Zware Ruit verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is een erg vreemde vraag, maar ik stel hem toch. Vorige week zou in ons huis via een bedrijf nieuw dubbelglas worden geplaatst. Het bleek echter dat bij een van de kozijnen de onderdorpel erg verrot was, waardoor het niet verantwoord was om die nieuwe ruit erin te zetten. We hebben nu dus een ruit van 120KG in de tuin staan. Ik heb een aantal bedrijven gebeld om die onderdorpel te vervangen, maar ze hebben tot nu toe allemaal pas over langer dan een half jaar tijd.

Omdat ik niet een half jaar een ruit in mijn voortuin wil hebben staan wil ik die ruit eigenlijk tijdelijk in onze garagebox stallen (staat los van het huis op zo'n 100 meter lopen). De vraag is alleen hoe? Ik zat er aan te denken om hem in te pakken met dik plastic en dan met 4-5 man tillen. Maar geen idee hoe snel zoiets breekt.

Iemand tips? Het bedrijf dat het glas zou plaatsen gebruikt hiervoor een speciale kraan, maar de huur daarvan kost honderden euro's.

[ Voor 174% gewijzigd door Palomar op 25-10-2021 10:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je bent opzoek naar een glasdrager.
bv: https://www.bol.com/nl/nl/l/glasdragers/45957/ of huren is ook mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tranzity schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:49:
Je bent opzoek naar een glasdrager.
bv: https://www.bol.com/nl/nl/l/glasdragers/45957/ of huren is ook mogelijk
ok thanks, zulke dingen ken ik idd, maar dat is volgens mij meer om de ruit op te pakken en te plaatsen. Het gaat hier om +- 100 meter lopen. De ruit is +- 2.00 bij 1.50 meter. Zou het dan met een aantal van die zuignappen lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-10 09:18
Glasdragers, en de ruit op een hondje zetten. Tenzij je aan een zandweg woont, dan zal je iets anders moeten verzinnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:19
Onze aannemer had een grote versie van zo'n zuignap op een takeltje op wielen. Ik denk niet dat je dit met de hand moet willen doen. Misschien is er een glaszetter in de omgeving die 'm voor je wil verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je zoekt een smartlift of en/of een glaskar. Kijk maar eens op Google Afbeeldingen ;)
Een bokje maken/huren en verplaatsen met een palletwagen kan natuurlijk ook.

Overigens is 120 kg wel te doen, glas kan aardig wat hebben als je het maar niet op een punt of kiezelsteentje laat rusten. Dus ik zou voor zuignappen en een karretje gaan.

[ Voor 66% gewijzigd door Cheesy op 25-10-2021 11:11 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je koopt een ruit inclusief plaatsing, maar er is geen inspectie vooraf of dat überhaupt kan en vervolgens laat de bewuste toko gewoon de ruit in de voortuin staan? Het kan aan mij liggen maar ik vind dat een nogal bedenkelijke gang van zaken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zolang de de ruit rechtop houd is tillen en lopen geen probleem

zou 4 man gebruiken.
2 links van het glas en 2 rechts
all met een glaszuigding.
en de vrij hand onder het glas.

heb hier zelf 6 glasplaten voor de veranda met 2 man gedaan
vermoedelijk minder gewicht ( dubbel gelamineerd glas) 250cm x 100cm

appeltje eitje. zolang je nergens tegen aan stoot....

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:07:
Je koopt een ruit inclusief plaatsing, maar er is geen inspectie vooraf of dat überhaupt kan en vervolgens laat de bewuste toko gewoon de ruit in de voortuin staan? Het kan aan mij liggen maar ik vind dat een nogal bedenkelijke gang van zaken.
Klopt, maar het bedrijf doet nu heel vervelend met algemene voorwaarden dat ze niet verantwoordelijk zijn voor houtrot en dat dit niet van te voren was te zien (er zat idd een latje voor het kozijn waardoor je het niet direct kon zien). Heb er idd geen goed gevoel over. Ze boden overigens wel aan om die reparatie te doen, maar adviseerden om het zelf te regelen, omdat dat een stuk goedkoper is. Maar nu ik het vermoeden heb dat komend jaar sowieso niemand tijd heeft wil ik het gewoon laten inplannen door een bedrijf (desnoods over een jaar), maar dan moet dat glas dus wel even weg.

Alternatief is dat ik alsnog voor de hoofdprijs wel dat bedrijf ga vragen, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit. Daarom het idee om die ruit even te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Palomar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:19:
[...]

Klopt, maar het bedrijf doet nu heel vervelend met algemene voorwaarden dat ze niet verantwoordelijk zijn voor houtrot en dat dit niet van te voren was te zien (er zat idd een latje voor het kozijn waardoor je het niet direct kon zien). Heb er idd geen goed gevoel over. Ze boden overigens wel aan om die reparatie te doen, maar adviseerden om het zelf te regelen, omdat dat een stuk goedkoper is. Maar nu ik het vermoeden heb dat komend jaar sowieso niemand tijd heeft wil ik het gewoon laten inplannen door een bedrijf (desnoods over een jaar), maar dan moet dat glas dus wel even weg.

Alternatief is dat ik alsnog voor de hoofdprijs wel dat bedrijf ga vragen, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit. Daarom het idee om die ruit even te stallen.
Knap lullig. Houtrot is heel vaak met het blote oog niet te zien bij geverfd hout, daar zul je even voor moeten prikken/duwen. Dat moeten zij ook weten, verre van netjes om dan op deze manier de algemene voorwaarden op te stellen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:48

PB-powell

Mr. Laziness

Als het enkel om het verplaatsen gaat misschien een idee om een lokale glaszetter te bellen en te vragen of die na de werkdag of in de avonduren voor een paar tientjes dat ding verplaatst? Zoveel tijd hoeft zoiets niet te kosten lijkt me, hooguit dat je zelf wat extra spieren moet regelen (buurman bv).
Anders zelf met glasdragers aan de gang, maar die huren/kopen kost ook geld.

[ Voor 4% gewijzigd door PB-powell op 25-10-2021 11:27 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Als je kans ziet om de ruit met 4 of 5 man op te pakken en weg te dragen, dan is dat natuurlijk de goedkoopste oplossing. Zolang je de ruit rechtstandig draagt en niet ergens tegenaan stoot of laat vallen, dan blijft ie wel heel.

Plat vervoeren zou ook nog wel kunnen op twee stevige balken op 1/4 - 1/2 - 1/4 van de lengte, zodat het gewicht goed wordt verdeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door JukeboxBill op 25-10-2021 11:41 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Reparatie van een kozijn is geen monsterklus. Bel een goede ZZP-er. Die zal je waarschijnlijk niet meteen een datum kunnen geven, maar als die de komende weken een keer een gaatje heeft en in de buurt is dan komt dat echt wel goed.

Ik heb hier toevallig net een paar stukken kozijn in een halfronde erker laten repareren, ook vooral de onderkant. Houtrot door jarenlang slecht onderhoud (wat een slechte kitrand al niet kan veroorzaken, vooral bij zachthouten kozijnen). Paar weken geleden opdracht gegeven, aannemer had toevallig deze week een paar uurtjes. Nou hebben we misschien een klein streepje voor, omdat hij het afgelopen jaar hier veel heeft mogen doen qua "groot werk". Grote klussen kan ik overigens ook niet bij hem kwijt momenteel hoor. Dan moet ik ook een half jaar wachten. Jammer, want ik had nog best een grote klus liggen (dak isoleren van binnenuit) en daar zal ik nu zelf een alternatief voor moeten zoeken. Aannemer heeft echt geen tijd en dan houdt het op. Gelukkig wil hij wel adviseren en eventueel materialen aanleveren.

Houtrot kan echt slecht zichtbaar zijn. Maar.... als je weet waar je op moet letten, dan zie en hoor je het meestal wel. Bij ons had Stevie Wonder het waarschijnlijk nog wel gezien. Er is ook fors wat hout vervangen. Ik moet nu zelf aan de binnenkant aan de slag. Daar kwam ik dus al een paar stukjes tegen waar ik het niet direct zag, maar wel wat hoorde. En daarna prikte ik met mijn wijsvinger er zo een gat in.

Ik zou in zélf in dit geval even niet struikelen over een extra kostenpost van bijvoorbeeld 100 euro. Je wil geen dure kwetsbare ruit 1 jaar in je schuur hebben staan. Als er straks iets mee is, dan is dat jouw probleem. Soms zit het mee, nu even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Heb je het glasbedrijf al gevraagd of zij het 'even' in de garage kunnen plaatsen? Zou ze wel sieren namelijk, aangezien jij toch voor plaatsing hebt betaald...

Dit zou in ieder geval mijn eerste stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Palomar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:52:
[...]

ok thanks, zulke dingen ken ik idd, maar dat is volgens mij meer om de ruit op te pakken en te plaatsen. Het gaat hier om +- 100 meter lopen. De ruit is +- 2.00 bij 1.50 meter. Zou het dan met een aantal van die zuignappen lukken?
Hondje eronder met een dik (of dubbelgevouwen) deken eronder, dan aan beiden kanten twee sterke makken met allebei een of twee van die glasdragers. Proberen om 'm te tillen (en niet op het hondje te laten rusten), maar je wil hoe dan ook voorkomen dat ze een al uitgepakte ruit op de stoep moeten laten rusten.

Maar ik zou eens op een willekeurige DHZ-groep een advertentie plaatsen of iemand je kan helpen, of op een van de welbekende ZZP klusser websites. Is iets riskanter dan een groot bedrijf, maar een half jaar wachten is ook niks en weer riskanter voor de ruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Knap lullig. Houtrot is heel vaak met het blote oog niet te zien bij geverfd hout, daar zul je even voor moeten prikken/duwen. Dat moeten zij ook weten, verre van netjes om dan op deze manier de algemene voorwaarden op te stellen.
Heb ik aangegeven idd. Hun verweer is dat ze bij een offerte nooit gaan prikken in een kozijn, want als je de offerte dan niet aanneemt kun je gaan klagen dat ze je kozijn beschadigd hebben. Zit natuurlijk wat in, maar deze manier van handelen is natuurlijk niet erg klantvriendelijk richting ons. Ik vermoed dat het allemaal welles-nietes gaat worden als ik hier verder nog tegen in verweer ga en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
sOid schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Heb je het glasbedrijf al gevraagd of zij het 'even' in de garage kunnen plaatsen? Zou ze wel sieren namelijk, aangezien jij toch voor plaatsing hebt betaald...

Dit zou in ieder geval mijn eerste stap zijn.
idd, ik heb dat gevraagd en ook voorgesteld om mee te helpen met tillen. Maar toen begonnen ze erover dat ze max. 25kg per persoon mogen tillen. De bereidheid om tot een oplossing te komen was echt nul. Ook niet toen ik de planner op kantoor belde. Hoe eea. nu verder nog een staart gaat krijgen zijn we nog niet over uit, maar voor nu wil ik gewoon zsm. iets geregeld hebben. Vandaar het idee om de ruit dan maar te parkeren totdat er iemand tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:45

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Palomar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:40:
Dit is een erg vreemde vraag, maar ik stel hem toch. Vorige week zou in ons huis via een bedrijf nieuw dubbelglas worden geplaatst. Het bleek echter dat bij een van de kozijnen de onderdorpel erg verrot was, waardoor het niet verantwoord was om die nieuwe ruit erin te zetten. We hebben nu dus een ruit van 120KG in de tuin staan. Ik heb een aantal bedrijven gebeld om die onderdorpel te vervangen, maar ze hebben tot nu toe allemaal pas over langer dan een half jaar tijd.

Omdat ik niet een half jaar een ruit in mijn voortuin wil hebben staan wil ik die ruit eigenlijk tijdelijk in onze garagebox stallen (staat los van het huis op zo'n 100 meter lopen). De vraag is alleen hoe? Ik zat er aan te denken om hem in te pakken met dik plastic en dan met 4-5 man tillen. Maar geen idee hoe snel zoiets breekt.

Iemand tips? Het bedrijf dat het glas zou plaatsen gebruikt hiervoor een speciale kraan, maar de huur daarvan kost honderden euro's.
Misschien een vreemde gedachte, maar die ruit is helemaal niet van jou op dit moment. Hij is nog van het plaatsingsbedrijf.
Als zij hem op die plek prima vinden staan zodat hij niet beschadigd/whatever zou ik hem gewoon lekker laten staan tot je onderdorpel gefixed is.
Daarnaast ga ik er van uit dat het glas op een bok staat zoals dit:
https://www.kruizinga.nl/productsV2/1536/10000/8414v-a-a.jpg

Daar zou je gewoon een palletwagen onder kunnen schuiven en wegdrukken.

Zoals anderen al zeggen zal je met een ZZP-er dit nog wel eens relatief snel voor elkaar kunnen hebben, vooral als het ook in de avonduren kan.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Heb ik aangegeven idd. Hun verweer is dat ze bij een offerte nooit gaan prikken in een kozijn, want als je de offerte dan niet aanneemt kun je gaan klagen dat ze je kozijn beschadigd hebben. Zit natuurlijk wat in, maar deze manier van handelen is natuurlijk niet erg klantvriendelijk richting ons. Ik vermoed dat het allemaal welles-nietes gaat worden als ik hier verder nog tegen in verweer ga en daar heb ik geen zin in.
Ze hebben het gewoon niet gezien. Toen hier een schilder binnen bezig was, vroeg hij ook ineens of hij eens mocht prikken in een bepaalde hoek van een kozijn. Natuurlijk mag dat. Als hij er doorheen prikt, is het tóch al rot. En hij prikte er met toestemming zo doorheen. :) Weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Dat het rot was, is niet zijn schuld natuurlijk. Dan heb ik liever dat hij er een gat in prikt, dan dat hij zijn mond houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2021 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Oon schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Hondje eronder met een dik (of dubbelgevouwen) deken eronder, dan aan beiden kanten twee sterke makken met allebei een of twee van die glasdragers. Proberen om 'm te tillen (en niet op het hondje te laten rusten), maar je wil hoe dan ook voorkomen dat ze een al uitgepakte ruit op de stoep moeten laten rusten.

Maar ik zou eens op een willekeurige DHZ-groep een advertentie plaatsen of iemand je kan helpen, of op een van de welbekende ZZP klusser websites. Is iets riskanter dan een groot bedrijf, maar een half jaar wachten is ook niks en weer riskanter voor de ruit.
Ik heb nu via via een eenmanszaakje gevonden die misschien iets kan betekenen tussen zijn klussen door. Ik wacht het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik weet niet in welke provincie je woont, maar als je in de buurt van Utrecht zit heb ik wel 4 prof zuignappen die je kan lenen om hem te verplaatsen.

Laat de ruit niet te lang onbedekt buiten in de elementen staan, vooral door UV verwering kan de randafdichting los weken van isolatieglas met een lekke ruit tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:59
(jarig!)
Misschien wel goed om te bekijken of de houtrot-reparatie misschien alleen goed kan als de oude ruit er helemaal uit is. Want als dat zo is, zit je dus minstens een paar dagen met een kozijn zonder raam - en wil je wel meteen ook regelen dat de nieuwe ruit zo spoedig mogelijk na reparatie geplaatst wordt. Daar wil je dan niet nog eens een maand op wachten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
CorePax schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:04:
Ik weet niet in welke provincie je woont, maar als je in de buurt van Utrecht zit heb ik wel 4 prof zuignappen die je kan lenen om hem te verplaatsen.

Laat de ruit niet te lang onbedekt buiten in de elementen staan, vooral door UV verwering kan de randafdichting los weken van isolatieglas met een lekke ruit tot gevolg.
Thanks voor het aanbod, wordt er gewaardeerd :) Helaas woon ik een eindje daar vandaan.

Ik probeer idd toch wel asap de boel te laten repareren en die ruit erin te krijgen, want dat hele gesleep met die ruit zit eigenlijk helemaal niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:21:
Misschien wel goed om te bekijken of de houtrot-reparatie misschien alleen goed kan als de oude ruit er helemaal uit is. Want als dat zo is, zit je dus minstens een paar dagen met een kozijn zonder raam - en wil je wel meteen ook regelen dat de nieuwe ruit zo spoedig mogelijk na reparatie geplaatst wordt. Daar wil je dan niet nog eens een maand op wachten of zo.
Klopt, daarom bel ik ook specifiek bedrijven die ervaring hebben met glaszetten. Idee is dan dat ze de reparatie doen en direct daarna de ruit erin zetten (of hoogstens een dag later). Een maand zonder ruit in de winter is idd geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Het is mogelijk heftig overkill, maar je kunt m naar een dichtbij geparkeerde auto lopen, op de achterbank leggen en daarmee naar je garage. Dik kleedje eronder, langzaam rijden, scheelt moe worden.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:27:
Helaas woon ik een eindje daar vandaan.
Welke kant op? Mijn broertje doet ook dit werk (erg netjes moet ik zeggen...) in zuid-west Friesland. Mocht dat in de buurt liggen dan kun je me altijd een PB doen voor contactgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:32
Martijn.C.V schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:
Het is mogelijk heftig overkill, maar je kunt m naar een dichtbij geparkeerde auto lopen, op de achterbank leggen en daarmee naar je garage. Dik kleedje eronder, langzaam rijden, scheelt moe worden.
Heb je een behoorlijk grote auto nodig.
Daarnaast, als je het plat vervoert is de kans op breuk praktisch 100%
Wat is het gewicht van triple glas?
Het gewicht van je ruit kun je als volgt berekenen: per mm per m2 heeft glas een gewicht van 2,5 kg. Wil je bijvoorbeeld het gewicht van een HR+++ 4-sp-4-sp-4 weten met de afmeting van 1200x1500mm dan is dat 12 (3x4mm) x 1,8m2 x 2,5 kg = 54 kg.

https://www.glasgigant.nl...2C5%20kg%20%3D%2054%20kg.
@Palomar
Je hebt eigenlijk een glaskar nodig, daar kun je hem in de schuur dan ook veilig op laten staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9r-Ed-W6q-S30p3bSRMJbol_Bmw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ba6j4V6huQYJie1aM8CoUnQf.png?f=user_large

Nu hebben ze bij de plaatselijke bouwmarkt voor 50ct van die platen karren te leen.
Die lijken er heel erg op, deze kun je voorzien van wat extra balkhout om grotere steunvlakken te maken en om de kar te verlengen. (Wel netjes terugbrengen na gebruik)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOK1tkiEJXII3qcRjlHHEAXjdyA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nZd2BAq4ptmeXRWZSq5jfJWu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Martijn.C.V schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:
Een ruit van 2.00 x 1.50 en 120KG "even" in een auto leggen ipv 100 meter te lopen? :?
Misschien als je een bus ter beschikking hebt, maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:36
Overigens zou ik het hele kozijn laten vervangen. Dat kost iets meer materiaal maar wat werk betreft is het evenlang. Binnen heb je mogelijk wel meer werk. (schilder/stuc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wmeester schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:26:
Overigens zou ik het hele kozijn laten vervangen. Dat kost iets meer materiaal maar wat werk betreft is het evenlang. Binnen heb je mogelijk wel meer werk. (schilder/stuc)
Nou, reken maar op een iets ander prijskaartje en een forse levertijd. Plastic kan misschien betaalbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Oh, laat maar, verkeerd begrepen de eerste keer dat ik je bericht las. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Micio Nero op 25-10-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:07
PB-powell schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:26:
Als het enkel om het verplaatsen gaat misschien een idee om een lokale glaszetter te bellen en te vragen of die na de werkdag of in de avonduren voor een paar tientjes dat ding verplaatst? Zoveel tijd hoeft zoiets niet te kosten lijkt me, hooguit dat je zelf wat extra spieren moet regelen (buurman bv).
Dit. Ik had een verbouwing waar mijn oude ruit van 3 bij 1.6m 'door omstandigheden' niet werd opgehaald. Lokale glazenzetter gebeld, binnen 10 minuten was de ruit weg. En vijf tientjes, maar dan was ik in ieder geval af van het gevaarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:21
Voor het verplaatsen van de ruit kun je ook iemand vragen met een compactkraan. Vaak hebben zij ook een glaszuiger en rijden deze naar de plek die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
vassago schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Een ruit van 2.00 x 1.50 en 120KG "even" in een auto leggen ipv 100 meter te lopen? :?
Misschien als je een bus ter beschikking hebt, maar dan nog.
Hehe idd, dat gaat sowieso niet passen in een normale auto. Heb nog even aan dakdragers gedacht, maar dat is natuurlijk allemaal 'gekkenwerk'.

Ik heb nu goed contact met een lokale aannemer die verwacht binnenkort tijd te hebben voor het repareren van het kozijn en plaatsen van het glas, dus ik hoop even dat dat door kan gaan, dan hoef ik ook geen ruit te verplaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 20:35
Een ruit van 120 kg til je met 2 man, zuigers op 1/3 van onder gezien en laten leunen tegen de schouder. Tillen uit de benen en met gestrekte arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 17:53
Paar weken terug een paar glazen wanden (voor overkapping) getild samen met mijn broer. Waren rond de 80 kilo per stuk maar dit was echt makkelijk te doen.

Met 2 man moet dit wel lukken lijkt me zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 28-10 09:05
Leeghoofd21 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:51:
Misschien een vreemde gedachte, maar die ruit is helemaal niet van jou op dit moment. Hij is nog van het plaatsingsbedrijf.
Als zij hem op die plek prima vinden staan zodat hij niet beschadigd/whatever zou ik hem gewoon lekker laten staan tot je onderdorpel gefixed is.
Dit, heb je al betaald? Zo niet, mooi. Zoek iemand die als het even kan het hele kozijn vervangt. Ondertussen laat je het bedrijf van het glas weten dat je 100m verderop een gratis opslagplek voor ze hebt. Als ze daar geen gebruik van willen maken ook prima, maar als over X aantal weken die ruit niet meer netjes is na al die tijd buiten staan dan ga jij natuurlijk niet meer de volledige factuur voldoen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
FirePuma142 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:07:
soms zie je houtrot niet. Bij mij was het alleen zichtbaar aan de binnenkant en de rest werd afgedekt door raam en glaslat.

btw hoe rot is je onderdorpel?
Met plamuur kom je ook ver..

Ik heb er straks 2 kokers renovaid in...(was wat meer dan gedacht). Maar dan is die weer als nieuw. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42MJvLQFFrSC51wle-wDpa8M1ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4CRr8Em1mQ45qZ8m3TGUz0f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
leecher schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:50:
[...]

Dit, heb je al betaald? Zo niet, mooi. Zoek iemand die als het even kan het hele kozijn vervangt. Ondertussen laat je het bedrijf van het glas weten dat je 100m verderop een gratis opslagplek voor ze hebt. Als ze daar geen gebruik van willen maken ook prima, maar als over X aantal weken die ruit niet meer netjes is na al die tijd buiten staan dan ga jij natuurlijk niet meer de volledige factuur voldoen.
Het is gewoon een (letterlijk en figuurlijk ;)) verrotte situatie... Als je dit over iemand anders leest roep je al snel 'rechter dit, juridisch dat, nooit betalen' etc., maar het ontbreekt ons helaas vanwege een druk gezinsleven en druk werk aan energie om ook allerlei van zulke spelletjes te gaan spelen. Ik kan heel stug de factuur niet betalen of allerlei eisen gaan stellen die ze voor mij moeten doen, maar dat doen ze toch niet en uiteindelijk wapperen ze met de algemene voorwaarden dat ik gewoon moet betalen (ik hoef de niet uitgevoerde plaatsingskosten iig niet te betalen). Heel cru gezegd is het natuurlijk uiteindelijk ons probleem dat de kozijnen rot zijn. Wij hebben daar van te voren niet bij stilgestaan, maar ook niet aan hen gevraagd om dat te checken. Wordt echt welles-nietes. En uiteindelijk gaat het ook niet om veel geld wat hierdoor verloren gaat, het is meer het gevoel bij de gang van zaken.

En idd, ik heb er geen lekker gevoel bij en voel me niet klantvriendelijk behandeld, maar ik hoop eigenlijk dat ik deze week meer uitsluitsel krijg over reparatie van de kozijnen en dat die snel gefixt kunnen worden en dat daarmee de kous af is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rofdof schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

soms zie je houtrot niet. Bij mij was het alleen zichtbaar aan de binnenkant en de rest werd afgedekt door raam en glaslat.

btw hoe rot is je onderdorpel?
Met plamuur kom je ook ver..

Ik heb er straks 2 kokers renovaid in...(was wat meer dan gedacht). Maar dan is die weer als nieuw. :+

[Afbeelding]
Idd, zo is het bij ons ook ongeveer. Er zat een mooie lat overheen en pas toen die eraf was trof je dit aan. Morgen spreek ik de klusjesman die dit gaat fixen en zal dan idd even overleggen hoe het gefixt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Palomar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Idd, zo is het bij ons ook ongeveer. Er zat een mooie lat overheen en pas toen die eraf was trof je dit aan. Morgen spreek ik de klusjesman die dit gaat fixen en zal dan idd even overleggen hoe het gefixt kan worden.
Je kunt het rotte stuk eruit halen en er een nieuwe inzetten.
Maar bij mij zit ik dus ook met een raamstijl en een vast raam.

dus de gemakkelijke weg gekozen.
https://www.verfwinkel.nl...Cmm6HtCdrYHxoC5n8QAvD_BwE

dit is goed modeleerbaar en word uiteindelijk zo sterk als hout en heel goed schuurbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 28-10 09:05
Palomar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:14:
Ik kan heel stug de factuur niet betalen of allerlei eisen gaan stellen die ze voor mij moeten doen, maar dat doen ze toch niet en uiteindelijk wapperen ze met de algemene voorwaarden dat ik gewoon moet betalen (ik hoef de niet uitgevoerde plaatsingskosten iig niet te betalen).
Dat was een beetje mijn punt, ik zou geen dingen gaan eisen, je kan ze wel gewoon wat uitleggen :P . Ik zou aangeven dat je een nette onbeschadigde ruit verwacht aan het einde van de rit zoals elke normale klant. Als zij dat glas in de tuin laten verrotten terwijl ze 100m een gratis opslagplek aangeboden krijgen zijn ze hopelijk slim genoeg om van dat aanbod gebruik te maken.

Zij hebben jou een ruit gegeven zonder betaald te krijgen, buiten het feit dat jij eigenlijk een nieuw kozijn en ruit wil ben jij niet degene met een probleem op dit moment :+

Het laatste wat ik zou doen is met een ander zijn ruit gaan lopen slepen want als er dan wat beschadigd heb je helemaal nergens meer recht op.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
PB-powell schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:26:
Het probleem in dat geval is waarschijnlijk wie er voor de kosten opdraait als er schade aan de ruit ontstaat. Als de glaszetter dat risico moet dragen zal hij het waarschijnlijk niet voor een paar tientjes willen doen, en al helemaal niet met een groep onervaren helpers.
Pagina: 1