Ik ben bezig met een project in C#. En wil graag mijn MariaDB v10 van mijn Synology NAS gebruiken.
Ik heb mariaDB 10 geinstalleerd op mijn DS218+.
Ik moet voor de connectie een DSN maken in windows. Maar hij blijft foutmelding geven: '[MySQL][ODBC 8.0(a) Driver] Can't connect to mySql Server on IP. (10061)'
Ik heb verschillende forums gevonden, maar deze waren niet de oplossing. Vaak werd gezegd dat alleen de poort niet goed was. Poort 3306 terwijl mariadb v10 poort 3307 nodig heeft. Dit heb ik echter al geprobeerd en dit is niet de oplossing voor mijn probleem.
Screenshot: Nas Firewall laat de poort door:
:fill(white):strip_exif()/f/image/jumrksUd3vs7oXMo82mtM1ZP.png?f=user_large)
Screenshot: Daarnaast staan in PhpMyAdmin, de gebruiker klaar met all-privileges en servernaam % (heb ook een gemaakt met 192.168.2.%)
:fill(white):strip_exif()/f/image/09KtG0mTzqcvcFLVuFh5ImiH.png?f=user_large)
Screenshot: Deze driver heb ik gekozen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OV5sEkxkGp1Rz5tQ9ClKQANA.png?f=user_large)
Screenshot: Poort staat ook goed bij het toevoegen van odbc, staat op 3307 voor MAria DB v10. Maar nog steeds de foutmelding.
:fill(white):strip_exif()/f/image/0b9KxViyFk6Ut3lmCPl8uTVz.png?f=user_large)
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb mariaDB 10 geinstalleerd op mijn DS218+.
Ik moet voor de connectie een DSN maken in windows. Maar hij blijft foutmelding geven: '[MySQL][ODBC 8.0(a) Driver] Can't connect to mySql Server on IP. (10061)'
Ik heb verschillende forums gevonden, maar deze waren niet de oplossing. Vaak werd gezegd dat alleen de poort niet goed was. Poort 3306 terwijl mariadb v10 poort 3307 nodig heeft. Dit heb ik echter al geprobeerd en dit is niet de oplossing voor mijn probleem.
Screenshot: Nas Firewall laat de poort door:
:fill(white):strip_exif()/f/image/jumrksUd3vs7oXMo82mtM1ZP.png?f=user_large)
Screenshot: Daarnaast staan in PhpMyAdmin, de gebruiker klaar met all-privileges en servernaam % (heb ook een gemaakt met 192.168.2.%)
:fill(white):strip_exif()/f/image/09KtG0mTzqcvcFLVuFh5ImiH.png?f=user_large)
Screenshot: Deze driver heb ik gekozen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OV5sEkxkGp1Rz5tQ9ClKQANA.png?f=user_large)
Screenshot: Poort staat ook goed bij het toevoegen van odbc, staat op 3307 voor MAria DB v10. Maar nog steeds de foutmelding.
:fill(white):strip_exif()/f/image/0b9KxViyFk6Ut3lmCPl8uTVz.png?f=user_large)
Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 25-10-2021 15:29 ]