Sommige verzonden gmail komen niet aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco180
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-12-2021
Goeiedag,

blijkbaar komen sommige mails die ik verstuur vanuit gmail (via computer of gsm) niet aan. De meeste wel, maar van sommige mensen hoorde ik onlangs dat ze mijn mail(s) niet gekregen hadden.

Opmerkelijk is ook dat het slechts soms voorvalt, diezelfde personen ontvangen andere mails van mij dan weer wel.
Als ze de mail niet ontvangen staat die bij hen dus ook niet in spam/junk/ongewenst,... Nee, ze krijgen gewoon niets dan.

De mail staat bij mij ook netjes bij verzonden mails.

Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Als Gmail aan jouw kant zegt dat de mail is verzonden zit het euvel dus tussen jouw mailbox en die van de ontvanger.

Dat kan de mailserver van Google zijn, of de mailserver van de ontvanger.

Ook is het theoretisch mogelijk dat jouw IP adres die je van je internetprovider hebt
gekregen op een blacklist staat, maar dan zou het niet af en toe gebeuren.

Volgende stap is m.i. contact zoeken met Google support en het verhaal voorleggen. Lever ze indien nodig datum, tijd en onderwerp aan van de mails en de geadresseerde, dan kunnen ze in de logging kijken.
Is-ie er bij Google doorgekomen, dan is de ontvanger het probleem.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco180
Hartelijk dank voor de info!

Hoe kan je contact opnemen met Google support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 09:24
Zit die mail niet gewoon bij de ontvanger in de spambox? Veel andere providers hebben vaak vrij beroerde spamfilters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 01:08:
Zit die mail niet gewoon bij de ontvanger in de spambox? Veel andere providers hebben vaak vrij beroerde spamfilters...
"Als ze de mail niet ontvangen staat die bij hen dus ook niet in spam/junk/ongewenst,... Nee, ze krijgen gewoon niets dan.
"

Nee dus.

En contacten van de Support? Ehm.... niet echt...

https://support.google.co...6?hl=nl&ref_topic=7280460
Mijn e-mail was vertraagd of is niet aangekomen
Als je iemand via Gmail een e-mail hebt gestuurd en het lang duurde voordat de e-mail aankwam of de e-mail helemaal niet is aangekomen, gebruik je de onderstaande tips om het probleem op te lossen.

De ontvanger heeft je e-mail nooit ontvangen
Controleer de mappen 'Verzonden berichten' en 'Concepten'. Als de e-mail niet in deze mappen staat, heb je de e-mail mogelijk verwijderd voordat je deze hebt verzonden.
Vraag de ontvanger zijn map voor spam of ongewenste berichten te controleren. Als de e-mail in een van deze mappen staat, vraag je de ontvanger jou toe te voegen aan zijn contacten, zodat je volgende e-mail gewoon wordt ontvangen.
Wacht een paar uur om te zien of je een foutmelding over de bezorging ontvangt.
Het verzenden van de e-mail duurt erg lang
Zorg ervoor dat je bent verbonden met wifi of mobiele data. Als je een langzame verbinding hebt, kan het enige tijd duren voordat je e-mail wordt verzonden.
Als je de e-mail hebt verzonden via een e-mailclient zoals Apple Mail of Outlook, probeer je de e-mail te verzenden via mail.google.com of de Gmail-app.
De bovenstaande stappen hebben niet geholpen
Als je het probleem niet kunt oplossen aan de hand van de bovenstaande tips, laat je je ontvanger contact opnemen met zijn e-mailprovider om te controleren of er problemen zijn bij het ontvangen van e-mails van Gmail.
[/quote]

Kortom: Als je nergens een foutmelding ziet....geen idee.... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Paco180 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 05:53:
maar van sommige mensen hoorde ik onlangs dat ze mijn mail(s) niet gekregen hadden.
En welk(e) domein(en) gebruiken die sommige mensen dan?
Als het allemaal @hotmail/@outlook adressen zijn moet je contact opnemen met Microsoft.
Als het @whatever is, moet je contact opnemen met "whatever".

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco180
Voor zover ik weet doet het probleem zich alleen voor met hotmailadressen. Ik heb vandaag zelf eens de proef op de som genomen en met mijn eigen gmailadres een mail gestuurd naar mijn hotmailadres, deze kwam niet toe, ook niet in spam. Vervolgens heb ik een vriend vanuit zijn gmailadres naar mijn hotmailadres laten sturen en dit kwam wel toe. Het probleem lijkt zich dus toch alleen voor te doen met mijn gmailadres.

Ik heb ook eens geprobeerd om in mijn hotmailaccount mijn gmailadres toe te voegen bij veilige afzenders, maar dit maakt geen verschil.

Het vreemde is en blijft dus dat als ik mails naar sommige hotmailadressen stuur deze de ene keer wel aankomen en de andere keer niet. Sommige personen (eveneens met hotmailadres) krijgen mijn mails altijd.

Ik heb een gmailadres met ook drie cijfers in, zou dit enige invloed kunnen hebben waarom mails soms niet aankomen op een hotmailaccount?
Pagina: 1