Ik heb sinds een week een ASUS ROG Strix XG43UQ 43" - 4K Gaming Monitor - HDMI 2.1 - 144hz. Als ik de monitor middels een HDMI kabel aansluit, en de computer aanzet, wordt de monitor wakker.
Als ik DisplayPort gebruik, blijft de monitor zwart. Je ziet wel het ledje van de monitor aan gaan, maar direct daarna krijg je een melding 'displayport no signal found'.
De monitor zit op een ASUS TUF 3090.
Dingen die ik geprobeerd heb;
Heeft iemand nog tips?
Heeft iemand dezelfde monitor, die wel goed uit de slaap stand komt als je je computer aanzet?
Een work-around is dat ik de monitor uit/aan zet als Windows is gestart, dan krijg ik beeld. Maar het BIOS scherm kan ik bv. niet zien.
Als ik DisplayPort gebruik, blijft de monitor zwart. Je ziet wel het ledje van de monitor aan gaan, maar direct daarna krijg je een melding 'displayport no signal found'.
De monitor zit op een ASUS TUF 3090.
Dingen die ik geprobeerd heb;
- BIOS update
- Nieuwste Nvidia Drivers
- Kabel die bij de monitor zat gebruikt
- Bij advanced Power Options in Windows 10, PCI Express, Link Stage Power Management op 'OFF' gezet.
- Factory reset voor de monitor
Heeft iemand nog tips?
Heeft iemand dezelfde monitor, die wel goed uit de slaap stand komt als je je computer aanzet?
Een work-around is dat ik de monitor uit/aan zet als Windows is gestart, dan krijg ik beeld. Maar het BIOS scherm kan ik bv. niet zien.
[ Voor 11% gewijzigd door GrandeTiburon op 24-10-2021 13:23 ]