Betaling belastingdienst bij storting op opgeheven rekening

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kab1993
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2021
Hi allemaal,

Ik heb een vraag hier, want bij de belastingdienst krijg ik zo'n 10 verschillende antwoorden.

Ze hebben mijn laatste toeslag op mijn oude rekening gestort. Ik had een nieuw rekeningnummer doorgegeven, maar de storting is toch naar het oude rekeningnummer gegaan, die dus al opgeheven was. Ik heb vandaag met ze gesproken, en het geld is netjes terug overgemaakt door mijn oude bank naar hun. Alleen nu krijg ik van de een te horen dat het 8 werkdagen max duurt voor het op de nieuwe rekening staat, dan hoor ik 10 dagen max en ook nog eens ja de volgende storting 22 november zit het erbij.

Heeft iemand hier ook zoiets meegemaakt, en hoelang duurde dit? Mijn eerste kinderopvang toeslag zit erbij, en het dagverblijf wil ook wat duidelijkheid. Als het alleen mijn kgb en zorgtoeslag was had ik het gewoon rustig afgewacht, maar nu snap ik er echt niks meer van.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ik had een wijziging in de tarieven en bijschrijving van onze 2e dochter. De toelage kwam inderdaad pas een maand later erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kab1993
Ja klopt als er een wijziging is is dat altijd de opvolgende maand, alleen dit is een betaling die afgelopen woensdag betaald is, en nu opnieuw betaald moet worden..
Vandaar ook de verwarring bij mij haha. De een bij de belastingdienst zegt 8 werkdagen, de ander 10,de ander een maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De belastingdienst gaat het oplossen. Je hebt recht op dat geld dus dat komt er gewoon, zij hebben er iig al een aantekening van dat je rekening gewijzigd is en geven drie keer aan dat het geld er aan komt. Alleen weten ze geen van allen zeker wanneer die correctie dan gedaan wordt. Wat op zich niet heel onlogisch is in een organisatie met 10duizenden medewerkers (en volgens mij even zoveel afdelingen :+).

Ambtelijke molens werken nu eenmaal traag. Als dit je in de problemen brengt denk ik dat je misschien eens bij jezelf te raden moet over het aanhouden van een grotere buffer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kab1993
Nee zoals ik aangaf, als het puur om mijn toeslagen ging dus kgb en zorgtoeslag had ik gewoon afgewacht, alleen er zit ook dik 1800 euro aan kinderopvangtoeslag bij die naar hun betaald moet worden, dat hoest ik dan weer even niet zo 1,2,3 op haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kab1993 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:45:
Hi allemaal,

Ik heb een vraag hier, want bij de belastingdienst krijg ik zo'n 10 verschillende antwoorden.

Ze hebben mijn laatste toeslag op mijn oude rekening gestort. Ik had een nieuw rekeningnummer doorgegeven, maar de storting is toch naar het oude rekeningnummer gegaan, die dus al opgeheven was. Ik heb vandaag met ze gesproken, en het geld is netjes terug overgemaakt door mijn oude bank naar hun. Alleen nu krijg ik van de een te horen dat het 8 werkdagen max duurt voor het op de nieuwe rekening staat, dan hoor ik 10 dagen max en ook nog eens ja de volgende storting 22 november zit het erbij.

Heeft iemand hier ook zoiets meegemaakt, en hoelang duurde dit? Mijn eerste kinderopvang toeslag zit erbij, en het dagverblijf wil ook wat duidelijkheid. Als het alleen mijn kgb en zorgtoeslag was had ik het gewoon rustig afgewacht, maar nu snap ik er echt niks meer van.

Alvast bedankt!
De verwerking van je nieuwe nummer is dan nog niet verwerkt in het gehele systeem. Het is helaas niet zo dat je vandaag wijzigt, het vanaf morgen in het gehele systeem is verwerkt. Nu wacht men eerst op de betaling vanaf je bank, en dat verwerkt men weer, daarna pas de overboeking naar juiste/nieuwe nummer. Daar gaat dus tijd overheen. Zal zeker wel 8 werkdagen kunnen duren ja. Ik denk niet dat iemand hier op het forum, meer weet dan de BD zelf. Ik hoop voor je dat je niet hoeft te wachten op de betaling van 22 Nov, als je afhankelijk bent van toeslagen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kab1993
Ja het gekke is, nieuwe rekeningnummer was gewoon al verwerkt door hun. Voor dat uitbetaling plaats vond. Had er ook de brief al van gekregen dat hij in orde was,maar toch naar de oude rekening gegaan😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rare vraag hoor hoezo heb je de overstapservice van de bank niet gebruikt?
Pagina: 1