Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Hi,

Mijn zoon heeft een gmail account die is gekoppeld via family link aan mijn account. Dit om hem een beetje te kunnen beschermen tegen alle narigheid op het internet.

Eigenlijk heb ik hier altijd spijt van gehad, want ineens kan er een hoop niet meer en al snel heb ik de leeftijd moeten verhogen om hem weer een beetje toegang te geven tot games en video's.

Nu heeft hij een play store card gekregen met een tegoed. Maar als ik op zijn account inlog dan is komt er een fout melding. Ik heb een family bibliotheek aangemaakt maar daarvoor moet je wel een credit card koppelen.

Als hij nu een spelletje wil kopen dan gaat dat van mijn creditcard en niet via het tegoed van de play store card. En mijn creditcard wissen of valse gegevens invoeren zodat deze onbruikbaar wordt gaat ook al niet meer.

Eigenlijk heb ik mijn buik vol van die family link. Niks dan ellende.

Een goede handleiding om zijn account los te koppelen is er niet vanuit google.
Het enige dat ik zie is het definitief verwijderen van zijn account. Maar dat wil ik niet want zijn account heeft hij weer nodig voor school, vrienden enz.

Hoe kan ik zijn account loskoppelen van de family link en er een normaal account van maken waar ik met een play store gift card uit de winkel spelletjes kan kopen?

Het lijkt een simpele vraag maar ik zoek me een ongeluk en kan niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48

IkWilbert

Het is mij!

Hier dezelfde ervaringen, wat een ellende dat family link. Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe google account aangemaakt voor mijn zoon.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toezicht stopzetten kan alleen als je kind de geldende minimumleeftijd heeft bereikt. In Nederland is dat 16+. Aldus Google op https://support.google.co...et-apparaat-van-een-ouder

De instructies staan onder het kopje Toezicht stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerNummer op 24-10-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
dank voor de reactie. Ik dacht dat het 13 was maar inderdaad het is 16 ..

https://support.google.co...r/1350409#zippy=%2Ceuropa

Echter als ik zijn leeftijd naar 16 (of later) zet krijg ik een foutmelding "het kind moet jonger zijn dan 13 jaar".

Ik lees wel allerlei tips waarin je de datum 1 dag voor de 13 verjaardag zet, en dan krijg je binnen 2 dagen het verlossende mailtje dat je het kan stopzetten. Ik neem aan dat dit bewuste mailtje in nederland dus komt op de 16e verjaardag (kan iemand dat bevestigen?)

Als ik via https://support.google.co...-het-apparaat-van-je-kind een opdracht geef om het ouderlijk toezicht op dit apparaat te stoppen dan krijg ik de melding :

Als je ouderlijk toezicht op dit apparaat wilt stopzetten, moet je het account van je kind verwijderen
en dan ben ik bang dat ik zijn account totaal om zeep help. Ik neem aan dat deze optie de tablet compleet reset en mogelijk ook het account wist..

Ik ga in ieder geval zijn leeftijd zo zetten dat hij morgen 16 wordt :-) , misschien krijg ik dan de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
Kan iemand mij vertellen of het nu 13 of 16 jaar is ..

Ik kom overal dit soort teksten tegen
Tip: Deze optie is alleen beschikbaar als jij het Google-account van je kind hebt gemaakt en je kind jonger is dan 13 jaar (of de geldende minimumleeftijd in je land).
Het feit dat de tekst in het nederlands is suggereert dat de grens 13 jaar is.
Maar de eerder door mij genoemde link zegt weer 16.

Tot nu toe nog geen mail ontvangen dat het account vrij gegeven kan worden wegens de leeftijd .. dus ik weet het niet ?!?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrLivingstoned
DE OPLOSSING ??

Al zoekende en zoekende heb ik dit gevonden (en het lijkt te werken)
Zet de geboortedatum 1 dag voor de 16e verjaardag en wacht dan een dag
Als je niet de mail van google krijgt dan doe je dit :

Neem een anoniem venster in je browser
Login met het account van je kind op
accounts.google.com
en als dat is gelukt type dan .
families.google.com/graduation
in.

Hier kun je het account zelfstandig maken, zegt men althans

ik ga even verder experimenteren of ik zijn account nu volledig kan loskoppelen van family-link.
Iemand nog tips ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjpadmos
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-09-2022
Toptip! Heeft ons heel erg geholpen na lang puzzelen.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 23:03