Garantieprocedure bij webwinkel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2023
Situatie: Ik heb op de dag twee maanden geleden een Logitech G512 Carbon gekocht, echter begint de S-toets zodanig te slijten dat de RGB leds er doorheen te zien zijn. Als ik hier op het internet naar zoek lijken veel meer mensen dit probleem te hebben. In mijn ogen is dit product gewoon slecht ontworpen en gefabriceerd en wil ik mij beroepen om mijn garantie en mijn aankoopbedrag terug.

Echter geeft het retourformulier aan dat reparatie de enige optie is. Volgens mij heb ik toch echt recht op A, reparatie, B een nieuw product of C, mijn aankoopbedrag terug. Als ik bel krijg ik herhaald te horen dat dat alleen binnen 30 dagen kan, niet begrijpende dat ik recht heb op mijn aankoopbedrag binnen de twee jaar die ze ook op hun site vermelden.

Ik heb niet echt zin om het toetsenbord op te sturen en daarna in discussie te gaan wat nou de beste optie is.

Wat kan ik het beste doen? Aankomend weekend naar een *knip* (web)winkel winkel toe gaan lijkt mij nu de beste optie.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-10-2021 16:39 . Reden: Naam webwinkel verwijderd. ]

Spartans don't die, they're only missing in action.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10
RJP95 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:27:
Situatie: Ik heb op de dag twee maanden geleden een Logitech G512 Carbon gekocht, echter begint de S-toets zodanig te slijten dat de RGB leds er doorheen te zien zijn. Als ik hier op het internet naar zoek lijken veel meer mensen dit probleem te hebben. In mijn ogen is dit product gewoon slecht ontworpen en gefabriceerd en wil ik mij beroepen om mijn garantie en mijn aankoopbedrag terug.

Echter geeft het retourformulier aan dat reparatie de enige optie is. Volgens mij heb ik toch echt recht op A, reparatie, B een nieuw product of C, mijn aankoopbedrag terug. Als ik bel krijg ik herhaald te horen dat dat alleen binnen 30 dagen kan, niet begrijpende dat ik recht heb op mijn aankoopbedrag binnen de twee jaar die ze ook op hun site vermelden.

Ik heb niet echt zin om het toetsenbord op te sturen en daarna in discussie te gaan wat nou de beste optie is.

Wat kan ik het beste doen? Aankomend weekend naar een *knip* winkel toe gaan lijkt mij nu de beste optie.
Zover ik weet heeft elke bedrijf het recht het product te repareren. Lukt dat niet, of gaat het weer stuk, dan zijn optie B en C mogelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 25-10-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
De leverancier heeft altijd het recht je aankoop eerst te proberen te repareren (mitstenzij je het terugstuurt onder wet koop op afstand).

[ Voor 4% gewijzigd door Basekid op 25-10-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:51

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waar haal jij vandaan dat je recht op geld retour? Winkel heeft recht op een kans (meerdere) tot herstel:

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Volgens mij heb ik toch echt recht op A, reparatie, B een nieuw product of C, mijn aankoopbedrag terug. Als ik bel krijg ik herhaald te horen dat dat alleen binnen 30 dagen kan, niet begrijpende dat ik recht heb op mijn aankoopbedrag binnen de twee jaar die ze ook op hun site vermelden.
Waarom denk je daar recht op te hebben? Geld terug geldt alleen binnen de wet koop op afstand, dat is meestal 14 dagen, en bij webwinkel 30 dagen. Niet na 2 maanden dus.
Basekid schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:30:
De leverancier heeft altijd het recht je aankoop eerst te proberen te repareren (mits je het terugstuurt onder wet koop op afstand).
De 30 dagen retourperiode is allang verstreken, dus het kan niet teruggestuurd worden onder de wet koop op afstand.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 25-10-2021 16:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De leverancier heeft altijd het recht je aankoop eerst te proberen te repareren (mits je het terugstuurt onder wet koop op afstand).
Je bedoelt neem ik aan tenzij en niet mits?

Verder met de andere reacties hier: je recht de koop te ontbinden vanwege een ondeugdelijk product komt pas om de hoek kijken als reparatie/vervanging niet lukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 25-10-2021 16:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Zoals de anderen boven mij hebben aangegeven kun je pas ontbinden wanneer reparatie niet mogelijk is of wanneer de verkoper daarin tekortschiet. Dat kun je nalezen in art. 7:22 BW (met de nadruk op het tweede lid).

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
tenzij, dat draait de betekenis van je post compleet om ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
BasvanS schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:30:
[...]

Zover ik weet heeft elke bedrijf het recht het product te repareren. Lukt dat niet, of gaat het weer stuk, dan zijn optie B en C mogelijk.
Correct, je hebt gelijk. Heb ik net een verkeerde pagina gelezen denk ik.

Mijn gevoel is alleen dat ik na een reparatie/vervanging na een paar maanden weer op het zelfde punt zit. De nieuwe keycaps zullen waarschijnlijk niet beter zijn. Wat als dit herhaaldelijk gebeurt? Waar heb ik dan recht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de titel, TS en een aantal reacties verwijderd. Deze mag achterwege blijven zolang die niet van belang is in de discussie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
Yorinn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:40:
[modbreak]Ik heb de naam van de webwinkel uit de titel, TS en een aantal reacties verwijderd. Deze mag achterwege blijven zolang die niet van belang is in de discussie.[/]
Fair, ik dacht eerst ook dat het aan de betreffende winkel lag, maar ligt dus meer aan het feit dat ik niet 100% duidelijk heb wat mijn rechten/plichten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
fopjurist schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:32:
Zoals de anderen boven mij hebben aangegeven kun je pas ontbinden wanneer reparatie niet mogelijk is of wanneer de verkoper daarin tekortschiet. Dat kun je nalezen in art. 7:22 BW (met de nadruk op het tweede lid).
Wat is hierin tekortschieten? Als ik een vervangend product/keycaps krijg die door dezelfde kwaliteitsissues falen, kan ik dan de overeenkomst ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RJP95 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Mijn gevoel is alleen dat ik na een reparatie/vervanging na een paar maanden weer op het zelfde punt zit. De nieuwe keycaps zullen waarschijnlijk niet beter zijn. Wat als dit herhaaldelijk gebeurt? Waar heb ik dan recht op?
Je hebt het recht op een deugdelijk goed. Je moet de verkoper de kans geven op herstel of vervangen. Mocht dit niet helpen, of dat je met het euvel blijft zitten, is het gekochte goed niet conform(aan wat je mag verwachten) En mag je ontbinden, en de gehele aankoopsom opeisen. Laat je niets wijsmaken dat je de verkoper meerdere malen de kans moet geven. Kijk, het kan ook zo lopen dat je in periode van 2j drie keer een nieuw toetsenbord krijgt. maar schiet je er weinig tot niets mee op. Vaak is dan het verhaal dat je fabrieks -of verkopergarantie om is, en je nergens meer recht op hebt. Dat is niet zo !
Dus zou het niet die kant op laten gaan...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RJP95 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:37:

Jij hebt recht op een deugdelijk product. De winkel waar je de overeenkomst mee afsloot is dat simpelweg verplicht. Als herhaaldelijk een product stuk gaat kun je uiteindelijk alsnog vaststellen dat het een ondeugdelijk product is en dus op grond daarvan de koop ontbinden. Als je bijvoorbeeld 3 toetsenborden binnen een jaar slijt, kun je stellen dat het een ondeugdelijk / non conform is. Dan kun je alsnog besluiten te vervangen trouwens, een ander type of zelfs merk en type al dan niet met een bijbetaling kan dan ook een oplossing zijn.
Pagina: 1