Logitech Z407 enorm hard irritant geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:16
Ik heb een tijd geleden een Logitech Z407 gekocht en ben over het geluid best tevreden.

Alleen het is enorm irritant dat het apparaat o.a. waar ie aangezet wordt een enorm hard geluid 'ploeng' geluid geeft. Ik kan nergens vinden hoor dit uit te schakelen. Het is heel vervelend als er iemand op de kamer naast ons ligt te slapen en het ding niks aantrekt van de Windows instellingen, maar gewoon zelf een geluid geeft wat zowat in het hele huis te horen is.

Hopelijk heeft iemand er een oplossing voor.

Heb er al op gezocht en zag tot op heden niemand met een oplossing, dus dacht probeer het hier maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:52
onnaj schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:39:
Ik heb een tijd geleden een Logitech Z407 gekocht en ben over het geluid best tevreden.

Alleen het is enorm irritant dat het apparaat o.a. waar ie aangezet wordt een enorm hard geluid 'ploeng' geluid geeft. Ik kan nergens vinden hoor dit uit te schakelen. Het is heel vervelend als er iemand op de kamer naast ons ligt te slapen en het ding niks aantrekt van de Windows instellingen, maar gewoon zelf een geluid geeft wat zowat in het hele huis te horen is.

Hopelijk heeft iemand er een oplossing voor.

Heb er al op gezocht en zag tot op heden niemand met een oplossing, dus dacht probeer het hier maar!
Bedoel je hiermee het reguliere BT verbindings/opstartgeluid van de speakers, of een storingsgeluid? Het is bekend dat het opstart inderdaad irritant is bij deze Logitechs.

Er is daar niet veel aan te doen. maar dit helpt wellicht:

1. de speakers afkoppelen als je ze niet gebruikt, dan heb je in elk geval niet elke verbinding die herrie
2. de USB/jack voor audio gebruiken, maar da's natuurlijk niet waar je een draadloze speakerset voor koopt.

Als je storingsgeluid/ploppen/knallen hoort, dan lijkt me zaak om garantie te claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb deze speakers ook. Zodra de stroom erop gaat speelt hij op vol vermogen een opstartgeluidje. Ik weet inmiddels niet beter, maar irritant is het wel ja.

Staat op mijn werkkamer, ik begin de dag altijd met koptelefoon en heb dan ook de speakers uit het stopcontact bij opstarten. Pas als er niemand last van gaat hebben gaan ze aan de stroom en mogen ze hun opstartriedel blèren.

Toen ik ze net had ook even op gegoogled of dat uit te zetten was, maar heb helaas nooit een oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:16
Bij mij maakt hij het geluid soms ook tussendoor... Zo extreem irritant.. Dacht eerst is toch echt een Windows instelling, maar helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:52
onnaj schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:38:
Bij mij maakt hij het geluid soms ook tussendoor... Zo extreem irritant.. Dacht eerst is toch echt een Windows instelling, maar helaas :-(
Ik vermoed dat het een BT device is die wil pairen, tip3 is dan die uiteraard uit te zetten tot je ook daadwerkelijk gaat streamen.

De enige werkelijke oplossing is dat Logitech een firmware update uitbrengt. Vind het ook best knullig dat niemand bij de R&D zich heeft afgevraagd of dit geen issue zou kunnen zijn.

Ik vrees dat er weinig anders op zit dan ze aanschrijven en je aansluiten op hun support forum (je zal niet de eerste zijn). Vanaf hier is er weinig wat we nog voor je kunnen betekenen.