USB C port schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panj0
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Dit topic heb ik gestart in Modding, Mechanica & Elektronica, maar weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn vraag..

Probleem:
Oplaad problemen USB C (sluiting) iPad Pro 2018

Achtergrond informatie;
Ik heb een biertje om gegooid en het kwam over mijn iPad Pro terecht en in de oplaadport. Nu ervaar ik oplaad problemen. Vermoedelijk zit er vuil in wat sluiting maakt. Ik heb met een pennetje waarmee je de simkaart kan verwijderen geprobeerd het vuil weg te halen, hopelijk heb ik de contacten niet beschadigd.

Ik kan de tablet alleen nog opladen met oude adapters. Bij nieuwere adapters laadt de tablet misschien een minuut op voordat de adapter ermee stopt.

Als ik de tablet aansluit aan een adapter waarvan de stroomsterkte kan aflezen, zie je de stroomsterkte alle kanten op gaan. Dit is natuurlijk ook slecht voor de levensduur van de batterij.

Ik kan er nog wel een externe SSD op aansluiten en lezen en schrijven

Apple zelf repareert het niet omdat het scherm er lastig afgaat en ik vertrouw de kleine reparatie winkeltjes er niet mee.

Wat voor antwoord zoek ik?
Ik ben opzoek naar een oplossing. Is mijn USB port schoon te maken? Waar moet ik op letten?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10

AlphaRomeo

FP PowerMod
Panj0 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:10:
Apple zelf repareert het niet omdat het scherm er lastig afgaat en ik vertrouw de kleine reparatie winkeltjes er niet mee.
N=1, maar ik heb juist een goede ervaring met zo'n winkeltje. Mijn telefoon kon slecht opladen, maakte amper contact door vuil in de USB-C poort. Een behulpzame mevrouw in zo'n winkeltje in Borne heeft de telefoon keurig schoongemaakt waardoor het weer werkt als vanouds. Sindsdien heb ik er zo'n magnetisch contactje inzitten zodat de poort niet meer vervuild en de oplader nog makkelijker aansluit. Koste mij een goede 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:09
Bier is plakkerige rotzooi. Ik zou er een beetje schoonmaak alcohol in druppelen en de usb stekker er een paar keer in en uit raggen. Te koop bij elke willekeurige drogist/apotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 17:08
leecher schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:45:
Bier is plakkerige rotzooi. Ik zou er een beetje schoonmaak alcohol in druppelen en de usb stekker er een paar keer in en uit raggen. Te koop bij elke willekeurige drogist/apotheek.
Inderdaad. Je kan ook een hand tandenborstel gebruiken om de stekker zo goed als mogelijk (voorzichtig) te reinigen met alcohol. Een platgeslagen wattenstaaf werkt ook, maar er bestaat een risico dat de dunne haartjes van de wattenstaaf in de stekker ergens blijven haken, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 14:25
Begin met een beetje demi-water (te koop in elke supermarkt) daar zitten geen mineralen in dan heb je ook geen problemen met kortsluiting. Eventueel kun je dit nog een keer herhalen met schoonmaak alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06 14:09
Ik zou inderdaad ook met alcohol aan de slag gaan, en schoonmaken met een borsteltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 09:10
mijn telefoon met usbC wou ook bijna niet meer opladen: met een dunne speld voorzichtig al het stof van de bodem vd poort verwijderd en nu laadt hij weer perfect. Stekker gaat er ook zichtbaar dieper in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
WD-40 Contactspray Poetsmiddel - 250 ml
Deze oplossing verwijdert olie, vuil, stroomresten en condensatie uit gevoelige elektronische en elektrische apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 17:08
LadyVodka schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:57:
WD-40 Contactspray Poetsmiddel - 250 ml
Deze oplossing verwijdert olie, vuil, stroomresten en condensatie uit gevoelige elektronische en elektrische apparatuur.
Wonderlijk spul inderdaad, onmisbaar in mijn gereedschapskist. Maar beetje off-topic: Wat zijn nou stroomresten? Samengeklonterde elektronen? Ik zie het ook staan bij de beschrijving inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
Dat lijkt me een bijdrage van de verkoper/adverteerder.

Op de WD40 productinfo staat het beter:
Het verwijdert moeiteloos vuil, stof, condensatie en fluxresten

[ Voor 3% gewijzigd door EVog op 26-10-2021 08:46 ]

Pagina: 1