Alternatief Ikea Pax kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Goedemorgen mede tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig, wij willen voor een inloopkast Pax kasten gebruiken alleen die dingen zijn nagenoeg nergens meer op voorraad (dusdanig dat we onze configuratie niet meer compleet kunnen bestellen).

Nu begrepen we van vrienden dat de Pax serie er mogelijk uit gaat en dat daarom de voorraden niet meer aangevuld worden.

Er zijn genoeg websites waar je kasten samen kan stellen, alleen dan zit je makkelijk op het dubbele misschien wel een drie dubbele prijs.

Maar weten jullie een betaalbaar alternatief? Iets duurder is geen probleem, maar het dubbele betalen willen we eigenlijk niet (we hebben genoeg kosten met een nieuwbouw huis).

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ikea Platsa?

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:37
Kan me niet voorstellen dat Ikea een populair product als de Pax lijn uitfaseert zonder vervanging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 21:24
Pax gaat er niet uit. Dat is 1 van hun beste lijnen.

Er zijn voorraad en aanvoer problemen ( waar vrijwel elke winkel last van heeft )

https://www.tijd.be/onder...olgend-jaar/10339074.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
De zwarte Pax gaat er wel uit! Dit is mij verteld in de Ikea en ik vertrouw die informatie volledig. Uitfasering stond voor medio 2022 gepland maar doordat de productie lang stil heeft gelegen hebben ze besloten deze niet opnieuw op te starten.

Ze konden niet duidelijk zeggen wat de vervangende kleur wordt maar ik vermoed dat het donkerbruin (zoals Hemnes) wordt, leunt sterk tegen zwart aan en voor Pax zijn er ook al deuren in die kleur.

Er zijn een aantal leveranciers van Pax compatible meubels op maat voor schappelijke prijzen, zoals kastmodule.nl (geen spam, geen ervaring mee, ooit overwogen deuren te bestellen). Wellicht is dat een optie zodat je toch het redelijk dure binnenwerk van Pax kan pakken als daarin nog wel te krijgen is wat je zoekt.

[ Voor 26% gewijzigd door Makkelijk op 25-10-2021 12:13 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Makkelijk schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:11:
De zwarte Pax gaat er wel uit! Dit is mij verteld in de Ikea en ik vertrouw die informatie volledig. Uitfasering stond voor medio 2022 gepland maar doordat de productie lang stil heeft gelegen hebben ze besloten deze niet opnieuw op te starten.

Ze konden niet duidelijk zeggen wat de vervangende kleur wordt maar ik vermoed dat het donkerbruin (zoals Hemnes) wordt, leunt sterk tegen zwart aan en voor Pax zijn er ook al deuren in die kleur.

Er zijn een aantal leveranciers van Pax compatible meubels op maat voor schappelijke prijzen, zoals kastmodule.nl (geen spam, geen ervaring mee, ooit overwogen deuren te bestellen). Wellicht is dat een optie zodat je toch het redelijk dure binnenwerk van Pax kan pakken als daarin nog wel te krijgen is wat je zoekt.
Thanks, dat klinkt logisch dat er een lijn binnen Pax uit gaat.
Juist de modules (kasten) zijn heel slecht leverbaar.

Ik ga eens naar je link kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Ik heb zelf een kast van Tylko gekocht waar ik erg tevreden over ben. Waarschijnlijk wel een stuk duurder dan Ikea, maar ook een stuk eenvoudiger in elkaar te zetten (en flexibeler qua maten), je hebt alleen een hamer nodig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Jeoh schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:55:
Ik heb zelf een kast van Tylko gekocht waar ik erg tevreden over ben. Waarschijnlijk wel een stuk duurder dan Ikea, maar ook een stuk eenvoudiger in elkaar te zetten (en flexibeler qua maten), je hebt alleen een hamer nodig :+
Ja, das het probleem, 3x zo duur.
Gezien we al zo'n tien duizenden in het huis moeten steken wil ik eigenlijk wat rustiger aan doen met de kast.
En makkelijker in elkaar te zetten, tja, leuk iets, maar dat doe je maar 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kun je het niet uit Metod elementen bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 21:18
Misschien is mijn post een stap terug, maar PAX kasten (zwart) lijken nu wel leverbaar - althans volgens de site. Ik heb er zelf 10+ besteld afgelopen woensdag.

Deuren en planken waren wel voor mij een probleem, heb geswitcht naar donkerbruine planken en andere deuren. Scharnieren is nu ook op voorhand. Succes in ieder geval mocht de behoefte verschoven zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
IKEA heeft al een paar maanden zware leverproblemen. Eerst door de Evergiven die vast zat en de boel blokkeerde, toen door de houttekorten. Ik wachtte ook al sinds augustus op een tafel die ik vorige week eindelijk kon verwelkomen. Zelfde met de keukens en de kasten. Maar inmiddels is het ergste voorbij en druppelt alles weer binnen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 15:24
De hele wereldwijde industrie heeft last van de productie problemen in china.
Momenteel zijn hele provincies in china waarbij de fabrieken noodgedwongen 3 dagen dicht moeten ivm de energie voorzieining.
Tevens zijn er nog steeds grote logistieke problemen bij de rederijen,

Ik denk dat het daardoor meer voorraad problemen zijn dan dat er een lijn wordt uitgefaseerd.
Pagina: 1