Toon posts:

zijn dit goede boxen¿

Pagina: 1
Acties:
  • 748 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bij een winkel (die afgebrand is en er daardoor mee stopt de Audiolab Condor II boxen voor fl 870 per set ipv 1049 per set kopen.
Kent iemand deze boxen en zo jah, ......

en verder heb ik nu nog een sony boxen setje staan (SA-VE305) dat bestaat uit 2 satellieten en 1 sub. de sub is 50 watt rms actief en de satellieten zijn max input power 100 watt volgens handleiding. ze zijn 1 jaar oud, en de linker satelliet heeft een beschadeging aan de behuizing (niet extreem groot ofso, maar toch)
de garantie is net verlopen.

sub haalt 28 hz - 50/200 (instelbare bovengrens)
satelliet 90 hz - 20000 hz

de sub geeft ook een test sample met 20 hz geluid gewoon goed weer. (?)

Wat zou ik hiervoor nog kunnen krijgen??? ('k heb zelf geen idee en zou ook nie weten hoe ik dat anders zou kunnen krijgen)

greetz,

dii

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb zelf Audiolab boxen (wel 20 jaar oud inmiddels , waren toendertijd 500/stuk) zijn top kwalitiet boxen :) . Ze geven heel neutraal geluid , dus niet dat ze frequenties op lopen fokken (daar heb je een EQ voor IMO). Ben er nog steeds zeer over te spreken en ze draaien prakties 24/7 .

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
kicke, dan ga ik die boxen zeker halen als ik dat sony kan verkopen.

hoeveel zou een redelijke prijs zijn voor zoiets??

thanx voor de snelle replie.

greetz,

dii

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

meestal, ga ik zelf voor een prijs uit, als iets niet zo oud is, goedkoopste prijs in een winkel op i-net ofzo delen door 1/5 of 2
als hij enkele jaren oud is, kun je delen door 3 of 4 ofzo. van wat een gelijkwardig product nu kost.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:29

Jag

Nou, wat een korting zeg. Voor zo'n kleine korting zou ik niet blind speakers gaan kopen. Ga eens luisteren in een goede audiozaak naar een aantal speakers, dan kom je erachter dat een speakerkeuze echt heel echt erg persoonlijk is: de verschillen tussen verschillende speakers kan echt levensgroot zijn, en de smaken lopen dus ook net zover uiteen.

Wat die Sony dingen opbrengen zou ik niet weten, maar je zou bijvoorbeeld halve nieuwprijs aan kunnen houden, een beetje afhankelijk van in welke staat ze zijn en hoe oud. En dan de vraagprijs iets hoger dan dat bedrag. Zo zou ik het doen iig.

Verwijderd

kijk ook eens naar de B&W 601S2
die zijn ook wel lekker.....
en ongeveer zelfde prijs

• Jag

Jag

Ik zou voor dat geld denk ik een setje Dynaudio Audience 25 speakers kopen, maar daar moet je echt van houden.

En een B&W speaker zou ook veel kans maken, maar zeker geen 601, dat is echt een saaie speaker. Dan veel liever een 602.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb pasgeleden JBL TI-600 speakers gekocht voor 449.- (normaal 800-1000.- per speaker) per stuk. Erg mooie speaker vind ik, en zeker voor het geld!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Nou wat een piskorting sorry dat ik het zeg, voor dat geld zag ik ok een set delta 40 van infinity staan, met wat pingelen kan je een set 602 van b&w krijgen, of nog goedkoper een set dm303, moet je wel van b&w houden natuurlijk.

Kortom ga wat meer zaken langs, met dat budget is wel meer te koop, die 601 van b&w is wel heeeeel neutraal tegen het saaie aan imho.

• Jag

Jag

Op maandag 20 augustus 2001 22:44 schreef hervaz het volgende:
Nou wat een piskorting sorry dat ik het zeg, voor dat geld zag ik ok een set delta 40 van infinity staan, met wat pingelen kan je een set 602 van b&w krijgen, of nog goedkoper een set dm303, moet je wel van b&w houden natuurlijk.

Kortom ga wat meer zaken langs, met dat budget is wel meer te koop, die 601 van b&w is wel heeeeel neutraal tegen het saaie aan imho.
Nou, was ie maar neutraal, dan was het nog wat :)

De 303 is ook een goede optie, ga ik ook reviewen trouwens.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 30-12-2025
correct in R'dam had laatst mooie infinity's in de aanbieding

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mijn pa heeft Vifa Korrect zelfbouwspeakers, die klinken echt SUPER, en kosten maar 405 (hout en speakers samen).

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Ik zou iig eerst luisteren, en iig natuurlijk nog meer afdingen, moet makkelijk kunnen.

Verwijderd

geen brandschade op die boxen dan?

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 15:48 schreef Mries! het volgende:
geen brandschade op die boxen dan?
En dan nog zoveel geld vragen? Lijkt me niet.

Verwijderd

Topicstarter
die audiolab boxen komen toch dichterbij.
(ga echt wel eerst ook nog andere boxen beluisteren voordat ik ze koop, zo dom ben ik ook weer niet ;) )

en ze zagen er gewoon degelijk en goed uit :)
en dan nog die 2 woofurs per box, is ook wel leuk :)

maar als iemand anders nog een suggestie heeft voor boxen rond die prijsklasse met 2 woofurs, ....

mzzl,

dii

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Misschien staan ze hierbij
http://www.audiolab.nl/ ,het is een Nederlands merk btw. Ik heb toendertijd natuurlijk wel een luistertest gedaan en bij mij kwam er geen enkele ander box in de buurt qua neutraal geluid (je hoort dus de muziek zoals die is en niet de box). Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor een muziek je luisterd , ik luister zelf naar jazz/modern klassiek en daar klinken ze erg goed mee, maar als jij bv. alleen maar hardcore gabber etc draait kun je waarschijnlijk beter andere boxen kopen :Y) .

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-12-2025
Op dinsdag 21 augustus 2001 18:15 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
die audiolab boxen komen toch dichterbij.
(ga echt wel eerst ook nog andere boxen beluisteren voordat ik ze koop, zo dom ben ik ook weer niet ;) )

en ze zagen er gewoon degelijk en goed uit :)
en dan nog die 2 woofurs per box, is ook wel leuk :)

maar als iemand anders nog een suggestie heeft voor boxen rond die prijsklasse met 2 woofurs, ....
2 woofers zegt weinig, of wel nix over hoe de box zal klinken...
Op maandag 20 augustus 2001 23:01 schreef Jag het volgende:
De 303 is ook een goede optie, ga ik ook reviewen trouwens.
Hierbij alvast mijn conclusie: Erg mooi geluid voor z'n prijs, maar mist toch aardig wat in de midden (is dan ook een 2way), maar voor mensen met weinig geld zeker een mooie box!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op maandag 20 augustus 2001 22:27 schreef Jag het volgende:
Ik zou voor dat geld denk ik een setje Dynaudio Audience 25 speakers kopen, maar daar moet je echt van houden.

En een B&W speaker zou ook veel kans maken, maar zeker geen 601, dat is echt een saaie speaker. Dan veel liever een 602.
Idd. de 602 is een mooie volle luidspreker (in mijn oren).
Ga idd. luisteren.. en niet zomaar de eerste de beste speakerset kopen die in de aanbieding is, lijkt me ZEER onverstandig.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ik heb een opgefokte condor II, de Jubilee, met glas aan de zijkanten, en iets andere woofers. Die zijn in 8 jaar tijd wel allemaal een keer naar de tering gegeaan, maar die vent van audiolab is echt zo'n liefhebber, die met een verhaaltje over hoe fijn je boxen wel niet zijn alles gratis repareert. Moet ook wel als je jubileum model naar de klote gaat...... :P

Verwijderd

Topicstarter
dus als je audiolab boxen kapot zijn worden ze ... jaar gratis gerepareerd???

als dat nu is levenslang zou zijn :9

greetz

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kun je allemaal op de site lezen die reeds gegeven is. Mits je de moeite neemt hem te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
kheb die site echt wel gelezen, hoor :)

Enne, ik heb die audiolabs toch maar gekocht, waren trouwens de Candor CD ipv Condor II, zeker verkeert gezien :(

Klinken echt super *D in vergelijking met de JBL XLS 5000 die ik ook nog kon krijgen (die was wel 700 en die audiolab 870)

zitten 2 17cm woofurs in per box en 1 dome tweeter

bedankt voor de replies,

dii

Verwijderd

ik heb zelf net magnat's project 4 aangeschaft voor 199p/stuk, roeleren ook zwaar!!!!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik volgens mij ook gezien in die winkel, zijn het 2 weg boekenplank speakers met een aluminium conus voor de woofur??

Verwijderd

uuuhmm, nee niet echt, 3-weg, 2 woofer 1 tweeter.
150/300 watt, continu/peak. 90 cm hoog, niet echt boekenplank dus:)

• Jag

Jag

Op zondag 26 augustus 2001 21:13 schreef mark_dabomb het volgende:
uuuhmm, nee niet echt, 3-weg, 2 woofer 1 tweeter.
150/300 watt, continu/peak. 90 cm hoog, niet echt boekenplank dus:)
Wel 2-weg dus :P.
Pagina: 1