Garagevloer van boven isoleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 17:08
ik wil graag mijn garagevloer van boven isoleren omdat er een kantoor komt. Nu kom ik niet echt uit de soort materiaal: PIR of EPS.
Ik wil er laminaat op leggen en lees soms dat je dan prima PIR kan doen maar je leest ook dat je dan een frame moet maken om de druk te verdelen, of dat je EPS moet hebben. Ook is er PIR met underlayment geintegreerd maar of dat helpt in de sterkte..?
Er komen behoorlijk wat kasten e.d. dus het materiaal moet echt wel druk aan kunnen.
Wat is nu het handigst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ben je bekend met Fermacell? Die maken mooie vloerelementen die je in de garage zo neer kunt leggen als zwevende vloer.

[ Voor 3% gewijzigd door B-lex op 24-10-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 14:29
Heb laatst 20mm xps als isolatilaag tussen betonnen vloer en laminaat gebruikt, in een woonkamer. Toen ook getwijfeld over PIR/XPS of anders, maar hoorde idd hier en daar dat PIR te zacht zou zijn (info van PIR leveranciers).
XPS vloer ligt nu een halfjaar, gaat prima :) dikker kan uiteraard ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:52
Pir en EPS zijn te zacht. XPS is mooi spul daarvoor. Nog een tip, een isolatie folie met de zilverkant naar boven leggen. Dan voelt het laminaat sneller warmer aan op de voeten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-06 21:55
ps4mm schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:09:
Heb laatst 20mm xps als isolatilaag tussen betonnen vloer en laminaat gebruikt, in een woonkamer. Toen ook getwijfeld over PIR/XPS of anders, maar hoorde idd hier en daar dat PIR te zacht zou zijn (info van PIR leveranciers).
XPS vloer ligt nu een halfjaar, gaat prima :) dikker kan uiteraard ook
Is 20mm niet erg dun of was er niet veel ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
Klopt, dikker is beter maar we zaten met aangrenzende ruimte waar een tegelvloer lag, we wilden het verschil niet te groot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
dank voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
B-lex schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:06:
Ben je bekend met Fermacell? Die maken mooie vloerelementen die je in de garage zo neer kunt leggen als zwevende vloer.
dan moet de vloer wel behoorlijk egaal zijn..? https://www.isolatiemater...laat-1500x500x30mm-075-m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Cobb schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:17:
Pir en EPS zijn te zacht. XPS is mooi spul daarvoor. Nog een tip, een isolatie folie met de zilverkant naar boven leggen. Dan voelt het laminaat sneller warmer aan op de voeten.
Dus XPS, isolatie folie en verder niks? Moet je de platen onderling met tape vastmaken, en moet er nog iets langs de randen worden gedaan voor isolatie (warmte, contactgeluid..)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
datadevil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:31:
[...]

Dus XPS, isolatie folie en verder niks? Moet je de platen onderling met tape vastmaken, en moet er nog iets langs de randen worden gedaan voor isolatie (warmte, contactgeluid..)?
Ik heb geen folie gebruikt en de xps platen strak langs de wanden gelegd. Tapen is imo niet nodig, ik heb het in de lengte in verband gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Ik heb in mijn schuur gewapende PE-folie, daar op 50mm XPS, dan 12mm OSB, 1,2mm ondervloer, electrische vloerverwarming, dan 5mm klik-pvc. Maar ik weet zeker dat die PVC recht op XPS ook prima had gewerkt.

Folie doen als er bij extreme regenval kans op optrekkend vocht langs wanden is. Kan boven of onder de XPS, dat spul maakt het niet uit. Niet glijden van de OSB was voor mij de reden om de folie onder de XPS te leggen.

PIR kan ook maar dan moet het in een rachelwerk, ik zou lekker XPS pakken.

[ Voor 42% gewijzigd door Makkelijk op 24-10-2021 23:01 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
Het isolatiemateriaal is steenwol en vangt kleine verschillen makkelijk op.
Pagina: 1