Zijn alle XLR kabels balanced?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Misschien gekke vraag maar zijn alle XLR kabels balanced?
Ik heb een pre-amp met balanced out de 4.4 pent naar 2 x XLR balanced kabel is wat kort dus die wil ik met twee losse XLR kabels verlengen.
Nu is het mij onduidelijk of dat speciale balanced XLR kabels moeten zijn of dat ik elke willekeurige XLR kabel daarvoor kan gebruiken?
Krijg via google ook niet echt een duidelijk beeld hiervan.

[ Voor 8% gewijzigd door NosferatuX op 24-10-2021 17:54 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Aan de kabels is niks balanced. Die zijn gewoon recht toe recht aan en kun je gewoon verlengen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:20

kraats

Ik rol

Een XLR kabel kan zeker wel ongebalanceerd of gebalanceerd zijn. In principe of er 1 ader en shielding (pin 1 en 3) of twee aders met shielding (pin 1,2 en 3) gebruikt wordt. Ik denk wel dat de meeste die je vindt gewoon geschikt zijn voor een gebalanceerd signaal met alle pinnen aangesloten

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:54

ricardo246

Life's what you make it!

kraats schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:22:
Een XLR kabel kan zeker wel ongebalanceerd of gebalanceerd zijn. In principe of er 1 ader en shielding (pin 1 en 3) of twee aders met shielding (pin 1,2 en 3) gebruikt wordt. Ik denk wel dat de meeste die je vindt gewoon geschikt zijn voor een gebalanceerd signaal met alle pinnen aangesloten
Het idee achter de XLR standaard is dat deze wel degelijk gebalanceerd zijn.
Dat er meuk op de markt is die dat niet heeft :? 8)7 :X

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
evilution schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:10:
Aan de kabels is niks balanced. Die zijn gewoon recht toe recht aan en kun je gewoon verlengen.
Ik dacht hetzelfde maar opeens zag ik er een paar geadverteerd als balanced maar die waren vrij standaard dus ging op zoek naar betere maar niks kunnen vinden dus vandaar de twijfel
kraats schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:22:
Wanneer je er dan twee hebt die officieel niet gebalanceerd zijn heffen die dan het gebalanceerde signaal op?

Bij de meeste kabels staat niet vermeld of ze officieel gebalanceerd zijn of niet.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:00
NosferatuX schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:49:
Wanneer je er dan twee hebt die officieel niet gebalanceerd zijn heffen die dan het gebalanceerde signaal op?
Ja, alhoewel het nut van gebalanceerd signaal hier te betwijfelen valt, hoeveel meter kabel hebben we het over?
Bij de meeste kabels staat niet vermeld of ze officieel gebalanceerd zijn of niet.
Als je een microfoonkabel koopt zal dat gebalanceerd zijn.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar het signaal wat er over heen gaat is gebalanceerd. Of moeten de kabels exact dezelfde impendantie hebben? Bij digitaal niet maar bij analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51

Jag

Een xlr naar xlr kabel zal altijd 3 aderig zijn en daarmee een gebalanceerde connectie mogelijk maken. Echter de output en input moeten ook daadwerkelijk een gebalanceerd signaal sturen en kunnen ontvangen. Dat is soms niet het geval, maar dat is verwacht ik wel redelijk uitzonderlijk.
Pagina: 1