:58
Wordt denk toch zoeken langs de route die je toen ging?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
Dank voor het antwoord. Ik lees ook wel iets over remote acces voor het aanzetten van de locatievoorziening, maar stuit op behoorlijk wat scam-websites. Is dit wel mogelijk of is dit enkel wishful thinking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sjaakwortel schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:12:
Kan zijn dat ie locatie alleen maar pakt aan de hand van wifi hotspot data / 4g toren positie, dan zal het waarschijnlijk niet beter worden.
Als die gewoon bereik heeft en @Kromatic heeft niet locatie helemaal ingeperkt op de telefoon is locatie met WiFi best accuraat.

Maar gezien er 'Laatst gezien: 1 dag geleden' staat denk ik niet dat de locatie recent is, óf te tracen is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
@True Ik ben de telefoon al enkele dagen kwijt, dus als de telefoon een dag geleden nog op deze locatie was, dan zal hij toch in de buurt moeten zijn. Ik woon praktisch in het midden van de groene cirkel net naast de N3. Als ik geluid afspeel hoor ik echter niks en echt buiten kom ik niet vaak anders dan om naar de auto te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Kromatic schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:15:
@True Ik ben de telefoon al enkele dagen kwijt, dus als de telefoon een dag geleden nog op deze locatie was, dan zal hij toch in de buurt moeten zijn. Ik woon praktisch in het midden van de groene cirkel net naast de N3. Als ik geluid afspeel hoor ik echter niks en echt buiten kom ik niet vaak anders dan om naar de auto te lopen.
Staat Bluetooth aan én heb je een apparaat waar je normaal je telefoon mee verbindt? Dan zou een rondje langs je standaard route (o.i.d.) misschien nog kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:34
True schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Staat Bluetooth aan én heb je een apparaat waar je normaal je telefoon mee verbindt? Dan zou een rondje langs je standaard route (o.i.d.) misschien nog kunnen helpen.
ik denk eerder als het al enkele dagen geleden verloren is, en bluetooth etc staat aan, dat de batterij leeg is, of je moet een wondermobiel hebbne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

99ruud99 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:19:
[...]

ik denk eerder als het al enkele dagen geleden verloren is, en bluetooth etc staat aan, dat de batterij leeg is, of je moet een wondermobiel hebbne :P
Makkelijk te testen door een keer te bellen, maar enkele dagen geleden en gisteren nog 66% denk ik dat het wel mee valt qua batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 12:30

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Heb je nog toegang tot de playstore en kan je apps op afstand installeren? Geen idee of het werkt. Maar als je een remote host installeert vanaf de play store. Ik weet niet of de app dan automatisch start.. maar je zou het kunnen proberen. https://wheresmydroid.com/

Gezien het detail op je telefoon, pakt hij alleen locatie via Wifi oid..

Maar als je pal in het midden van die stip woont. Grote kans dat hij gewoon ergens ligt. 's Avonds als alle rust is wedergekeerd, dat geluid afspelen. Al denk ik wel dat hij inmiddels leeg of ver leeg is.

[ Voor 23% gewijzigd door Point.Flare op 25-10-2021 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
@Point.Flare Ik had die app al geinstalleerd, maar ik kan de app niet opstarten vanaf de computer of iets dergelijks. Geluid afspelen al meerdere malen gedaan. Als de telefoon hier lag dan had ik hem direct gehoord. Ook inmiddels een aantal rondjes over de parkeerplaats gelopen en in mijn auto's gekeken, maar helaas..
Pagina: 1