Autogeneratie van een verslag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 23:16
Beste mede-tweakers,

Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een manier om de berekening die ik maak in Excel te gieten in een sjabloon.
Op een heel makkelijke manier geïllustreerd.

A1 = Gewicht (bvb. 80kg)
A2 = Lengte (bvb. 1,8 m)
A3 = (A1)/(A2 * A2) (bvb. 24.69)

A1 en A2 zal ik uiteraard zelf ingeven. A3 wordt berekend.

Daarna zou ik een verslag willen genereren ongeveer alsvolgend:

De patiënt weegt 80kg en heeft een lengte van 1,8m. Zijn BMI bedraagt 24.69.

Dit is natuurlijk heel simpel voorgesteld, maar illustreert wel wat ik wil.
Indien mogelijk zou een "form" die ik bij elke persoon kan invullen wel interessanter zijn ipv. manueel cellen in Excel te moeten aanklikken en bewerken.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Al veel gezocht, maar buiten het genereren van grafieken nog niet veel gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat je beschrijft is de standaardfunctionaliteit van Excel? Vul gegevens in, doe berekening, maak er een leuke opmaak omheen. Ik begrijp dan niet waar je vastloopt.

Of bedoel je dat na invullen er een form wordt gemaakt dat dan vast ligt ook als je later een nieuwe meting doet? Daar is Excel nu juist erg niet voor bedoeld. Er is 1 ‘state’ die verandert zodra je nieuwe gegevens invoert over de oude. Desgewenst kan je wat bouwen in VBA die steeds een kopie maakt na invullen, maar dan is het een gevalletje achterkant van een schroevendraaier gebruiken om een spijker te slaan: er zijn handigere tools te vinden.

Dit klinkt als iets dat ook wel in het wellicht gebruikte EPD/ECD zit?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
De bedoeling is dus telkens op nieuw een bepaalde dataset in te voeren (in dit geval gewicht, lengte) waarna die op basis van deze date enkele berekeningen maakt.
Daarna zou ik willen dat het programma een automatisch gegenereerde tekst maakt waarin deze gegeven worden ingevuld op vooraf gedefinieerde plaatsen.
Dus ja voor elke patiënt opnieuw totaal verschillende data.
Daarna zou ik deze tekst gewoon willen kopiëren en plakken om in het dossier van deze persoon te zetten (dus plain text).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:16

g0tanks

Moderator CSA
Ik snap net als @F_J_K ook nog niet helemaal waar je vastloopt.
wouter5 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:28:
De patiënt weegt 80kg en heeft een lengte van 1,8m. Zijn BMI bedraagt 24.69.
Met Excel kan je prima op basis van variabele cellen zo'n zin genereren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tN7HsTRbD3atJB6b6_5h-WV7bbE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7ZBJt2xATAIA66eSv2QmECs4.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Mijn beperkte kennis van Excel dus :)
Bedankt ik zocht dus gewoon naar "&B1&" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat steeds tussen dubbele quotes staat zijn tekst-constanten: "De patiënt weegt ", " kg en heeft een lengte van ". Elke keer als je een stukje letterlijke tekst wil gebruiken in de formule, dan moeten daar dubbele quotes omheen. (ik kan zo snel geen linkje vinden met extra uitleg)

Met & kan je stukjes tekst aan elkaar plakken. Zie hier voor meer informatie: Combine text from two or more cells into one cell
Pagina: 1