Ik heb sinds dat ik de Asus RT-AX58U heb een probleem om bekabeld een VPN met Pulse (werk) secure op te zetten. Via wifi (5 Ghz) geen enkel probleem. Pulse geeft aan dat de DNS niet gevonden kan worden. Echt van alles geprobeerd. Waarom via wifi wel dan? Iemand?
Vraag
Alle reacties
Als eens geprobeerd om handmatig een andere DNS server in te stellen op je computer?
Bijvoorbeeld die van Cloudflare of Google.
Bijvoorbeeld die van Cloudflare of Google.
Gek toch dat wifi het wel doet? Verschillende DNS servers gebruikt in de router. Laptop is echter vh werk en kan zelf niets instellen.
Wat zei de IT afdeling toen je ze belde?simonanton schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:02:
... Laptop is echter vh werk en kan zelf niets instellen...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Je wijzigt een netwerkcomponent en zoekt de fout bij andere componenten?simonanton schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:42:
... sinds dat ik de Asus RT-AX58U heb ...
... Echt van alles geprobeerd.
Wat had je hiervoor en wat waren de instellingen destijds, toen het kennelijk wel werkte?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ik had hiervoor de RT87U. Daarmee werkte het. De nieuwe is helemaal weer van deze tijd. Wifi6 en WPA3. Op beide Merlin geïnstalleerd.
Heb IT hierover niet benaderd. Althans nog niet. Heb een KPN verbinding en heb de Experiabox er tussen uit gehaald. De instructie via dit topic gevolgd: [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken
Heb er een Intel Nuc met Xubuntu met daarop Pihole geïnstalleerd tussen zitten. In principe loopt alles door de Pihole. Had echter een bypass gemaakt voor mijn laptop vh werk, dus met DNS van KPN. Niets helpt. Ik las echter dat nieuwe apparatuur niet altijd overweg kan met oudere apparatuur en dat een switch er tussen kan helpen. Lijkt sterk op dit probleem:
https://www.snbforums.com...ify-on-asus-router.75288/
Maar zaak blijft dat Wifi geen probleem is.
Heb IT hierover niet benaderd. Althans nog niet. Heb een KPN verbinding en heb de Experiabox er tussen uit gehaald. De instructie via dit topic gevolgd: [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken
Heb er een Intel Nuc met Xubuntu met daarop Pihole geïnstalleerd tussen zitten. In principe loopt alles door de Pihole. Had echter een bypass gemaakt voor mijn laptop vh werk, dus met DNS van KPN. Niets helpt. Ik las echter dat nieuwe apparatuur niet altijd overweg kan met oudere apparatuur en dat een switch er tussen kan helpen. Lijkt sterk op dit probleem:
https://www.snbforums.com...ify-on-asus-router.75288/
Maar zaak blijft dat Wifi geen probleem is.
[ Voor 4% gewijzigd door simonanton op 24-10-2021 16:38 ]
Ga gewoon deze bestellen: Netgear ProSAFE GS105E - Netwerk Switch - Smart managed.Werkt t niet, dan gaat t terug.
Het is opgelost. Blijkbaar was er op t werk een tooltje om DNS te fixen. Opgelost.
Pagina: 1