Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11-2024
Mijn vraag
Ik heb pas een Mi Box S gekocht, waarmee ik een enorm drama ervaar bij het gebruik van 5.1 geluid.
Regelmatig moet ik bijvoorbeeld het apparaat herstarten om Netflix het juiste signaal uit te laten sturen. De Plex app schijnt ook niet fatsoenlijk 5.1 uit te kunnen sturen en dus heb ik Kodi moeten downloaden, daar passthrough aangezet en toen werkte het. Maar dat doet hij maar bij sommige films.
Ik heb in de instellingen alle mogelijke opties aangezet, waardoor Netflix nu wel 5.1 uit kan sturen, maar de rest heeft hier nog steeds moeite mee. Het werkt gewoon erg onstabiel. Heeft iemand dit ook ervaren en heeft diegene de geniale oplossing voor me?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mi Box S
LG 49UH850V (WebOS)
Onkyo TX-NR636

Software:
Tivimate
Netflix
Disney+
VLC (zelfde ellende overigens bij gebruik externe player)
Plex
Kodi->Plex

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Instellingen van zowel Android TV als Kodi op miljoenen manieren aangepast. Google gebruikt als hulpmiddel, maar geen blijvend werkende oplossing gevonden.
Spdif aansluiten lost het niet op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een briljante manier om het op te lossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[weg]

[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 04-11-2021 13:02 . Reden: het drama is blijkbaar toch niet zo groot gezien er geen reactie meer komt. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11-2024
Misschien zijn andere mensen nog wel geïnteresseerd?

Ik heb de box omgeruild voor een Formuler. Vandaar dat ik hier niet meer naar heb omgekeken. Om dan geïrriteerd je hulp weg te halen met een sneer naar mij toe vind ik ook een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat heeft het voor zin om een apart Mi topic te openen om er vervolgens niet meer naar om te kijken? Je ziet zelf hoeveel tijd er tussen je reacties zit. Is het zoveel moeite om even te checken of er in het (overigens overbodige) topic wordt gereageerd?

Het heeft niet veel zin om mijn eerste reactie hier te laten staan, die zou veel beter op zijn plek zijn geweest in het algemene Mi box/stick topic, zoals jouw "probleem" in eerste instantie ook eigenlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2021 14:38 ]

Testing, one, two ...