Hoe kom ik in mijn BIOS van de ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero?
Ik heb net een nieuw systeem: inventaris: Systeem 2021
Hierin zit mijn vorige Windows 10 Pro installatie (op de Samsung 970 Pro 1TB) en die werkt gewoon uitstekend.
Ik heb via de USB poort en flash-knop aan de achterkant al de laatste versie van de BIOS erop gezet en kan dit verifieren met een ASUS Dashboard tool in Windows.
Het lukt me echter niet om in de BIOS te komen.
Mijn monitoren geven geen signaal totdat Windows is opgestart.
Ik heb ook deze onderstaande stappen gedaan
- De F2-, F8 of Del-toets ingedrukt houden of meerdere keren indrukken tijdens het opstarten.
- Ik heb via de Windows 10 recovery Start -> Settings -> Update & Security -> Recovery, en click Restart now button onder Advanced startup gedaan om vervolgens daar voor Troubleshoot -> Advanced Options -> UEFI Firmware Settings te kiezen.
In alle gevallen lijkt de computer zich te resetten en daarna alsnog Windows op te starten.
Mijn laatste opties zijn
- de reset CMOS knop achter in te drukken
- de batterijk even tijdelijk uit het moederbord te halen
- alle devices en disks eerst loskoppelen en dan nogmaals proberen
Voordat ik die opties probeer, zie ik nog iets over het hooft wat ik zou kunnen proberen?
Ik heb net een nieuw systeem: inventaris: Systeem 2021
Hierin zit mijn vorige Windows 10 Pro installatie (op de Samsung 970 Pro 1TB) en die werkt gewoon uitstekend.
Ik heb via de USB poort en flash-knop aan de achterkant al de laatste versie van de BIOS erop gezet en kan dit verifieren met een ASUS Dashboard tool in Windows.
Het lukt me echter niet om in de BIOS te komen.
Mijn monitoren geven geen signaal totdat Windows is opgestart.
Ik heb ook deze onderstaande stappen gedaan
- De F2-, F8 of Del-toets ingedrukt houden of meerdere keren indrukken tijdens het opstarten.
- Ik heb via de Windows 10 recovery Start -> Settings -> Update & Security -> Recovery, en click Restart now button onder Advanced startup gedaan om vervolgens daar voor Troubleshoot -> Advanced Options -> UEFI Firmware Settings te kiezen.
In alle gevallen lijkt de computer zich te resetten en daarna alsnog Windows op te starten.
Mijn laatste opties zijn
- de reset CMOS knop achter in te drukken
- de batterijk even tijdelijk uit het moederbord te halen
- alle devices en disks eerst loskoppelen en dan nogmaals proberen
Voordat ik die opties probeer, zie ik nog iets over het hooft wat ik zou kunnen proberen?
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg