Nieuwsberichten over (tiny) features

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Over: nieuws: Clubhouse laat makers van Rooms links vastzetten bovenin beeld

@arnoudwokke @arnoudwokke
Ik vroeg me af wat de keuze was om hier een nieuwsbericht van te maken. Het is 1 (mini) feature die is toegevoegd.

(En ik zie dat overigens wel vaker bij 'hype' software of onderwerpen. Dat de kleinste 'marketing-pr' van het bedrijf wordt overgenomen).

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
Ik vroeg me af wat de keuze was om hier een nieuwsbericht van te maken. Het is 1 (mini) feature die is toegevoegd.

(En ik zie dat overigens wel vaker bij 'hype' software of onderwerpen. Dat de kleinste 'marketing-pr' van het bedrijf wordt overgenomen).
Dank voor je opmerking :)

Zoals in de laatste alinea staat (en daarvoor ook al omschreven is) is het een manier voor makers om op Clubhouse promotie te maken en zo extra inkomsten te genereren. Clubhouse benoemt het als zodanig en ik heb dat nog verder in de context gezet met de kritiek van ontwikkelaars bij The Verge over het gebrek aan mogelijkheden in Clubhouse voor dat soort dingen.

Ik zou Clubhouse verder niet langere karakteriseren als een 'hype'. Het is een app die er is en die enige interesse heeft gewekt, maar de hype is er wel af geloof ik.

In het verleden hebben we vaak gezien dat mensen het waarderen om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe functies van diverse platforms; vaak nemen platforms functies van elkaar over en zelfs als je dus geen gebruiker bent, kun je daaraan een beetje aflezen wat er daar speelt. Daarom berichten we daar geregeld over. Als je dat niks vindt, dan kun je dat aan de titel vaak al zien en die berichten overslaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 18:09
arnoudwokke schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:34:
In het verleden hebben we vaak gezien dat mensen het waarderen om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe functies van diverse platforms; vaak nemen platforms functies van elkaar over en zelfs als je dus geen gebruiker bent, kun je daaraan een beetje aflezen wat er daar speelt. Daarom berichten we daar geregeld over. Als je dat niks vindt, dan kun je dat aan de titel vaak al zien en die berichten overslaan :)
Zou dit dan niet beter een aparte categorie kunnen krijgen, vergelijkbaar met de software updates afdeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
@vanaalten hmmz, interessant idee. Dat vraag wel het nodige aan de achterkant van onze devvers. We hebben nu ook behalve downloads alleen nieuws en .geek, dus dan zou je meer soorten categorieën verwachten. Ik ga even nadenken hoe nuttig dat precies zal zijn, maar ik vind het als idee wel interessant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 18:09
Is er veel nodig? Ik bedoel, binnen de downloads-sectie heb je nu updates voor software, firmware en drivers. Voeg er een kolom 'apps' aan toe, hernoem 'downloads' naar 'updates' en je bent klaar, lijkt mij.

...met de kanttekening dat wat ik schrijf, mij weinig werk lijkt - maar wellicht dat het niet zo makkelijk is opgezet of grotere consequenties heeft.