Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casray
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-02 17:27
Mijn vraag
Hoe krijg ik het geluid en beeld van mijn samsung q95t, ps5 en bose 700 soundbar juist afgesteld?

Ik heb aan onze Samsung Q95T de Bose 700 soundbar aangesloten met een Audioquest blackpearl. Om het geluid en beeld goed te laten lopen heb ik een audiodelay van 140ms ingesteld in de tv.
Nu heb ik de PS5 binnen gekregen, ook deze aangesloten met een Audioquest blackpearl. Het geluid van de PS5 loopt merkbaar achter. HDR op de ps5 heb ik al uitgezet. Als de vertraging op de tv uitzet en de tv op passtrough zet dan is het minder maar wel nog aanwezig. Ik heb de soundbar al op tv sync gezet, maar ook dan bij beide een vertraging.

Ik ben mij bewust van de richting gevoeligheid (of dat waar is of niet is een andere discussie) van de kabels en heb daar rekening mee gehouden.
Het switchen van hdmi poort heb ik niet gedaan, de tv heeft namelijk maar 1 4k hdmi ingang.

Nu moet ik dus de vertraging weghalen tijdens het gamen, en na het gamen weer invoeren, dat is niet wenselijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTNxMgxYKkIk1CqCSCxV7Kfufuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOoVOSOxPhufcK8h6w5jLLxS.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Q95T
Bose soundbar 700
PS5
Audioquest blackpearl hdmi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tweakers
Bose forum
Google
Diverse forums

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:16
Heb je bij de geluidsinstellingen op de tv earc aangezet? Dat zou lipsync problemen moeten voorkomen. Als ik het goed heb ondersteunen zowel de tv als de soundbar dat. Bij mijn samsung bleef de optie na het aansluiten namelijk eerst ook uitstaan.

En anders heeft de tv waarschijnlijk ook nog bij beeld de mogelijkheid de gamemode voor de PS5 ingang aan te zetten. Speciale low latency modus. Wellicht lost dit het op.

[ Voor 26% gewijzigd door gelukkie op 24-10-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casray
Hey Gelukkie, even gecheckt, deze opties staan beide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 12:33
Hoe heb je de PS5 ingesteld?
Geluid via HDMI werkt hier enkel goed als die ingesteld is op TV - PCM. Geen soundbar of reciever selecteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casray
Hoi Stewie, ik heb idd dolby geselecteerd en receiver oid. Omdat ik dacht dat pcm geen 5.1 draagt. Ik ga dit uitproberen.