Mijn vraag:
Ik ben me aan het oriënteren op zonnepanelen, maar zie door de panelen de zon niet meer op de markt. Ik heb een dak vol op het zuiden zonder schaduw. Ik kijk echter ook naar micro-omvormers omdat ik huiverig ben voor het geluid wat een omvormer maakt (wij slapen op zolder, omvormer zal op de voorzolder komen te hangen) en de productgarantie (en dus levensduur!?!) van Enphase micro-omvormers is langer.
Zijn mijn zorgen terecht? Hoeveel geluid maakt een omvormer? En hoe lang gaat deze gemiddeld mee? En wat is product- en installatiegarantie waard? Moet ik me daar op blind staren?
Ik neig nu heel erg naar de duurste optie, aanbieder 1 parallel, om de meeste garantie en "beste" spullen. Maar weet niet of dit terecht is?
Ik heb overigens bij aanbieder 2 en 3 ook nog de vraag uitstaan voor een offerte met micro-omvormers:strip_exif()/f/image/zjlwvpOdO1ljZDCYVfYIw9JT.jpg?f=fotoalbum_large)
De schoorsteen gaat er nog af, want die lekt... Maar dat is een ander verhaal 😉/f/image/xuDzNjUi6js31QN7Vl0qopUr.png?f=fotoalbum_large)
Prijzen zijn all-in, dus incl. installatie en alle toebehoren.
Ik ben me aan het oriënteren op zonnepanelen, maar zie door de panelen de zon niet meer op de markt. Ik heb een dak vol op het zuiden zonder schaduw. Ik kijk echter ook naar micro-omvormers omdat ik huiverig ben voor het geluid wat een omvormer maakt (wij slapen op zolder, omvormer zal op de voorzolder komen te hangen) en de productgarantie (en dus levensduur!?!) van Enphase micro-omvormers is langer.
Zijn mijn zorgen terecht? Hoeveel geluid maakt een omvormer? En hoe lang gaat deze gemiddeld mee? En wat is product- en installatiegarantie waard? Moet ik me daar op blind staren?
Ik neig nu heel erg naar de duurste optie, aanbieder 1 parallel, om de meeste garantie en "beste" spullen. Maar weet niet of dit terecht is?
Ik heb overigens bij aanbieder 2 en 3 ook nog de vraag uitstaan voor een offerte met micro-omvormers
Foto's
:strip_exif()/f/image/zjlwvpOdO1ljZDCYVfYIw9JT.jpg?f=fotoalbum_large)
De schoorsteen gaat er nog af, want die lekt... Maar dat is een ander verhaal 😉
Beschikbare (dak)ruimte
Niet precies bekend, maar alle aanbieders geven aan dat er 10 panelen in portrait op passen. Update: en 12 in landscapeSchaduw
Hooguit wat op het paneel linksboven van de schoorsteen van de burenJaarverbruik
3600KwhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x25ABudget en doel
Budget rond de €5000,-. Maar investeer graag voor de lange termijn, dus liever nu wat meer voor goede spullen en garanties.Wie gaat het project uitvoeren
LeverancierBijhouden van data
App en integratie met Home AssistantReeds verkregen offertes
/f/image/xuDzNjUi6js31QN7Vl0qopUr.png?f=fotoalbum_large)
Prijzen zijn all-in, dus incl. installatie en alle toebehoren.
Regio
Brabant, regio Den Bosch/Tilburg[ Voor 5% gewijzigd door Masterkev op 17-11-2021 18:31 . Reden: Nieuwe offertes binnen ]
:strip_exif()/f/image/CtawbtaC5HHAAH7hTWzv4yu6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2CmXNdJg5ASQVUePnmOfGHZP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iigep0DjPwJwE8YAVXmGC5s4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SnNuyhZO7f5hkMbOVndjFp2Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y6XFUIa93AgtoC1hYMswy5Sk.jpg?f=fotoalbum_large)