Frigate & TPU's - object detection op je bewakingscamera's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ik merkte dat er best wat belangstelling was voor Frigate in het HA-topic, dus waarom geen dedicated thread voor Frigate en TPU's? :)

Korte introductie:
Frigate is een NVR die object detection doet. Dat wil zeggen dat 'ie je camerabeelden ontleedt en daarop kan zien of er bvb. een dier/mens/auto/... voorbij komt. Die data kan je op z'n beurt dan weer gebruiken in een domoticapakket zoals Home Assistant, en daarop automatiseringen bouwen. Bijvoorbeeld een alert sturen en alle lichten aanzetten wanneer er in het midden van de nacht iemand in je tuin staat ;)

Het detecteren van voorwerpen op beelden kost echter een pak rekenkracht. Een gewone CPU wordt makkelijk volledig belast als je meerdere camera's hebt. Gelukkig bestaat er relatief goedkope dedicated hardware die zich focust op het specifieke soort berekeningen die nodig zijn voor Tensorflow (de software die door Frigate wordt gebruikt voor de detectie): een TPU oftewel Tensor Processing Unit. Een populair voorbeeld hiervan is de Google Coral TPU, verkrijgbaar in meerdere soorten aansluitingen (USB, mini tPCIe, e.d.). Dit is een lokale oplossing, dus niet cloud based. Een TPU ontlast je CPU en je kan sneller (en meer) beelden verwerken.

Afbeeldingslocatie: https://d33wubrfki0l68.cloudfront.net/06e480c8e7b102d4593e082724101846f38cdae9/8cad3/images/ui.jpg

Afbeeldingslocatie: https://d33wubrfki0l68.cloudfront.net/d5dbf0ea860c76f7392abf179550eb9f0b0e564a/01696/images/detection.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ik had zelf problemen met het draaiend krijgen van de Google Coral USB TPU in een Frigate docker container in een Ubuntu VM onder Proxmox. 1 v/d hoofdredenen daarvoor is dat de TPU doorgemapt werd a.d.h.v. z'n DeviceId, maar dit fijne apparaatje is zo vriendelijk om z'n DeviceId aan te passen wanneer de drivers ingeladen worden 8)7 Die moeten dus allebei doorgemapt worden.

code:
1
2
3
4
#Before the driver is loaded, the Coral TPU presents itself as a 'Unicorp' device.
usb0: host=1a6e:089a,usb3=1
#After the driver is loaded, the TPU presents itself as a 'Google' device.
usb1: host=18d1:9302,usb3=1

(mogelijks zijn de identifiers anders bij andere versies van de TPU, je kan de jouwe zoeken met `lsusb`)

Momenteel loop ik nog tegen het probeem aan dat de TPU na 24 à 48 uur niet meer gevonden kan worden. Even resetten en alles is weer in orde... voor even. Hier heb ik helaas nog geen structurele oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
Mooi dit topic! Zojuist mijn Google coral TPU besteld bij conrad. Overal uitverkocht dus ben benieuwd naar de leveringstermijn.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 19:10
Leuk dat hier nu ook een topic voor is.
De youtube afleveringen van mostlychris over Frigate zijn echt het kijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24
Ik heb naar volle tevredenheid een Coral mini-PCIe met Frigate in Home Assistant draaien, onder Proxmox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
Vandaag weer een update gekregen van mijn USB Google Coral besteld bij Conrad. De onbekende levertijd wordt verlengd met een onbekende tijd. Zucht.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
krizzziz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:54:
Vandaag weer een update gekregen van mijn USB Google Coral besteld bij Conrad. De onbekende levertijd wordt verlengd met een onbekende tijd. Zucht.
Ja, het is echt hopeloos; ik zag dat Pollin.de in Duitsland de mini-PCIe varianten schijnbaar op voorraad heeft. Ik heb ze gemaild, ze zijn inderdaad leverbaar, maar je kan alleen als 'bedrijf' en via mail bestellen daar als je uit het buitenland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:02
krizzziz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:54:
Ik heb hem zojuist ook maar bij Conrad besteld. Ik ben benieuwd of ie dit jaar nog aankomt. In mijn NUC is het PCI-E slot al in gebruik voor de SSD

[ Voor 7% gewijzigd door Animal op 09-11-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ik heb mijn USB TPU een tijdje geleden bij berrybase.de gehaald, maar ik zie dat 'ie nu ook niet meer op stock is... Misschien wel interessant om in de gaten te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Laatst online: 08:47
Ik heb de mijne bij mouser besteld. Afwachten wanneer hij geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Ik ben ook van plan om wat te gaan experimenteren met frigate + double take.
Nu heb ik een hp prodesk sff 400 g6 tot mijn beschikking hier zit nog een m2 wifi slot op.

Weet iemand of hier een m2 coral in kan en welke?
Volgens mij zou 1 van deze volgens mij moeten werken met een e key:
https://coral.ai/products/m2-accelerator-dual-edgetpu
https://coral.ai/products/m2-accelerator-ae
een usb variant kan natuurlijk altijd maar deze is helemaal nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-04 20:38
Top dat hier al een topic voor is aangemaakt.

Ik wil ook met Frigate aan de slag gaan. Zojuist een Odyssey X86 Blue J4125 besteld. Zodra deze binnen is bestel ik de Coral TPU. Mijn ervaringen zal ik hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Als we nog een stapje extremer willen gaan, dan is Frigate met Double Take samen met Deepstack ook wel heel interessant (persoonherkenning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Polyphemus schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:09:
Als we nog een stapje extremer willen gaan, dan is Frigate met Double Take samen met Deepstack ook wel heel interessant (persoonherkenning).
Deze combinatie was ik ook al tegen gekomen. Eerst maar eens Frigate up and running krijgen. Als ik dat werkend heb gekregen dan lijkt mij het leuk om ook met Double Take aan de slag te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:15:
[...]

Deze combinatie was ik ook al tegen gekomen. Eerst maar eens Frigate up and running krijgen. Als ik dat werkend heb gekregen dan lijkt mij het leuk om ook met Double Take aan de slag te gaan.
Daar zijn sinds kort ook Home Assistant addons voor; wel zo gemakkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Dank voor het delen. Zit nu naar zijn video's te kijken. Maar ik zou zijn wijze van installeren uit zijn eerste video niet opvolgen. Hij installeert Frigate direct als add-on in HA. De aanbevolen wijze volgens de install guide is om een Frigate als Docker te draaien en in HA de Frigate Proxy te gebruiken.

Uit de install guide:
code:
1
2
3
4
5
CAUTION
Due to limitations in Home Assistant Operating System, utilizing external storage for recordings or snapshots requires modifying udev rules manually.

TIP
If possible, it is recommended to run Frigate standalone in Docker and use Frigate's Proxy Addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:34:
[...]

Dank voor het delen. Zit nu naar zijn video's te kijken. Maar ik zou zijn wijze van installeren uit zijn eerste video niet opvolgen. Hij installeert Frigate direct als add-on in HA. De aanbevolen wijze volgens de install guide is om een Frigate als Docker te draaien en in HA de Frigate Proxy te gebruiken.

Uit de install guide:
code:
1
2
3
4
5
CAUTION
Due to limitations in Home Assistant Operating System, utilizing external storage for recordings or snapshots requires modifying udev rules manually.

TIP
If possible, it is recommended to run Frigate standalone in Docker and use Frigate's Proxy Addon.
Ben je dan van plan om externe opslag voor Frigate te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
Polyphemus schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:39:
[...]

Ben je dan van plan om externe opslag voor Frigate te gebruiken?
HA draai bij mij op een PI3. Frigate ga ik op een apart systeem onder docker draaien (Odyssey X86 Blue J4125 met Ubuntu).

In mijn configuatie heb ik meerdere 8MP cams. De video's en images daarvan wil ik niet in de HA media folder opslaan die standaard wordt meegenomen in de backup van HA.

Daarnaast draait HA prima op mijn PI3 en wil ik voorlopig nog niet overzetten naar een ander systeem. De Coral USB is voorlopig nog niet verkrijgbaar. Dus ga ik voor een M.2. variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
Mocht iemand nog opzoek zijn naar een Coral TPU: https://nl.rs-online.com/...development-tools/2133255

Dit is de enige die ik in NL nog kon vinden en bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:00:
Mocht iemand nog opzoek zijn naar een Coral TPU: https://nl.rs-online.com/...development-tools/2133255

Dank voor de tip!

Ik durf alleen de gok niet echt aan; ik heb nog een Intel NUC, met een mini-PCIe slot voor een Wifi-kaartje (ook A/E key), maar ik weet niet of de Coral daarin werken gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
Polyphemus schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:54:
[...]

Dank voor de tip!

Ik durf alleen de gok niet echt aan; ik heb nog een Intel NUC, met een mini-PCIe slot voor een Wifi-kaartje (ook A/E key), maar ik weet niet of de Coral daarin werken gaat...
Als het een A/E key slot is waarom niet? Voordeel van een Nederlandse webshop is dat je het altijd weer terug kan sturen mocht het niet werken in je systeem.

Je kan ook eens op https://github.com/google-coral/edgetpu/issues/256 kijken of het daar vragen. Daar delen mensen ervaringen met welke hardware het allemaal wel of niet werkt.

En als het werkt, hou er dan wel rekening mee dat het systeem waarschijnlijk maar één TPU zal herkennen. Naar wat ik nu begrijp werken de meeste slots maar met één PCI lane. Om van beide TPU's gebruik te kunnen maken zal een je slot nodig hebben met twee lanes. Blijkbaar zijn die er zo goed als niet.

Overigens lopen er nu een aantal projecten om beide TPU's toch te laten werken op een slot met maar één lane. Zie:

https://hackaday.io/project/180953-dual-edge-tpu-adapter
https://github.com/magic-blue-smoke/Dual-Edge-TPU-Adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:10:
[...]

Als het een A/E key slot is waarom niet? Voordeel van een Nederlandse webshop is dat je het altijd weer terug kan sturen mocht het niet werken in je systeem.

Je kan ook eens op https://github.com/google-coral/edgetpu/issues/256 kijken of het daar vragen. Daar delen mensen ervaringen met welke hardware het allemaal wel of niet werkt.

En als het werkt, hou er dan wel rekening mee dat het systeem waarschijnlijk maar één TPU zal herkennen. Naar wat ik nu begrijp werken de meeste slots maar met één PCI lane. Om van beide TPU's gebruik te kunnen maken zal een je slot nodig hebben met twee lanes. Blijkbaar zijn die er zo goed als niet.

Overigens lopen er nu een aantal projecten om beide TPU's toch te laten werken op een slot met maar één lane. Zie:

https://hackaday.io/project/180953-dual-edge-tpu-adapter
https://github.com/magic-blue-smoke/Dual-Edge-TPU-Adapter
Je hebt me overtuigd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Tomono schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:00:

Dus deze zou in een wifi slot moeten passen van een hp pc? Had de vraag hierboven al gesteld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
TheMystery schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:54:
[...]

Dus deze zou in een wifi slot moeten passen van een hp pc? Had de vraag hierboven al gesteld namelijk.
Dit systeem toch? https://www.hp.com/nl-nl/...d=122A0EA&opt=ABH&sel=DTP

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tomono op 24-11-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
(Gisteravond besteld bij RS, orderbevestiging gehad, maar hij staat niet in de bestelgeschiedenis op de site :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Het is een HP prodesk g6 400 SFF, en volgens de hp site zouden er 1 van deze 3 wifi kaarten in kunnen:
https://support.hp.com/ee-en/document/c06388142

Intel 9560 802.11ac 2x2 with Bluetooth M.2 Combo Card non-vPro
Realtek RTL8821CE 802.11ac 1x1 with Bluetooth M.2 Combo Card
Realtek RTL8822BE 802.11ac 2x2 with Bluetooth M.2 Combo Card

zou volgens mij een type e 2230 moeten zijn

[ Voor 14% gewijzigd door TheMystery op 24-11-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 17:04
Ben nu echt al een hele tijd opzoek naar de Coral, origineel gewoon de USB versie, gezien ik op een nuc zit. Nu snel aan het googlen of je zo'n module niet gewoon in een usb adapter kan proppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Lordsauron schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:03:
Ben nu echt al een hele tijd opzoek naar de Coral, origineel gewoon de USB versie, gezien ik op een nuc zit. Nu snel aan het googlen of je zo'n module niet gewoon in een usb adapter kan proppen :D
Die gedachte had ik ook. De adapters die ik tegenkwam waren enkel voor USB drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Lordsauron schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:03:
USB naar PCIe schijnt niet te werken, tenzij je een transparante 'bridge' vinden kan las ik gister ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
RS verkoopt alleen aan bedrijven; ik heb net de annulering gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
Polyphemus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:00:
RS verkoopt alleen aan bedrijven; ik heb net de annulering gehad.
Hier kan je als particulier wel bestellen zo te zien. Wel ietjes duurder.

https://www.pollin.de/p/c...-mit-dual-edge-tpu-811332

[ Voor 14% gewijzigd door Tomono op 24-11-2021 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:00:
[...]

Hier kan je als particulier wel bestellen zo te zien. Wel ietjes duurder.

https://www.pollin.de/p/c...-mit-dual-edge-tpu-811332
Die heb ik vorige maand eens aangeschreven; die leveren ook alleen maar aan bedrijven. Ik heb mijn vriendin eens lief aangekeken, en zij bestelt hem met haar KVK-nummer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mantaalex
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-04-2022
ik heb ook coral draaien in wifi slot op ander systeem maar werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
mantaalex schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:04:
ik heb ook coral draaien in wifi slot op ander systeem maar werkt ook
En welke versie heb je hierin draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Substream van mijn Hikvision's is max 640x480. Kan ik dan beter de main stream (3840x2160) gebruiken voor detect en rtmp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:09:
Substream van mijn Hikvision's is max 640x480. Kan ik dan beter de main stream (3840x2160) gebruik voor detect en rtmp?
Voor detecteren kun je gewoon een lage resolutie gebruiken, met een framerate van 5 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaos1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 10:26
Ik ben ook al enige tijd op zoek naar een coral voor frigate. Gebruik nu deepstack icm blue iris maar ben niet tevreden met het resultaat. De combinatie met mijn camera's zorgt voor een hoop hoofdpijn mbt timing van de te analyseren jpegs.. Heeft iemand toevallig een telegram bot link oid voor het tracken van het in stock komen van de (USB) coral?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
Inmiddels zowel de Coral TPU als de M2. Slot adapter binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_4-dHglJRZPmu7KF-ujoRgf1GQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NCQnqhECdy1xQnsxfVEFB5vy.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 28% gewijzigd door Tomono op 08-12-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:32

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Tomono schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:37:
[Afbeelding]
En die adapter ondersteund 2 PCIe lanes voor je dual TPU?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Mars Warrior schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:14:
[...]

En die adapter ondersteund 2 PCIe lanes voor je dual TPU?
Of de adapter dit ondersteund weet ik niet, maar mijn moederbord sowieso niet. Maar dat wist ik van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Tomono schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:33:
[...]
Of de adapter dit ondersteund weet ik niet, maar mijn moederbord sowieso niet. Maar dat wist ik van te voren.
Aha. Tsja, die dual is beter te krijgen dan de andere versies, maar het is wel een beetje vreemd ontwerp vanwege de dual lane ondersteuning die nodig is.

Zo ongeveer alle Wifi slots waar deze inpast zijn maar 1 lane vanuit het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:37:
[Afbeelding]
Mag ik vragen welke adapter je gebruikt (merk/type)? :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
Polyphemus schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:32:
[...]

Mag ik vragen welke adapter je gebruikt (merk/type)? :$
Delock Converter M.2 Key M (M) - M.2 Key E Slot For USB And PCIe Modules

Gekocht op hardwarewebwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Mars Warrior schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:58:
[...]

Aha. Tsja, die dual is beter te krijgen dan de andere versies, maar het is wel een beetje vreemd ontwerp vanwege de dual lane ondersteuning die nodig is.

Zo ongeveer alle Wifi slots waar deze inpast zijn maar 1 lane vanuit het moederbord.
Klopt, maar je kan er rekening mee houden als je een moederbord kiest.

Overigens werkt 1 tpu prima. Zeker voor Frigate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
Frigate werkt inmiddels als een trein!

Volgende stap is gezichtsherkenning met Double Take!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:14:
Frigate werkt inmiddels als een trein!

Volgende stap is gezichtsherkenning met Double Take!
Deepstack is your friend. Of Compreface, maar dat slurpt geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Polyphemus schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:57:
[...]

Deepstack is your friend. Of Compreface, maar dat slurpt geheugen :P
Ben mij daar nu over aan het inlezen. Klopt het dat als je de TPU voor Frigate inzet je deze niet meer voor iets anders zoals Deepstack kan inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:51:
[...]

Ben mij daar nu over aan het inlezen. Klopt het dat als je de TPU voor Frigate inzet je deze niet meer voor iets anders zoals Deepstack kan inzetten?
Daar lijkt het inderdaad wel op; volgens mij kun je Deepstack alleen CPU of GPU laten gebruiken. Ik heb deepstack op een andere pc staan, omdat mijn Frigate pc'tje geen AVX CPU extentions heeft, wat Deepstack wel nodig heeft, net als Compreface.

Volgens mij (twijfel twijfel) gebruik je de TPU alleen voor objectdetectie. Als het object eenmaal geïdentificeerd is als 'person' (in ons geval) stuur je hem door aan Deepstack/Compreface, die daar dan geen objectherkenning meer hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Polyphemus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]

Daar lijkt het inderdaad wel op; volgens mij kun je Deepstack alleen CPU of GPU laten gebruiken. Ik heb deepstack op een andere pc staan, omdat mijn Frigate pc'tje geen AVX CPU extentions heeft, wat Deepstack wel nodig heeft, net als Compreface.

Volgens mij (twijfel twijfel) gebruik je de TPU alleen voor objectdetectie. Als het object eenmaal geïdentificeerd is als 'person' (in ons geval) stuur je hem door aan Deepstack/Compreface, die daar dan geen objectherkenning meer hoeft te doen.
Dan gaat Deepstack niet op mijn Celeron J4125 werken? Ik kan nergens vinden dat deze AVX ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomono schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:39:
[...]

Dan gaat Deepstack niet op mijn Celeron J4125 werken? Ik kan nergens vinden dat deze AVX ondersteunt.
Ik kreeg hem op mijn Celeron J3455 ook niet aan de praat om die reden, ik kwam wel een oudere docker image tegen die zonder AVX gecompileerd is, maar ik had geen zin om daar mee verder te experimenteren, mede omdat ie twee jaar oud was. Daarom heb ik Deepstack maar op een andere server gezet, die wel AVX en eventueel AVX2 heeft.

Ik heb ook gezocht naar het zelf in elkaar schroeven van een docker image, om een meer recente versie van Deepstack zonder AVX te compileren (zoeken op 'noavx' of 'no-avx'), maar dat was meer werk dan het opspinnen op een andere server.

Maar misschien lukt het jou wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:19
Ik heb de kerstdagen/ochtenden ook eens gebruikt om met Frigate te spelen en ik moet zeggen dat ik (positief) verrast ben door wat het kan.

Draai ‘m als HA add-on (media folder exclude ik bij automatische backups) op een NuC7i7 met Proxmox er tussen. Loopt prima maar met 2 camera’s vreet ie t grooste deel van m’n CPU weg die daarmee 14W gemiddeld naar rond de 45/50W schiet (en daarbij een hinderlijke zoem produceert). Coral USB is volgens mij nergens meer verkrijgbaar? Verkrijgbaarheid van de M2 lijkt niet beter te zijn + een andere SSD die ik dan nodig heb.

Iemand hier een indicatie wat een coral met je CPU usage doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
@gastje01
De Coral TPU geeft complete offloading van CPU naar TPU + kan veel meer fps verwerken, met een miniem stroomverbruik (een paar watt). Ze zijn al een tijdje moeilijk te krijgen, beetje geduld hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Slonzo op 29-12-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Zit weinig anders op ben ik bang. Gewoon aanbieders zoals Conrad in de gaten houden is een beetje de enige optie.

Is er überhaupt iets bekend qua levertijden? Iedere aanbieder heeft andere datums of helemaal niks als indicatie, lijkt geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 20:27
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren, vooralsnog kun je er geen pijl op trekken wanneer er wat leverbaar zal zijn.
Ik ben zelf geïnteresseerd geraakt omdat ik pas een NVR heb gekocht maar deze veel last van false positiefs heeft.
Hiervoor gebruikte ik zoneminder (wat beter functioneerde) maar helaas om veel resources vroeg.
Nu zou ik er graag eens mee willen spelen om te zien of ik met weinig resources (en weinig energie consumptie) toch een betrouwbare NVR kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik Frigate in moet stellen. Ik heb Object detection aan staan voor Personen en katten, dit werkt, voor zo ver de CPU dat aan kan, prima.

Ik wil alleen voor elkaar krijgen dat enkel de recordings van events bewaard blijven en dat krijg ik nog niet voor elkaar. Voorheen had ik
code:
1
2
3
Record:
  enabled: True
  retain_days: 0

Dit had als gevolg dat mijn events geen beschikbare media meer hadden. Nu heb ik retain op 1 dag gezet, maar gevoelsmatig neem ik nu een hele dag op en zijn de events gewoon een link naar een bepaald time-frame.

Ik wil graag voor elkaar krijgen dat ik alleen de recordings van een event opneem voor X dagen en alle andere video gewoon verwijderen. Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:25

Toppe

Oké ✅

Is er hier iemand die Frigate werkend heeft in een Docker container? Ik lees wisselende verhalen over de werking.

Het gaat om één camera en wil een extra M2 SSD plaatsen voor de opslag.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Toppe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:16:
Is er hier iemand die Frigate werkend heeft in een Docker container? Ik lees wisselende verhalen over de werking.
Ja, ik.

Naja, ongeveer dan toch. Proxmox > Ubuntu > Docker. Dat werkt... een tijdje.
Draait goed voor 24 a 48 uur, dan lijkt er wat mis te gaan met de doormapping van de USB TPU.
Heb nog geen tijd/zin gehad om het probleem verder uit te zoeken en op te lossen.
De container herstarten lost het meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:25

Toppe

Oké ✅

Slonzo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Ja, ik.

Naja, ongeveer dan toch. Proxmox > Ubuntu > Docker. Dat werkt... een tijdje.
Draait goed voor 24 a 48 uur, dan lijkt er wat mis te gaan met de doormapping van de USB TPU.
Heb nog geen tijd/zin gehad om het probleem verder uit te zoeken en op te lossen.
De container herstarten lost het meestal op.
Ah ja, ik heb (nog) geen TPU. Heb één camera en wat simpele containers zoals Home Assistant. Heb het nu werkend gekregen en ga eens kijken of, en hoe, het bevalt.

Heb er nu een simpele Reolink camera achter hangen maar die geeft nu met enige regelmaat een soort van ‘plasma voetbal probleem’ waarbij het object beweegt maar je hem ook nog op de originele plek ziet staan.

Edit
Ik heb als object detection ook ‘cat’ mee genomen, zowel bij detectie als bij opnames. Als ik de camera recht op de kat zet neemt hij op, zodra ze lopen vind hij het een persoon of zelfs gewoon niets.

Iemand die dit goed werkend heeft gekregen?

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 09-01-2022 13:56 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
gastje01 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:25:
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik Frigate in moet stellen. Ik heb Object detection aan staan voor Personen en katten, dit werkt, voor zo ver de CPU dat aan kan, prima.

Ik wil alleen voor elkaar krijgen dat enkel de recordings van events bewaard blijven en dat krijg ik nog niet voor elkaar. Voorheen had ik
code:
1
2
3
Record:

Dit had als gevolg dat mijn events geen beschikbare media meer hadden. Nu heb ik retain op 1 dag gezet, maar gevoelsmatig neem ik nu een hele dag op en zijn de events gewoon een link naar een bepaald time-frame.

Ik wil graag voor elkaar krijgen dat ik alleen de recordings van een event opneem voor X dagen en alle andere video gewoon verwijderen. Hoe doe ik dit?
Ik gebruik onderstaande settings om niet continu op te slaan maar enkel events voor een periode van 31 dagen.

code:
1
2
3
4
5
6
record:
  events:
    retain:
      default: 31

Verder heb ik bij elke camera config nog het onderstaande staan. Weet niet of dat nog nodig is of niet.
code:
1
2
    record:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Mocht er iemand op zoek zijn naar een Coral en plek hebben voor een m2 E-key, hier op voorraad. Gisteren besteld en vanochtend verzonden.

Nogal duister of mijn m2 slot een of twee lanes ondersteunt, maar ik ga uit van één dan kan het altijd meevallen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 22-04 17:04
Ben er nog steeds niet helemaal achter of dat m2 E-key nou zou werken met een PCI expansion kaart. Heb ondertussen een vrij oude Supermicro server staan zonder m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
FirePuma142 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:49:
Mocht er iemand op zoek zijn naar een Coral en plek hebben voor een m2 E-key, hier op voorraad. Gisteren besteld en vanochtend verzonden.

Nogal duister of mijn m2 slot een of twee lanes ondersteunt, maar ik ga uit van één dan kan het altijd meevallen.
Kun je over 1 PCI lane (gok dat t daar stopt bij een NUC 7) meerder camera's heen halen? Dan is het wel interessant. Ik had in m'n hoofd dat ze goedkoper waren, maar de prijs valt me nog mee voor een product wat bijna niet verkrijgbaar is.

edit: }:O Deze past niet in mijn NUC

[ Voor 4% gewijzigd door gastje01 op 19-01-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

gastje01 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Kun je over 1 PCI lane (gok dat t daar stopt bij een NUC 7) meerder camera's heen halen? Dan is het wel interessant. Ik had in m'n hoofd dat ze goedkoper waren, maar de prijs valt me nog mee voor een product wat bijna niet verkrijgbaar is.
Zeker:
A single Coral can handle many cameras and will be sufficient for the majority of users. You can calculate the maximum performance of your Coral based on the inference speed reported by Frigate. With an inference speed of 10, your Coral will top out at 1000/10=100, or 100 frames per second. If your detection fps is regularly getting close to that, you should first consider tuning motion masks. If those are already properly configured, a second Coral may be needed.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
Net te laat voor mijn Ninja-edit. Deze past helaas niet in m'n NUCje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:46
Ik heb hier een mini pctje staan die als router en homelab werkt (proxmox) welke alleen nog een mini pcie slot heeft. Zou ik die E key module werkend krijgen als ik deze converter zou aanschaffen?

https://www.allekabels.nl...naar-m2-ngff-adapter.html

De verschillende m2 formfactors zijn me namelijk niet geheel duidelijk, en veel info online spreekt elkaar tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Robbiedobbie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:35:
Ik heb hier een mini pctje staan die als router en homelab werkt (proxmox) welke alleen nog een mini pcie slot heeft. Zou ik die E key module werkend krijgen als ik deze converter zou aanschaffen?

https://www.allekabels.nl...naar-m2-ngff-adapter.html

De verschillende m2 formfactors zijn me namelijk niet geheel duidelijk, en veel info online spreekt elkaar tegen
Heb je m dan niet andersom nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:46
gastje01 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Heb je m dan niet andersom nodig?
Voor zover ik de beschrijving lees en de afbeelding zie gaat deze adapter in een mini pcie slot en kun je in de adapter dan weer een m2 module steken. Ik kom alleen niet heel goed wijs uit welke m2 aansluiting erin past en ook werkt.

EDIT: Ik zie net met m'n blinde kop dat het een B key slot is, dus lijkt me niet dat dit gaat werken.
Iemand anders een oplossing? De mini pcie variant is helaas net zoals de usb variant niet te krijgen

[ Voor 20% gewijzigd door Robbiedobbie op 20-01-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkentrekker
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-04 07:46
Vandaag mijn Coral USB Accelarator binnen gekregen, besteld en nog steeds verkrijgbaar, bij Reichelt op 23 december, lekker snel :)

Omdat ik er al eentje in mijn Odyssey Blue Frigate NVR kit heb zitten moet ik nog wel een UCB-C - USB-C kabeltje hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door vonkentrekker op 03-01-2023 10:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ze zijn wel een stukje duurder geworden (maar wel verkrijgbaar, dat is ook lang anders geweest).

Ik las op Github dat er in de 0.12 release ondersteuning komt voor TensorRT op Nvidia GPU's. Lang niet zo zuinig als een Coral, wel leuk om het potentieel van Frigate te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
vonkentrekker schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:49:
Vandaag mijn Coral USB Accelarator binnen gekregen, besteld en nog steeds verkrijgbaar, bij Reichelt op 23 december, lekker snel :)

Omdat ik er al eentje in mijn Odyssey Blue Frigate NVR kit heb zitten moet ik nog wel een UCB-C - USB-C kabeltje hebben.
Nog bedankt voor de tip, was al 1,5 jaar op zoek naar een usb of dual edge die in de m2 WiFi slot kan.
Maar vandaag de usb Coral binnen gekregen.

Nu even uitzoeken om het allemaal (frigate + double take) werkent te krijgen op mijn proxmox machine in mijn debian 11 vm met home Assistant supervised. Ik heb al 5 usb-sticks gemount aan de vm de 6e kan volgens mij niet meer met de gui (of hopelijk onderhand wel met versie 7.3 van proxmox) in de vm zit ook de Intel video kaart middels passtrough dus als goed is kan ik daar nog ffmpeg offloaden (nu in gebruik voor Plex) en dan de Coral voor het offloaden van object detectie. Hopelijk blijft dan de cpu load laag met een camera of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
TheMystery schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Nog bedankt voor de tip, was al 1,5 jaar op zoek naar een usb of dual edge die in de m2 WiFi slot kan.
Maar vandaag de usb Coral binnen gekregen.

Nu even uitzoeken om het allemaal (frigate + double take) werkent te krijgen op mijn proxmox machine in mijn debian 11 vm met home Assistant supervised. Ik heb al 5 usb-sticks gemount aan de vm de 6e kan volgens mij niet meer met de gui (of hopelijk onderhand wel met versie 7.3 van proxmox) in de vm zit ook de Intel video kaart middels passtrough dus als goed is kan ik daar nog ffmpeg offloaden (nu in gebruik voor Plex) en dan de Coral voor het offloaden van object detectie. Hopelijk blijft dan de cpu load laag met een camera of 5.
Als je de USB variant aan de praat wilt krijgen kun je sowieso beter de hele USB controller als pass through doorgeven. Volgens mij is proxmox iets vergeeflijker dan VMware met USB passthrough, maar ivm latency is de hele controller pass through'en beter.

Edit: fixed typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
tjanssen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:13:
[...]

Als je de USB variant aan de praat wilt krijgen kun je sowieso beter de hele USB controller als pass through doorgeven. Volgens mij is proxmox iets vergelijker dan VMware met USB passthrough, maar ivm latency is de hele controller pass through'en beter.
Bedankt voor de tip, ik ga eerst eens kijken wat de latency doet met usb port passthrough (iig geen device id aangezien die wijzigt als je de Coral voor de eerste keer aanspreekt) dat moet zover ik lees wel kunnen werken.

Als dat niets wordt ga ik eens kijken naar usb controller passthrough, wil mijn huidige 5 devices nog werkend houden. Maar volgens mij moet ik het wel kunnen via pci passthrough aangezien ik de video kaart al op deze manier werkend heb middels iommu configuratie die ik daar al heb voor moeten doen.

Maar eerst even kijken wanneer ik er tijd voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
Vandaag toch even tijd gehad om frigate te installeren.
Tpu wordt netjes herkend met usb Port passthrough binnen proxmox.
Verder hardware acceleration voor Intel < dan 10th gen aangezet aangezien ik een gen 9 i5-9500 heb.
Hierna heb ik een inference speed van 30 maar toch nog een cpu load van 50%, dus hardware acceleratie lijkt niet te werken, al werkt deze wel in Plex.

Daarna toch maar de Intel hardware acceleration aangezet >=10th gen ook al heb ik een 9.
Hierna ging de inference speed omlaag naar 19.4 en de cpu load naar 15%, dit lijkt me een prima resultaat toch? Dit met 4 camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Nog een update, usb Port passthrough gaf toch problemen, de detector crashte de hele tijd.
Dus nu zoals @tjanssen aangaf nu de hele usb controller een passthrough gegeven en nu blijft het wel draaien. Nu is de inference speed nog omlaag gegaan naar 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
TheMystery schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:02:
Nog een update, usb Port passthrough gaf toch problemen, de detector crashte de hele tijd.
Dus nu zoals @tjanssen aangaf nu de hele usb controller een passthrough gegeven en nu blijft het wel draaien. Nu is de inference speed nog omlaag gegaan naar 8.
Mooi dat je het aan de praat gekregen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:17

ComputerHoed

Electronica <3

Hey all,
Vraagje: momenteel draai ik een dikke Unraid server en heb ik wat Xiaomi camera's hangen. Nu ondersteunen deze camera's geen RTSP en ben ik er ook geen fan van dat de beelden d.m.v. de Xiaomi's AI op de servers in China worden geanalyseerd. De camera's wil ik weg doen en vervangen voor lokale RTSP camera's en Frigate NVR op mijn Unraid server installeren i.c.m. met een Google Coral (USB of M2) voor beeld-analyse.

Wat raden jullie aan? Welke camera's (stuk of 8 max)? Welke Google Coral (USB of m2)? En is laatstgenoemde compatibel met Unraid?
En hoe raden jullie het aan om de te kopen camera's goed te firewallen? Ik ben in het bezit van een volledige Unify setup, indien nodig. Maar firewalling in te stellen is via Unraid (zelf geen idee of dat kan), dan hoor ik het graag...

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-04 10:53

Kek

3flix

ComputerHoed schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:09:
Hey all,
Vraagje: momenteel draai ik een dikke Unraid server en heb ik wat Xiaomi camera's hangen. Nu ondersteunen deze camera's geen RTSP en ben ik er ook geen fan van dat de beelden d.m.v. de Xiaomi's AI op de servers in China worden geanalyseerd. De camera's wil ik weg doen en vervangen voor lokale RTSP camera's en Frigate NVR op mijn Unraid server installeren i.c.m. met een Google Coral (USB of M2) voor beeld-analyse.

Wat raden jullie aan? Welke camera's (stuk of 8 max)? Welke Google Coral (USB of m2)? En is laatstgenoemde compatibel met Unraid?
En hoe raden jullie het aan om de te kopen camera's goed te firewallen? Ik ben in het bezit van een volledige Unify setup, indien nodig. Maar firewalling in te stellen is via Unraid (zelf geen idee of dat kan), dan hoor ik het graag...
Documentatie van Frigate zelf al gevonden?: https://docs.frigate.video/frigate/hardware

maar daar staat niet veel specifieks in.. ik ben zelf ook wel benieuwd naar wat voor 'simpele' camera's mensen gebruiken icm Frigate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Kek schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Documentatie van Frigate zelf al gevonden?: https://docs.frigate.video/frigate/hardware

maar daar staat niet veel specifieks in.. ik ben zelf ook wel benieuwd naar wat voor 'simpele' camera's mensen gebruiken icm Frigate.
Jazeker. Maar ik ben vooral op zoek naar ervaringen van mede-tweakers. Vooral camera keus maar ook compatibiliteit van Google Coral met Unraid en Frigate..

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ik gebruik Dahua camera's, type is een beetje afhankelijk van je wensen, maar ik er gekozen die een sub-stream hebben voor detectie een hoge kwaliteit stream voor de opname van de beelden. Unraid heb ik geen ervaring mee, maar als daar docker op draait, dan kun je Frigate gewoon installeren. Ik ben zelf voor een USB coral gegaan omdat ik deze makkelijk eventueel naar een nieuw systeem kan verhuizen (en deze toevallig toen beschikbaar was). Voor de werking zou dit niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
gastje01 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:30:
Ik gebruik Dahua camera's, type is een beetje afhankelijk van je wensen, maar ik er gekozen die een sub-stream hebben voor detectie een hoge kwaliteit stream voor de opname van de beelden. Unraid heb ik geen ervaring mee, maar als daar docker op draait, dan kun je Frigate gewoon installeren. Ik ben zelf voor een USB coral gegaan omdat ik deze makkelijk eventueel naar een nieuw systeem kan verhuizen (en deze toevallig toen beschikbaar was). Voor de werking zou dit niet uit moeten maken.
Behalve dat je met een m2 in een single package 2 TPU's hebt. Maar verder 100% eens met gastje01. Een USB kun je overal op aansluiten.

Wat betreft de camera's ben ik ook een tevreden gebruiker van Dahua camera's. Je kunt inderdaad een high res record stream met hoge frame rate configureren, en een low res stream met lagere frame rate voor de detectie. Dit zal ongetwijfeld met meerdere camera's het geval zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Frigate knipt je beeld op in allemaal kleine stukjes, en de stukken waar motion is moeten allemaal geanalyseerd worden door de Coral. Wanneer je 8 camera's op 4k @ 25 FPS door de Coral gaat halen dan gaat niet goedkomen denk ik. Zeker wanneer het b.v. regent, en er dus overal op je beeld motion is.

Verder hangen mij camera's in een apart IOT VLAN welke niet op internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Laatst online: 11-04 00:45
Voor degenen die op zoek zijn naar een USB Coral, bij Welectron zijn ze op voorraad. Ik heb er dinsdag 1 besteld en die wordt vrijdag afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ik ga eens een poging doen of hier de juiste kennis zit. Ik heb mijn HomeAssistant installatie van een Intel NUC 7i7 naar een Odroid H3 (N5105) verhuisd. Belangrijkste reden was dat ik nu een 3.5 Inch schijf gekoppeld heb en mijn NAS de deur uit kon, alles lekker op 1 systeem dat 24/7 beschikbaar is, zonder het (forse) energieverbruik van mijn Synology). Van Hass OS ben ik naar Debian Supervised gegaan in verband met de extra schijf. Alles werkt lekker, behalve Frigate.

Ik draai inmiddels de laatste beta, maar ook daar gaat het mis. Wanneer ik Frigate start werkt alles netjes zoals ik dat verwacht, TPU (Coral USB) wordt netjes gevonden en de object detectie werkt. Na enige tijd (en dit varieert) loopt mijn hele systeem vast en is het enige wat helpt een stekkertje trekken en het systeem rebooten. Dit is 1x voorgekomen toen ik een scherm aangesloten had en mijn systeem nog een beetje op input reageerde. TOP gaf aan dat een Intel_GPU_tools 25% CPU (1 core 100%) gebruikte en later kreeg ik een soft-lock melding en deed mijn systeem niets meer. Ik vermoed dat dit met de hardware acceleratie te maken heeft. Iemand een idee waar ik kan gaan zoeken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Blijft mooi spul zo'n TPU 8)

Nu nog een camera uitzoeken en aanschaffen en ophangen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek9KGwVABM5oqAfRW41nQ28pRp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWNsmwZJQZBpQTNnmra8AKhP.jpg?f=fotoalbum_large

(11 dagen geleden besteld bij Seeed, nu al binnen. Gelukkig verstuurd via Luxemburg, dus geen gekke inklaring/BTW en andere douane kosten. Gewoon $24,95 + $3,96 verzendkosten en klaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdpeijl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-04 21:10
Welke TPU is dit nu? (oftewel: wat is nu leverbaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
De B+M is weer op voorraad bij buyzero.de voor €33,79 (€44,34 incl verzendkosten). Ben benieuwd wat dit gaat opleveren tegenover m'n huidige intel igpu opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

ComputerHoed schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:09:
Hey all,
Vraagje: momenteel draai ik een dikke Unraid server en heb ik wat Xiaomi camera's hangen. Nu ondersteunen deze camera's geen RTSP [...]
Een beetje een laat antwoord (maar het topic is toch net gebumpt), ben je zeker dat er geen alternatieve / hacked firmware voor je camera's te vinden is? Voor de meeste Yi camera's is er firmware beschikbaar die RTSP biedt en de phone-home richting China uitzet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Mavamaarten schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:56:
[...]

Een beetje een laat antwoord (maar het topic is toch net gebumpt), ben je zeker dat er geen alternatieve / hacked firmware voor je camera's te vinden is? Voor de meeste Yi camera's is er firmware beschikbaar die RTSP biedt en de phone-home richting China uitzet.
Ik heb flink gezocht (misschien niet op de goeie plekken?) maar kon niks vinden. Ik heb Imilab Ec3 Outdoor hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

ComputerHoed schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:13:
[...]
Ik heb flink gezocht (misschien niet op de goeie plekken?) maar kon niks vinden. Ik heb Imilab Ec3 Outdoor hangen.
Helaas, ik vind inderdaad geen firmware voor die camera's. Wel hier en daar efforts maar nog niets functioneel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik twijfel een beetje of ik een apart topic moet openen, maar volgens mij kan het prima hier.

Ik heb Frigate draaien met een ubiquiti deurbel, en daar komen diverse ubiquiti bullets en domes bij.
Echter heb ik naast mijn voordeur nog ruimte voor een camera aan de muur en zoek ik een nette camera met brede beeldhoek, a la Hikvision PT3 Mini PanoVu.

Die laatste zou dan op een wallmount kunnen en ik zou alle phone-homes van de Chinezen op mijn netwerk blokkeren. Echter is het een vrij prijzig ding, is het chinees en zit er allemaal logica in die ik straks in mijn frigate setup wil gaan doen...

Daarom: heeft iemand een tip voor een camera met de volgende eisen:

- een hoek van ±150 graden
- Voor aan de muur (onder een afdak buiten). ik had de kabel naar boven moeten trekken en onder het afdak uit laten komen, volgende keer beter ;)
- Die H264 of H265 doet
- Het liefst niet Chinees is of continu naar huis belt
- Ook nog redelijk geprijsd is
- PoE powered is en dus ook over het netwerk zijn beelden kwijt kan
- het in het donker ook nog redelijk doet (er staat straatlantaarn voor de deur)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-04 18:41

Devil103

Coffee need more coffee

Boudewijn schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:06:
ik twijfel een beetje of ik een apart topic moet openen, maar volgens mij kan het prima hier.

Ik heb Frigate draaien met een ubiquiti deurbel, en daar komen diverse ubiquiti bullets en domes bij.
Echter heb ik naast mijn voordeur nog ruimte voor een camera aan de muur en zoek ik een nette camera met brede beeldhoek, a la Hikvision PT3 Mini PanoVu.

Die laatste zou dan op een wallmount kunnen en ik zou alle phone-homes van de Chinezen op mijn netwerk blokkeren. Echter is het een vrij prijzig ding, is het chinees en zit er allemaal logica in die ik straks in mijn frigate setup wil gaan doen...

Daarom: heeft iemand een tip voor een camera met de volgende eisen:

- een hoek van ±150 graden
- Voor aan de muur (onder een afdak buiten). ik had de kabel naar boven moeten trekken en onder het afdak uit laten komen, volgende keer beter ;)
- Die H264 of H265 doet
- Het liefst niet Chinees is of continu naar huis belt
- Ook nog redelijk geprijsd is
- PoE powered is en dus ook over het netwerk zijn beelden kwijt kan
- het in het donker ook nog redelijk doet (er staat straatlantaarn voor de deur)
Ik kan je niet helpen met je HW request. Echter het stukje over "naar huis bellen" kan je toch blokkeren op netwerk niveau met een gescheiden VLAN die geen internet toegang heeft + blokkeren in je lokale DNS (Adguard, Pihole, ...)

Ik merk zelf dat mijn 2 Reolink camera's toch constant DNS requests maken naar pushx.reolink.com zelfs nadat alle Push meldingen uitgeschakeld zijn. Dus deze blokkeer ik op DNS niveau + ze zitten reeds op een gescheiden VLAN zonder internet toegang.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Devil103 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:44:
[...]

Ik kan je niet helpen met je HW request. Echter het stukje over "naar huis bellen" kan je toch blokkeren op netwerk niveau met een gescheiden VLAN die geen internet toegang heeft + blokkeren in je lokale DNS (Adguard, Pihole, ...)

Ik merk zelf dat mijn 2 Reolink camera's toch constant DNS requests maken naar pushx.reolink.com zelfs nadat alle Push meldingen uitgeschakeld zijn. Dus deze blokkeer ik op DNS niveau + ze zitten reeds op een gescheiden VLAN zonder internet toegang.
Ja klopt, maar dan moet je dat wel uitzoeken en zit je ook weer met updates enzo te knoeien.
Als iets niet naar huis belt is dat sowieso wat netter. Vandaar :)

Bij geen alternatief is dahua of hikvision inderdaad een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ik stel gewoon geen gateway in, dan is er niks naar huis te bellen, alle logica zit toch in Frigate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-04 18:41

Devil103

Coffee need more coffee

Boudewijn schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:09:
[...]

Ja klopt, maar dan moet je dat wel uitzoeken en zit je ook weer met updates enzo te knoeien.
Als iets niet naar huis belt is dat sowieso wat netter. Vandaar :)

Bij geen alternatief is dahua of hikvision inderdaad een optie.
Ik heb ook 3x Dahua en daarbij kan ik bevestigen dat ze geen enkele DNS request maken naar buiten mits enkele instellingen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Check, ik heb nu een reolink trackmix PoE camera op het oog. Die werkt ook prima met Frigate.
Ga hem straks eens bestellen, volgens mij voldoet deze vrij goed aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 22:10
Ik heb hier een Coral USB TPU die het prima doet in combinatie met Frigate (via Proxmox en Docker), ik kan er Object Detection mee doen.

Nou vraag ik mij alleen af of de meer algemene motion detection ook ondersteunt wordt via de Coral of dat dit helemaal via ffmpeg gebeurt (ik heb geen camera's die dit via ONVIF bieden).

Ik hoop eigenlijk de Coral te kunnen gebruiken voor CPU offload van motion detection en dan motion detection events via MQTT richting Scrypted te sturen die de hele camera vervolgens aan Apple Homekit Secure Video Hangt.

Scrypted zelf kan al prima motion detection doen maar dat is in mijn geval gewoon cpu based.

Zie ik dit goed?

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frut666
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
daansan schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:03:
Ik heb hier een Coral USB TPU die het prima doet in combinatie met Frigate (via Proxmox en Docker), ik kan er Object Detection mee doen.

Nou vraag ik mij alleen af of de meer algemene motion detection ook ondersteunt wordt via de Coral of dat dit helemaal via ffmpeg gebeurt (ik heb geen camera's die dit via ONVIF bieden).

Ik hoop eigenlijk de Coral te kunnen gebruiken voor CPU offload van motion detection en dan motion detection events via MQTT richting Scrypted te sturen die de hele camera vervolgens aan Apple Homekit Secure Video Hangt.

Scrypted zelf kan al prima motion detection doen maar dat is in mijn geval gewoon cpu based.

Zie ik dit goed?
Voor zover ik het begrijp kun je de TPU niet gebruiken voor motion detection. Van de Frigate site:
The Google Coral is really good at doing object detection, but it doesn't have time to look everywhere all the time (especially when there are many windows to check). To balance it, Frigate uses the CPU to look for movement, then sends those frames to the Coral to do object detection. This allows the Coral to be available to a large number of cameras and not overload it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-04 14:41
Is er een manier om Frigate te laten werken met Deepstack? En dan doel ik niet op gezichtsherkenning maar gewoon object detectie. Heb betere ervaringen met Deepstack.

Nevermind, heb nu mijn gehele config aangepast, nu werkt het perfect samen met de Google accelerator! :)

[ Voor 24% gewijzigd door BliXem op 10-08-2023 14:27 ]

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 07:55
BliXem schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:53:
Is er een manier om Frigate te laten werken met Deepstack? En dan doel ik niet op gezichtsherkenning maar gewoon object detectie. Heb betere ervaringen met Deepstack.

Nevermind, heb nu mijn gehele config aangepast, nu werkt het perfect samen met de Google accelerator! :)
Care to share? Heb nu eindelijk ook een Coral binnen en wil je dat hetzelfde doen als jij...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-04 14:41
Frankster schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:35:
[...]

Care to share? Heb nu eindelijk ook een Coral binnen en wil je dat hetzelfde doen als jij...
Doelde meer dat het mij gelukt is dat de detectie beter is geworden. Niet dat ik deepstack heb kunnen gebruiken met de coral AI nog.
Pagina: 1 2 Laatste