Vraag

• Avantrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10 15:11
Hoi,
Recent heb ik een 5600x gekocht en ben nu bezig met de build maar tijdens het plaatsen van de cpu zie ik dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kuew6nw8e06gqPbbdLZ_G9Lz2-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZVD5OcS24UEuDoI1Y809nNT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwZb1xisZsZ6mpooUnDKt2hXsKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIisyJW40Vaoamst8OqJG26n.jpg?f=fotoalbum_large

Aan 1 kant van de cpu zit een behoorlijk scherpe rand, waar ik met mijn nagel achter blijf hangen.
Ik weet niet hoe dik die pasta is helemaal uitgedrukt, maar het lijkt me bijna dat deze braam in de cold plate gaat duwen van mijn cooler of dat hij misschien scheef gedrukt word?
Is dit een probleem? De webshop zegt dat er niks aan de hand is en dat dit vaker bij amd is.
Is dit dus normaal en kan ik door gaan of moet ik nu de cpu bij gaan vijlen? :)

Alle reacties

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 16:51
Mooi randje, de eerste keer dat ik dit ziet. Denk dat dat randje(braampje) gewoon plat geduwd wordt(misschien naar buiten). Denk dat er wel meer klachten waren geweest als dit een probleem is.

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:11
Een opstaand randje op de IHS van de CPU lijkt me niet ideaal. Hij zal het vast wel doen als je het er op laat zitten maar ik zou het er af halen.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
3 opties.

1. Terug sturen,
2. Zelf oplossen.
3. Koeler plaatsen.

Persoonlijk zou ik 1 doen, ook al heb ik nog nooit garantie op een cpu nodig gehad. Maar je wilt niet dat over 2 jaar je garantie niet uitgevoerd kan worden omdat je optie 2 hebt gedaan met een schuurpapiertje of Dremel.

Aan de andere kant, als de cpu markt het zelfde is als gpu momenteel.
En je hebt een goede chip, dan zou ik zelf het randje even aanpakken.

[ Voor 19% gewijzigd door jack zomer op 26-10-2021 01:01 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Avantrix
Ik ben gestopt met de build er is nog nooit een cooler op geweest
Ik moet zeggen dat die IHS van best sterk materiaal is.
Ik denk dat de braam eerder in de coldplate drukt of scheef gaat
Megekko vind het geen probleem en geeft nu geen reactie meer

[ Voor 4% gewijzigd door Avantrix op 26-10-2021 12:47 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:17

Sebazzz

3dp

Avantrix schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:45:
Laat ze maar schriftelijk bevestigen dat je het mag bijschuren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:54
Avantrix schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:45:
Ik ben gestopt met de build er is nog nooit een cooler op geweest
Ik moet zeggen dat die IHS van best sterk materiaal is.
Ik denk dat de braam eerder in de coldplate drukt of scheef gaat
Wanneer gekocht? Als het binnen 14 dagen is mag je het hoe dan ook gewoon terug sturen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Retour binnen wettelijke bedenktijd, of contact opnemen met AMD zelf.
Eerlijk gezegd heb ik er nooit zo op gelet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:43

CMT

Gewoon met een (nat) schuurpapiertje of een nagelvijl erlangs halen? Dit zal de garantie echt niet kosten.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09
Het belangrijkste is natuurlijk welke cpu cooler je heb. Is dit er 1 zonder voorgemonteerde pasta zou ik gewoon even monteren en kijken wat er gebeurt met het randje.

En als die er wel op zit kan je even aangeven om welke het gaat misschien valt je koeler wel binnen die rand. Een aantal koelers bedekt niet de gehele heatspreader en dan is het een non issue.

• Avantrix
Heb de pc 3 dagen terug gekocht.
Ik heb antwoord gehad en mag de cpu retour doen.
Ja, een el cheapo cooler had ik misschien nog wel geprobeerd. maar nogal zonde van die mooie noctua coldplate en deze dekt de hele cpu+ nog een beetje af
Pagina: 1