BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Vraag
Alle reacties
Ik heb geen zin om een sig te maken.
Een wasmachineafvoer heeft altijd een stukje 'buffer' nodig, want de machine pompt sneller af dan de meeste afvoeren af kunnen voeren door diameter, bochten, vervuiling, turbulentie, etc.
[ Voor 53% gewijzigd door Rukapul op 24-10-2021 09:35 ]
En @RukapulThekk schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:31:
Verleng het buisje van de nieuwe groene afvoer tot hij even hoog is als de bestaande rode, dat zou iig al moeten helpen.
Dat kan niet, de wtw ventilatie unit staat op pootjes op de grond. Vanwege de ruimte waar hij staat kan ik hem niet hoog ophangen aan een muur ofzo.
De wtw unit heeft op de condens uitgang geen pompje zitten, enkel zwaartekracht.
[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 24-10-2021 09:51 ]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Speel ook Balls Connect en Repeat
Deze heb ik er tussen gezet:
https://www.warmteservice...pingsdeksel-40/p/57651525
Ja, die krengen zijn duur voor een paar stukjes PVC en een rubber ringetje
Houdt er rekening mee dat de terugslagklep meestal horizontaal moet, jaarlijks geinspecteerd moet worden, de horizontale tak gebeugeld moet worden en na het horizontale stuk je een klein stukje omhoog moet. Persoonlijk zou ik just in case een nieuwe aftakking vanaf onderen maken, extra sifon, terugslagklep, en dan omhoog naar de WTW.
Maar heb ik dan wel, bij extra sifon, die terugslagklep nodig? Volgens mij niet...Rukapul schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:02:
Dan zit je inderdaad aan een terugslagklep vast. Heb ik uiteindelijk ook in mijn situatie opgenomen.
Deze heb ik er tussen gezet:
https://www.warmteservice...pingsdeksel-40/p/57651525
Ja, die krengen zijn duur voor een paar stukjes PVC en een rubber ringetje
Houdt er rekening mee dat de terugslagklep meestal horizontaal moet, jaarlijks geinspecteerd moet worden, de horizontale tak gebeugeld moet worden en na het horizontale stuk je een klein stukje omhoog moet. Persoonlijk zou ik just in case een nieuwe aftakking vanaf onderen maken, extra sifon, terugslagklep, en dan omhoog naar de WTW.
BThGvNeOA
Als je hem vanaf het Y-stuk aftakt niet, als je een nieuwe aftakking maakt wel. Heel simpel: in elk pad van riool naar buitenlucht moet in het pad een sifon zitten.DropjesLover schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:35:
[...]
Maar heb ik dan wel, bij extra sifon, die terugslagklep nodig? Volgens mij niet...
Ik raad een nieuwe aftakking aan om de invloed van wasmachinepomp te verkleinen en wat extra verticale hoogte te winnen bij de WTW. De oplossing is robuster.
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 24-10-2021 10:39 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Mijn vraag was, wanneer ik een 2e sifon plaats middels een T stuk (voorkeur, want goedkoper en lager bij de grond), of ik dan die terugslagklep nodig heb. Volgens mij niet.Rukapul schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:39:
[...]
Als je hem vanaf het Y-stuk aftakt niet, als je een nieuwe aftakking maakt wel. Heel simpel: in elk pad van riool naar buitenlucht moet in het pad een sifon zitten.
Ik raad een nieuwe aftakking aan om de invloed van wasmachinepomp te verkleinen en wat extra verticale hoogte te winnen bij de WTW. De oplossing is robuster.
Het Y stuk gaat er sowieso uit, want verlijmd.
BThGvNeOA
Waarschijnlijk toch wel want de opening zit alsnog erg laag.DropjesLover schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:38:
[...]
Mijn vraag was, wanneer ik een 2e sifon plaats middels een T stuk (voorkeur, want goedkoper en lager bij de grond), of ik dan die terugslagklep nodig heb. Volgens mij niet.
Wat je als tussenvorm ook nog tegen kunt komen zonder terugslagklep is dat het water er wellicht niet uitgutst maar zeep met water wel over de rand komt.
Als je bij dit soort klussen over 100 euro gaat kniezen dan wordt het typisch een frustrerende aangelegenheid.
Dat is waar.Rukapul schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:30:
[...]
Waarschijnlijk toch wel want de opening zit alsnog erg laag.
Wat je als tussenvorm ook nog tegen kunt komen zonder terugslagklep is dat het water er wellicht niet uitgutst maar zeep met water wel over de rand komt.
Als je bij dit soort klussen over 100 euro gaat kniezen dan wordt het typisch een frustrerende aangelegenheid.
Ik heb de oude sifon gecontroleerd, helemaal leeg, niks wat een verstopping kan veroorzaken.
Nu de vraag, welke soort terugslagklep.
In-line met een veer:

Of een Y-stuk met een kogel:

BThGvNeOA
Geen probleem gehad
BThGvNeOA