Samsung Q950T , Q950A of toch een Sonos Arc met 2 One SL's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 07:02
Ik zoek een?
Zoals de titel het aangeeft ben ik opzoek naar een soundbar!

Wat is je budget?
Mijn budget op dit moment max 1350 euro. Evt een Sonos sub is volgend jaar een optie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen, films en voor muziek!

Ik ben dus opzoek naar advies. De Q950T is op dit moment 950 euro. Via ArtenCraft heb je de Q950A voor 1099 en de Arc plus 2 one SL's kan ik scoren voor 1330. Er komt dus in de toekomst nog een extra sub bij waar je dan al gauw totaal op 2k uitkomt. Maar is de arc zoveel beter dan de bovenstaande Samsung soundbars? Graag hoor ik van jullie!

[ Voor 5% gewijzigd door Daantje92 op 25-10-2021 09:25 ]

Beste antwoord (via Daantje92 op 27-10-2021 19:36)

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan 2 weken geleden.

Beide set ups beluisterd in de winkel, uiteindelijk kwam ik bij de 950a, ik ga dan ook geen gebruik maken van multi room, anders moet je wel de sonos nemen.

Qua geluidsprestaties hoorde ik nauwelijks verschil tussen de Samsung en de Q950a. (Sonos was voor mij ook nog is 2x zo duur dan inclusief de soundbar)

Ik kon de Q950a bij Platte TV voor 999 krijgen (na de cashback) je kan ook nog even paar weken wachten op Black Friday.

Anders moet je zelf even beluisteren in de winkel, maar mijn advies: Ben je echt opzoek naar Multiroom --> Sonos. Geen multiroom? Q950a/q950T.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14

Beide set ups beluisterd in de winkel, uiteindelijk kwam ik bij de 950a, ik ga dan ook geen gebruik maken van multi room, anders moet je wel de sonos nemen.

Qua geluidsprestaties hoorde ik nauwelijks verschil tussen de Samsung en de Q950a. (Sonos was voor mij ook nog is 2x zo duur dan inclusief de soundbar)

Ik kon de Q950a bij Platte TV voor 999 krijgen (na de cashback) je kan ook nog even paar weken wachten op Black Friday.

Anders moet je zelf even beluisteren in de winkel, maar mijn advies: Ben je echt opzoek naar Multiroom --> Sonos. Geen multiroom? Q950a/q950T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat wil je ermee bereiken?

Als je een soundbar wilt omdat je:
* een kleiner aantal speakers wilt
* partner dit mooier vindt
* geen behoefte hebt aan echte surround
* geen/weinig apparaten wilt aansluiten
* vooral het geluid uit je tv wilt verbeteren

...Dan is een soundbar een prima optie.

Als je echter bereid bent om zoveel geld uit te geven, dan geeft vrijwel elke combinatie van losse speakers met een receiver je veel meer waar voor je geld. Het klinkt veel beter, je hebt veel meer opties qua aansluiten van apparaten en uitbreiden met extra speakers. Je kunt ook makkelijk 1 onderdeel upgraden zonder dat heel je setup weg moet.

In eerder genoemde situaties zijn soundbars uitstekende opties, maar vaak hebben mensen toch te hoge verwachtingen. Het kán voor muziek en films uitstekend klinken. Zeker als je alleen je tv-speakers gewend bent. Wil je echter echt een filmervaring of je muziek beter laten klinken, dan kan je voor het genoemde bedrag echt heel veel beter krijgen dan een soundbar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
lexxus93 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:08:

Ah thx! Ik ga de q950a overwegen. Van de week inderdaad langs de MediaMarkt om ze te ervaren. Ik wacht nog even op blackfriday , wellicht dat hij dan nog scherper geprijsd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantje92
Jorgen schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 03:36:
Wat wil je ermee bereiken?

Als je een soundbar wilt omdat je:
* een kleiner aantal speakers wilt
* partner dit mooier vindt
* geen behoefte hebt aan echte surround
* geen/weinig apparaten wilt aansluiten
* vooral het geluid uit je tv wilt verbeteren

...Dan is een soundbar een prima optie.

Als je echter bereid bent om zoveel geld uit te geven, dan geeft vrijwel elke combinatie van losse speakers met een receiver je veel meer waar voor je geld. Het klinkt veel beter, je hebt veel meer opties qua aansluiten van apparaten en uitbreiden met extra speakers. Je kunt ook makkelijk 1 onderdeel upgraden zonder dat heel je setup weg moet.

In eerder genoemde situaties zijn soundbars uitstekende opties, maar vaak hebben mensen toch te hoge verwachtingen. Het kán voor muziek en films uitstekend klinken. Zeker als je alleen je tv-speakers gewend bent. Wil je echter echt een filmervaring of je muziek beter laten klinken, dan kan je voor het genoemde bedrag echt heel veel beter krijgen dan een soundbar.
Qua ruimte heb ik ook al geen plek voor de receiver. Staat al vol met een tv, ps5, series x, een nintendo switch, one connect box van de tv. Ik weet dat een setup via een receiver vele malen beter had geklinkt maar gelukkig is daar een soundbar een prima alternatief voor. Ik heb nu de Samsung hw-n650 met de rear speakers. Klinkt prima maar ik wil toch wat meer volume en bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuanG
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 08:58
Heb je al een keuze gemaakt?
Ik twijfel tussen de Q950A en Sonos Arc met 2 One SL's.

In eerste instantie wilde ik de Arc set halen, maar na het lezen van deze review gaat mijn voorkeur uit naar de Q950A: https://www.rtings.com/so...usage=8767&threshold=0.10

Alleen andere reviews schrijven weer dat de Bass van de Q950A tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Is al een oud topic, maar had hetzelfde. Vond Sonos Arc met toebehoren te duur, heb de Q950A beluisterd in de winkel en was overtuigd.

En wat Jorgen zegt is wat voor te zeggen. Ik heb hele goede zuilen die weliswaar 30 jaar oud zijn. In 2018 een Yamaha surround-receiver gekocht en 2 MusicCasts als rear speakers. Geluid is prima, alleen de verbinding van de rear speakers naar de receiver was een probleem. Dan werkte het weer, en dan weer niet. Meermaals hele avonden bezig geweest om dit te herstellen. En nu was ik er helemaal klaar mee en mag de zwik de deur uit. Daarbij ook nog een sub en center.

En qua muziekbeleving doet deze Q950A niet tot nauwelijks onder tov mijn vorige installatie. Of mijn oren horen dit verschil niet tot nauwelijks (na 54 jaar). :-)

Wat ik kan zeggen is dat het allemaal out of the box gewoon werkt. En de Q950A heeft zijn minpunten maar daar kan ik tot dusverre mee leven. Enige dat ik mis is upscaling van DVD wat de receiver wel deed, maar ach, hoe vaak kijk ik nog een DVD? :-)

aka pluim003

Pagina: 1