Daikin EKHHE260CV3 260 liter Warmtepompboiler (2e generatie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Heb deze warmtepompboiler vorige maand besteld, en komt begin November binnen.
Heeft iemand ervaring met deze boiler?

Ik ben nu alle aansluitingen op de wand aan het voorbereiden en ook de buizen naar buiten voor lucht aan - en afvoer.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is de geluidsproductie.

Meer mensen deze boiler besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik snap de volgorde van handelen niet, waarom eerst bestellen en dan pas kijken wat je hebt gekocht :?

Het lijkt een revamp van een oud model als ik naar de specs kijk:

- R134a heeft een hoog GWP, andere merken hebben milieuvriendelijker spul erin
- Geëmailleerde tank met opoffer anode, een onderdeel dat slijt
- Geluid wel 50dB(A), ook in de 'fluisterstand' (nacht) wat elders 30-40dB kan zijn
- Geen recirculatie optie (extra aansluiting)

Daikin koopt dit spul volgens mij in nu het 'hot' is :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Mwa, omdat de bestelling toch nog even op zich wacht, vandaar mijn vraag.
Annuleren kan altijd nog.

De specs leken me zo wel te voldoen aan mijn eisen, maar ik neem graag andere opties in overweging, mits ik weet waar naar te zoeken en wat men me aanbeveelt.
Voornamelijk zie ik mensen wijzen op de machines met buitenunit, maar die wil ik nu net niet.

Als je een goeie suggestie hebt voor een andere vergelijkbare machine, roep dan gerust..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De Vaillant Arostor heeft een rvs tank en R290, of een Atlantic Explorer V4 met anode bescherming.
Handig om te weten is dat de rvs tank veel lichter is, dat scheelt zo 30kg met (beschermd) staal.
Verder zie ik niets over de ruimte die je hebt dus dan zal de hoogte met buizen bovenop geen probleem zijn.
Of de vloer het kan dragen is fijn om te weten, dit gaat gevuld toch naar 400kg op 65x65cm :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop81
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 12:06
Hoe bevalt deze wpb van daikin? Ik ben er ook wel geïnteresseerd in namelijk. Al eens zonder warm.water gezeten? Met hoeveel personen gebruik je hem? En denk je dat je de cv (vloerverwarming) erop.aan kunt sluiten?
Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 17:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb sinds 14 dagen het kleinere zusje van 200l. Wij zijn met 3.personen en we hebben tot nu toe geen klachten

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brapus
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoi,

Ik heb de 260L variant,
Hier heb ik de timerfunctie op ingesteld maar ik krijg de timer er niet af.
In de handleiding staat dat je de aan en uit tijd van alle programma's op ''middernacht''
moet zetten, echter bij mij gaat het wekkertje niet uit.

Ik schakel de boiler met een homewizard plug zodat ik het verbruik kan volgen.
Doordat de timerfunctie niet goed werkt van de boiler zelf en ik deze niet uit kan zetten komt het voor dat de boiler niet is opgewarmd...

Hebben jullie hier ervaring mee?
Groetjes,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry van B
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-01 17:49
Ik heb nu ruim 2 jaar een 200 liter warmtepomp boiler van daikin. Wel storingen en geen service. Niet aan beginnen.

Daikin Nederland inmiddels ook al tientallen keren gebeld. Ze vinden het allemaal buitengewoon vervelend, maar ondernemen niets.

Dat een product een keer iets heeft is vervelend maar kan gebeuren. Dat daikin je daarna gewoon in de steek laat is echt dramatisch. Ander merk kopen zou ik zeggen.

Ik hou hem tot nu toe, met storing, aan de praat zodat ik wel warm water heb. Binnenkort waarschijnlijk vervangen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 13:42
Harry van B schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:50:
Ik heb nu ruim 2 jaar een 200 liter warmtepomp boiler van daikin. Wel storingen en geen service. Niet aan beginnen.

Daikin Nederland inmiddels ook al tientallen keren gebeld. Ze vinden het allemaal buitengewoon vervelend, maar ondernemen niets.

Dat een product een keer iets heeft is vervelend maar kan gebeuren. Dat daikin je daarna gewoon in de steek laat is echt dramatisch. Ander merk kopen zou ik zeggen.

Ik hou hem tot nu toe, met storing, aan de praat zodat ik wel warm water heb. Binnenkort waarschijnlijk vervangen......
Daikin kiest ervoor om alle service via service partners te laten verlopen. Maar dat is vast al gezegd.
Pagina: 1