Output devices switchen voor audio werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb vaak zowel mijn speakers als mijn koptelefoon tegelijk aangesloten op mijn PC. De speakers gaan via de groene poort op het moederbord, de koptelefoon via de poort van de behuizing. In Windows heeft het altijd zo gewerkt dat ik via de volume mixer kon switchen tussen deze apparaten voor de output (waardoor ik dus niet telkens de kabel van de koptelefoon moet verwijderen.

Op Linux werkt dit echter niet zoals gewenst. De audio gaat door de speakers, totdat de koptelefoon wordt aangesloten. Vanaf dat moment gaat de audio door de koptelefoon, en wanneer ik via o.a. pavucontrol switch naar mijn speakers, is er geen gehoord in beide apparaten.

Ik gebruik als distributie openSUSE Leap 15.3 met KDE. Het moederbord is een Asrock B460M-HDV.

Ik heb meerdere distributies en desktops geprobeerd (Ubuntu, Fedora, GNOME, XFCE) maar met dezelfde problemen. Ik heb via de hdajackretask ook geprobeerd het een en ander anders in te stellen, maar ook zonder resultaat. Ik kan helaas ook vrij weinig vinden over dit probleem.

Enig idee hoe dit op te lossen is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 00:42
Het kan zijn dat het een instelling in de configuratie van je geluidskaart is, die wel in Windows, maar niet in Linux is ingesteld.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren