Ik heb sinds vrijdag een Kia Niro PHEV, plugin hybride. Vandaag voor het eerst de auto op kunnen laden via een regulier 230V stopcontact.
Bij exact 73% laden stopt de auto met laden, geeft een, nietszeggende, foutmelding in de UVO app. Op de grannycharger buiten staat alleen:
YouTube: Kia Niro charging issue ( Granny chargeer 10A 230V )
De standaard zaken geprobeerd als stekkers er uit en er weer in, uiteraard gecontroleerd of er 230V op het stopcontact staat. Na een kort stukje elektrisch te hebben gereden de auto weer aan de lader gehangen op hetzelfde stopcontact.
Weer exact bij 73% laden stopt het laden.
Infotainmentsysteem zegt alleen:
:strip_exif()/f/image/pVC3VzJoj3Yyezbx30KBYdXS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb laden bij een laadpaal nog niet kunnen testen.
Ik vond een fout bij de oudere modellen waarbij er iets met het vergrendelingssysteem fout gaat waardoor het laden stopt. Dat heb ik geprobeerd maar lost niets op.
Iemand enig idee?
Bij exact 73% laden stopt de auto met laden, geeft een, nietszeggende, foutmelding in de UVO app. Op de grannycharger buiten staat alleen:
YouTube: Kia Niro charging issue ( Granny chargeer 10A 230V )
De standaard zaken geprobeerd als stekkers er uit en er weer in, uiteraard gecontroleerd of er 230V op het stopcontact staat. Na een kort stukje elektrisch te hebben gereden de auto weer aan de lader gehangen op hetzelfde stopcontact.
Weer exact bij 73% laden stopt het laden.
Infotainmentsysteem zegt alleen:
:strip_exif()/f/image/pVC3VzJoj3Yyezbx30KBYdXS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb laden bij een laadpaal nog niet kunnen testen.
Ik vond een fout bij de oudere modellen waarbij er iets met het vergrendelingssysteem fout gaat waardoor het laden stopt. Dat heb ik geprobeerd maar lost niets op.
Iemand enig idee?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.