Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 14:10
Na weken lang reviews lezen / kijken denk ik dat ik er zo goed als uit ben. Ik wil de componenten gaan bestellen. Ook erg leuk het opzoeken van onderdelen, maar nu wil ik echt gaan bestellen.
Misschien zien de experts hier nog wat op of aanmerkingen in mijn keuze's?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC moet vooral geschikt zijn om flink mee te kunnen gamen op 1440p resolutie. Misschien als de GPU het toelaat soms ook op 4K. Voor de rest zal er soms wat fotobewerking mee gedaan worden. Misschien in de toekomst ook nog wat gamedev (hobby) dingetjes.

De games die ik wil gaan spelen zijn bijv. Cyperpunk en Red Dead Redemption 2. Far Cry 6 misschien ook. In de toekomst ben ik erg benieuwd en hyped voor Elden Ring :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hier 3K neergezet omdat de wenslijst daar ongeveer op uit komt. het maakt niet precies uit hoeveel het is, als het maar niet véél meer wordt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
de EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming heb ik al binnen. Daarnaast heb ik ook een LG UltraGear 27GP850-B aangeschaft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde merkvoorkeuren. met de keuzes voor onderstaande items heb ik vooral gekeken naar kwaliteit, niet per se naar het merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag dat hij stil is. Ik ga er ook vanuit dat ik met dit systeem toch wel minimaal een jaar of 5 vooruit kan (toekomstbestendig). Ik heb met mijn huidige systeem (i7 4770k / GTX 970) zo'n 8 jaar gedaan. Eigenlijk is hij nu nog wel snel, maar de nieuwste games op de beste settings lukt helaas niet meer.

Ga je overklokken?
Het enige wat ik misschien wil gaan doen is het RAM optimaal instellen, is mijn huidige keuze daar goed voor? Ik weet niet of dit überhaupt overlokken wordt genoemd?

Wat verwacht je van ons?
De grootste vraag is eigenlijk of de RAM / MOBO / Processor combi goed is. Er wordt veel gesproken over het juiste type RAM voor een Ryzen processor. ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik de juiste keuze heb gemaakt of dat het misschien zelfs nog beter kan voor ongeveer hetzelfde bedrag?

alvast bedankt!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 386,49€ 386,49
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE AX V2€ 149,94€ 149,94
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming, LHR€ 1.399,-€ 1.399,-
1BehuizingenFractal Design Meshify 2 Compact Black TG Light Tint€ 105,-€ 105,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 95,90€ 95,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-32GTZRC€ 192,69€ 192,69
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 114,-€ 114,-
1Solid state drivesSamsung 870 QVO 2TB€ 158,95€ 158,95
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 164,90€ 164,90
Totaal€ 2.766,87

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Beste antwoord (via ntzv op 26-01-2025 21:40)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou geen oudere voeding meer kopen, ook al is die niet slecht.
pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart. Je hebt geen 3 losse PCIe kabels nodig hier, alleen de FTW, dus daar hoef je het niet voor te doen.
pricewatch: Corsair RM750x (2021) Zwart is er ook, maar is in mijn ogen de E30,- meer niet waard.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
Wat voor soort games speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
Ik ben van plan de games die ik de afgelopen jaren heb gemist te gaan spelen op hoge resolutie. bijv. Cyberpunk en Red Dead Redemption 2. in de toekomst ben ik erg benieuwd naar Elden Ring :)

ik speel geen multiplayer FPS games. het zullen vooral singleplayer games zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door ntzv op 24-10-2021 19:21 ]

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart. Je hebt geen 3 losse PCIe kabels nodig hier, alleen de FTW, dus daar hoef je het niet voor te doen.
pricewatch: Corsair RM750x (2021) Zwart is er ook, maar is in mijn ogen de E30,- meer niet waard.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:33:
Want? Het is een van de beste voedingen en wordt nog steeds gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Excusez-moi, Had deze voor ogen |:(
pricewatch: Corsair HX750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
Heb hem aangepast naar de pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum
Goede reviews en ook redelijk nieuw vergeleken met de Corsair die ik had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
Verder nog opmerkingen over de cpu / ram combi? ik ga er van uit dat dit goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Kingston Fury Renegade RGB KF436C16RB1AK2/32
is wat goedkoper. Hynix D-dies. werkt prima met Ryzen 5000

Pagina: 1