Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 17:07
Misschien een wat cryptische omschrijving van de titel maar ik zal proberen uitl te leggen wat ik bedoel.

Sinds jaren gebruik ik op de Spaanse camping een Asus RT-AC68U met daarop aangesloten een Ubiquiti Nanostation Local M5 en via deze combinatie beschik ik over Internet.

Van de week heb ik voor een medekampeerders een TP-Link WR-902 Nano Router geïnstalleerd en daarmee kon hij hetzelfde doen waar ik de Asus router + NanoStation M5 voor gebruik.
M.a.w, hij verbindt via de TP-Link met zijn apparaten en kan dan Internet krijgen via dezelfde TP-Link.

Ik heb daarvoor 2 apparaten nodig, weliswaar met iets meer capaciteit maar wel stukken gemakkelijker om te installeren.

Mijn vraag is dan ook, kan ik via de Asus RT-AC68U de camping hotspot direct met deze router verbinden zonder gebruik te maken van de NanoStation Local M5?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

Als je de ASUS in repeater mode kan instellen dan moet dat wel mogelijk zijn. Zitten uiteraard wel nadelen aan...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Zoals je in de bijlage kunt zien is de Repeater Mode een instelbare optie, dus dat zou moeten werken?

Wat zijn de nadelen die ik zou kunnen ondervinden?
Ik begrijp natuurlijk dat ik v.w.b. capaciteit wat beperkingen zou ondervinden want de NanoStation hangt buiten en de router staat binnen, m.a.w. iets minder beschikbaar signaal maar zijn er nog meer nadelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQjQh-qXZiW5CqYyIxAhCXwR6R4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XP7DXpYcNUgdoIKnXkdjGV2q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44
In repeater mode gaat vaak het nat gedeelte uit, je zit dus native op de camping wifi. Kan vervelend zijn als je meerdere apparaten achter 1 code wilt gebruiken

Ook gaat je bandbreedte /2 tenzij je bv kunt instellen dat je clients op de 5ghz gaan en de camping uplink op de 2.4

Die WR-902 heeft wisp mode. Dan kun je repeaten met nat ertussen (maar nog wel bamdbreedte /2)

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 24-10-2021 21:25 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Ok, duidelijk en bedankt.
Dan houdt ik het maar bij de huidige situatie…