Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Solaredge met verschillende orientatie panelen?

Pagina: 1
Acties:

• Wout Moerman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:00
Beste Tweakers,

Wij zijn in overleg met een aanbieder die voorstelt een offerte voor een Solaredge systeem op te stellen voor 4 panelen op OZO en 2 panelen op ZZW. Maar ik vraag mij af of dit werkelijk mogelijk is, wat denken jullie?

Mijn alternatief is zelf te plaatsen met Enphase of APS micro, dat werkt in ieder geval.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Neem het alternatief maar, dit gaat niet werken.

Edit:
Wat bied hij aan?
Je kan in de datasheet van de optimizers de minimale lengte zien.
En dan nog heb je zoiets als "clipping" bij te weinig panelen in de zon.

[ Voor 63% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-10-2021 12:03 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, of je moet voor een se1500m + m2640 gaan, maar eigenlijk zou ik net als @AUijtdehaag voor microomvormers gaan.

Wise enough to play the fool

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:41
Als die installateur de berekening van de SolarEdge designer kan laten zien zonder foutmeldingen of clipping, dan werkt het prima. Alleen kan hij of zij dat waarschijnlijk niet :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Wout Moerman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:00
Beste tweakers,

Ik wil jullie bedanken voor de reacties op mijn vraag! Ik heb van de aanbieder niet een voldoende onderbouwde reactie gekregen om het vertrouwen te krijgen dat het wel kan werken en daarom de onderhandelingen gestopt. Ik ga nu zelf bezig met een systeem rondom een APS QS1 te bouwen en zal dat binnenkort in een ander topic bespreken.