Waaom laadt mijn laptop accu niet op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:09
Heb de accu verschillende keren er in en uit gehaald, heb de contacten na gekeken.
De laptop werkt gewoon op de lader,dus die geeft spanning daar zou het dus niet aan kunnen liggen.
De laptop is nooit gebruikt via de accu, is ongeveer 8 jaar oud (Asus x75a) De laptop heb ik momenteel ook opnieuw geïnstalleerd, en heb in het batterij menu gekeken Wat zou het zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Als de accu 8 jaar lang niet gebruikt is, en helemaal leeg was, dan is de kans vrij groot dat 'ie helemaal dood is. Accu's houden er meestal niet van om lange tijd helemaal leeg te zijn.

Hoe lang heb je de laptop (met accu) aan de lader gehangen? Soms kan het (vele) uren duren voordat er weer wat sap in zit, zeker als 'ie helemaal leeg was.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Accu is mogelijk gewoon op.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

8 jaar op 100% SoC of langer tijd op 0% SoC, die is een paar jaar geleden al overleden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door revolution-nl op 24-10-2021 11:09 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
1e hit op Google misschien de oplossing?

Maar vrijwel zeker dat de accu dood is.
Met een beetje geluk kan je voor een paar tientjes een nieuwe accu vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ad de Jong op 24-10-2021 11:12 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34
https://viadennis.nl/accu/asus/x+series/x75a/4400mah

Heeft de accu 8 jaar lang in de laptop gezeten en de kabel er altijd aan? Dan is deze dood. Of heb je de accu altijd los bewaard?

[ Voor 56% gewijzigd door pennywiser op 24-10-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ad de Jong schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:10:
Met een beetje geluk kan je voor een paar tientjes een nieuwe accu vinden.
Ik zou voorzichtig zijn met accu's van een paar tientjes. Ik heb dat in het verleden ook wel eens gedaan, o.a. voor een laptop en Roomba robot. Je denkt dan, "oh top, een accu voor <50% van de prijs van een originele accu". Maar meestal zijn die [chinese namaak / 3rd party] accu's van inferieure kwaliteit. In het begin doen ze het nog aardig, maar na een paar maanden wordt het al snel minder. En dan kan je weer gaan bestellen. Zonde van je geld. Ik koop dus alleen nog maar originele accu's, wel duurder maar je bent verzekerd van goede kwaliteit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
De accu heeft er altijd in gezeten 8 jaar lang, lap is altijd gebruikt met adapter spanning. Ik ga een nieuwe accu bestellen kost 29 euro daar ga ik niet moeilijk over doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Microkid schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Ik zou voorzichtig zijn met accu's van een paar tientjes. Ik heb dat in het verleden ook wel eens gedaan, o.a. voor een laptop en Roomba robot. Je denkt dan, "oh top, een accu voor <50% van de prijs van een officiele accu". Maar meestal zijn die [chinese namaak] accu's van inferieure kwaliteit. In het begin doen ze het nog aardig, maar na een paar maanden wordt het al snel minder. En dan kan je weer gaan bestellen. Zonde van je geld. Ik koop dus alleen nog maar officiële accu's, wel duurder maar je bent verzekerd van goede kwaliteit.
Eens, hier met een vervangingsaccu van mijn Chromebook waarvan het stekkertje niet goed contact maakt.
Van ellende een nieuwe Chromebook gekocht en vanaf het moment van bestellen amper nog problemen gehad met de oude :+
Komt ook wel omdat ik die nu veel meer gewoon op tafel laat staan :P

Edit: ik heb meteen contact gezocht met de webshop en binnen 2 dagen een nieuwe accu gekregen maar deze had hetzelfde probleem, na een jaar tobben dus maar een nieuwe Chromebook gekocht en de 2e nu als een soort 2e beeldscherm erbij staan).

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 24-10-2021 11:20 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Originele staat hier: https://www.30adapter.nl/...ccu-batterij-p-81747.html

En hier een aftermarket met wat meer power: https://www.123accu.nl/La...ies/Asus-X75A-p64662.html

[ Voor 40% gewijzigd door pennywiser op 24-10-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
henry70 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:17:
De accu heeft er altijd in gezeten 8 jaar lang, lap is altijd gebruikt met adapter spanning. Ik ga een nieuwe accu bestellen kost 29 euro daar ga ik niet moeilijk over doen
Aan de andere kant als je hem nog gewoon kan gebruiken en je gebruikt de laptop toch altijd op netstroom waarom dan alsnog de accu vervangen?
Spaart je weer een paar tientjes uit.

Is net zoiets als een dakkoffer voor je auto kopen terwijl je die nooit gebruikt. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Ad de Jong op 24-10-2021 11:27 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ons adres:

Star Plaza 2307 Hong Li Road Huaqiang North

Futian District, Shenzhen, de provincie Guangdong, China

Zou liever bij Dennis, of iets als Replacedirect kopen :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henry70
Ad de Jong schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Aan de andere kant als je hem nog gewoon kan gebruiken en je gebruikt de laptop toch altijd op netstroom waarom dan alsnog de accu vervangen?
Spaart je weer een paar tientjes uit.

Is net zoiets als een dakkoffer voor je auto kopen terwijl je die nooit gebruikt. :+
de laptop was van mijn vader, die had hem altijd vast op de eettafel staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

Ons adres:

Star Plaza 2307 Hong Li Road Huaqiang North

Futian District, Shenzhen, de provincie Guangdong, China

Zou liever bij Dennis, of iets als Replacedirect kopen :)
Waar denk je dat Asus hun accu's produceert, bij Dennis of ReplaceDirect? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Hilarisch!
Wat denk je dat er gebeurt als die accu niet goed is? Of op een andere manier service nodig hebt?
Dan kan je net zo goed gewoon zelf op aliexpress oid bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WEBGAMING schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Hilarisch!
Wat denk je dat er gebeurt als die accu niet goed is? Of op een andere manier service nodig hebt?
Dan kan je net zo goed gewoon zelf op aliexpress oid bestellen.
Ja, het is ook altijd wat. ReplaceD en Dennis verkopen alleen imitatie accu's. Daarover wordt geklaagd dat ze slecht zijn en onbetrouwbaar etc, dan komt er iemand met een originele, dan is de webshop weer niet goed en moet je bij Dennis of ReplaceD zijn.

Zo kan je altijd blijven klagen. Wel lekker oer-hollands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Overigens bestel ik mijn accu's op Ali voor de helft van Dennis geld en er is eigenlijk nooit wat mee. En qua "service", als er toch wat was kreeg ik meteen een nieuwe. Maar inderdaad, de modus operandi hier is klagen en beter weten zonder bruikbaar alternatief aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Ja, het is ook altijd wat. ReplaceD en Dennis verkopen alleen imitatie accu's. Daarover wordt geklaagd dat ze slecht zijn en onbetrouwbaar etc, dan komt er iemand met een originele, dan is de webshop weer niet goed en moet je bij Dennis of ReplaceD zijn.

Zo kan je altijd blijven klagen. Wel lekker oer-hollands.
Nee dat is gewoon gezond verstand. Replacedirect en Bigdennis verkopen imitatie accu’s maar gewoon met 2 jaar garantie. Mocht écht gekke dingen tegenkomen binnen die periode heb je iig nog iets van een poot om op te staan.

Bestel je bij een Chinese toko, al dan niet met Nederlandse/talige frontend dan is het maar afwachten of die originele accu ook origineel is. Is er iets aan de hand met de accu heb je dikke pech.

Zelf al vaker meegemaakt dat een originele accu een op het uiterlijk bijna perfecte kopie was maar intern zo brak als maar kan.
Ik tegenwoordig origineel bij een Nederlandse verkoper voor de volle mep of een kwalitatief net 3rd party merk (lees:imitatie) bij een Nederlandse verkoper.
In China alleen als het geen bal uitmaakt dat het meuk is want dat ga ik bij voorbaat al vanuit.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

ja, bij Dennis in de schuur :+

In dit geval kun je dus net zo goed bij Ali direct kopen ipv die gelinkte site, daar gaat het om.

Bij Nederlandse shop, heb je tenminste fatsoenlijke garantie, en hoef je niet naar China te sturen blij klachten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 17:45
Hackus schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

ja, bij Dennis in de schuur :+

In dit geval kun je dus net zo goed bij Ali direct kopen ipv die gelinkte site, daar gaat het om.

Bij Nederlandse shop, heb je tenminste fatsoenlijke garantie, en hoef je niet naar China te sturen blij klachten.
En als het goed is hebben die van een Nederlandse shop een CE keurmerk en niet het CE teken op de accu staan wat China Export betekend.

De kwaliteitscontrole is dan ook wat beter wat in mijn ogen best belangrijk is voor iets als een accu.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DutchKel schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

En als het goed is hebben die van een Nederlandse shop een CE keurmerk en niet het CE teken op de accu staan wat China Export betekend.

De kwaliteitscontrole is dan ook wat beter wat in mijn ogen best belangrijk is voor iets als een accu.
Komt CE als China Export als fabeltje ook weer de hoek om. Die miste inderdaad nog.

Vanaf nu alleen nog bij bol.com van Emma Janssen kopen! Veiligheid voor alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

pennywiser schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:01:
Overigens bestel ik mijn accu's op Ali voor de helft van Dennis geld en er is eigenlijk nooit wat mee. En qua "service", als er toch wat was kreeg ik meteen een nieuwe. Maar inderdaad, de modus operandi hier is klagen en beter weten zonder bruikbaar alternatief aan te dragen.
Ik ook, al jaren. Laders, batterijen. Mijn huis is naar Tweakers standaarden al een keer of 20 tot de grond afgebrand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Nee dat is gewoon gezond verstand. Replacedirect en Bigdennis verkopen imitatie accu’s maar gewoon met 2 jaar garantie. Mocht écht gekke dingen tegenkomen binnen die periode heb je iig nog iets van een poot om op te staan.

Bestel je bij een Chinese toko, al dan niet met Nederlandse/talige frontend dan is het maar afwachten of die originele accu ook origineel is. Is er iets aan de hand met de accu heb je dikke pech.

Zelf al vaker meegemaakt dat een originele accu een op het uiterlijk bijna perfecte kopie was maar intern zo brak als maar kan.
Ik tegenwoordig origineel bij een Nederlandse verkoper voor de volle mep of een kwalitatief net 3rd party merk (lees:imitatie) bij een Nederlandse verkoper.
In China alleen als het geen bal uitmaakt dat het meuk is want dat ga ik bij voorbaat al vanuit.
Dus , wat wil je. Een originele accu, of een accu met een europees stikkertje?

Ik weet je antwoord al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
.

[ Voor 99% gewijzigd door WEBGAMING op 24-10-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

Komt CE als China Export als fabeltje ook weer de hoek om. Die miste inderdaad nog.

Vanaf nu alleen nog bij bol.com van Emma Janssen kopen! Veiligheid voor alles.
Accu’s die spontaan in brand vliegen zijn zeker ook fabeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
DutchKel schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:33:
[...]

Accu’s die spontaan in brand vliegen zijn zeker ook fabeltjes?
Hier nog niet gebeurt en toch al meerdere malen accu's, batterijen en vapes besteld uit China..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ratemypoodotcom schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:40:
[...]

Hier nog niet gebeurt en toch al meerdere malen accu's, batterijen en vapes besteld uit China..,
Ik help je hopen dat het zo blijft.

Aangezien we graag bronnen zien.

https://pakketjeuitchina.com/?p=56
https://pcmweb.nl/artikel...derdelen-kopen-uit-china/
https://www.want.nl/aliexpress-niet-kopen-gevaar-2021/

Het internet staat ook vol met plaatjes bij mensen waar het mee mis is gegaan of waarbij de accu uiteindelijk andere specificaties heeft dan wat is opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henry70
Bedankt allemaal hij werkt weer perfect met de accu van Dennis, 30 euro niks te veel.
Pagina: 1