Nieuwe Cdspeler gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo,

na mijn vorige topics zoek ik nu dus een cd speler, ik heb op het moment een cyrus pcm2, dit is een 10 jaar oude speler die toen high end was, maar hoewel hij goed speelt kapt ie er soms mee, een teken dat er toch binnen 1/2 maand een andere moet komen.

Graag hoor ik dus suggesties over wat spelers, het budget ligt nu rond de 1000 gulden, mocht er echter niets voor dat geld zijn is het nog wel te rekken tot ongeveer 1500.

Mijn versterker beschikt over cinch en xlr, bij voorkeur moet de speler een volumeregeling hebben en een display dat uit kan.

Verwijderd

Voor de luie mensch: Sony CDP-CX260, cat. prijs. 1550, winkelprijs rond de 1400, ben er erg tevreden over :P

Verwijderd

mazartz cd6000ose ki prima speler mooi helder geluid,zeker het beluisteren waard.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:05

Oceria

I've been in between....

Gezien jouw smaak, en het feit dat je Cyrus gewend bent zou ik niet naar een Sony gaan luisteren. Kijk eens of Cyrus nog steeds een entry level speler heeft. Twee jaar geleden werd de DAD 1.5 geïntroduceerd, voor 1200,- gulden toen.
Of luister eens naar een Rega speler.
Wil je echt een wad harder geluid, luister dan eens naar een top Rotel.
Veel luisterplezier! :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• hervaz
Morgen en woensdag ga ik mee met ritch, die heeft luisterafspraken staan voor speakers, dan laten we wel wat verschillende cd spelers eraan gooien. :)

Verwijderd

Ik weet ff niet wat je verder hebt staan maar dit heb ik op dit moment op het oog(nog aan het sparen)

Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/CD72.jpg
Arcam Diva CD72

Volgens de mij vandaag door de importeur toegemailde prijslijst een adviesprijs van 1798,-

Anders een stapje lager ook leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/alpha/images/a7secd.jpg
Arcam Alpha 7SE

Adviesprijs 1298,-

Wanneer je interesse hebt kan ik je de prijslijst en dealer lijst wel ff door mailen. Veel luister plezier en succes met je keuze :)

Verwijderd

koop je toch voor dat geld een DVD speler heb je altijd wat aan en sommige kunnen ook VCD & SVCD & MP3 aflesen

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

1500 piek voor een cd-speler?????? ben je niet helemaal lekker in je hoofd ofzo? ken je een prachtige dvd-speler voor halen die ook nog eens regio vrij is |:(

iStockphoto

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Ja een dvd speler heeft hervaz al en voor een goeie hifi cd speler betaal je nou gewoon wat meer, 1500 is niet extreem. Een vriend van me keek vandaag wel raar toen hervaz vroeg hoe duur een meridian cd speler was die daar stond en het antwoord 7 was, hij moest toch ff voor de zekerheid vragen of die verkoper echt 7000 bedoelde :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 21 augustus 2001 18:04 schreef JAP het volgende:
koop je toch voor dat geld een DVD speler heb je altijd wat aan en sommige kunnen ook VCD & SVCD & MP3 aflesen
het gaat hier niet alleen om wat ie kan afspelen, maar ook of dat het nog een beetje fatsoenlijk klinkt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:27
Ik dacht dat het bij cd-spelers niet zoveel scheelde...

• Ritch
Op dinsdag 21 augustus 2001 19:40 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik dacht dat het bij cd-spelers niet zoveel scheelde...
You thought wrong :)
Daarnaast heb je nog kwaliteit van loopwerken, dus of die erg slechte cd-r's ook nog wil lezen enzo...

Verwijderd

Welke CD-spelers hebben jullie gehoord vandaag?

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Misschien een tweede-handsje?
Een VRDS-10 voor 1300piek of een Marantz cd-80 voor 1100,-. Een sony cdp-x505-es ook maar 1250,-.
Het is een beetje risico maar naar verhouding krijg je meer voor je geld.

No news is bad news.

• hervaz
Het zal inderdaag wel 2dehands worden denk ik, de cd6000OSE van marantz komt in de buurt, maar heeft een vast netsnoer en niet eens een dimmable display, die meridian was een 'beetje' heel erg over mijn budget.

Maar een 2dehands cyrus of marantz cd17/cd80 moet te doen zijn.

Verwijderd

Arcam al gehoord???

Zie

^^^^
| | | |

• hervaz
Nog niet gehoord, zeker een keer doen, maar de enige zaak waar ik ze zag staan was hobo hifi :r

Blijkbaar geloven ze daar niet dat ik goeie spullen thuis heb en het geld ervoor want geholpen wordt je er niet, HOBO SUX....

Verwijderd

Ik weet niet waar je woont maar je kan ook bij de importeur luisteren in Nieuwegein. Zit je natuurlijk wel aan de adviesprijs vast :(

Interesse in een dealerlijst?

• hervaz
Ik woon in de achterhoek ( jaja :) ), meestal ga ik dus naar arnhem of enschede, en die lijst: gaarne :)

Verwijderd

iemeel?

Zo kan ook!

Acoustique Beeld en GeluidKuipersdijk 85 Enschede 053-4310685
Bender Audio Steenstraat 54 Arnhem 026-4453541
Glas Hifi Nieuwstad 53 Zutphen 0575-513317
AVC Keizerstraat 25 Deventer 0570-691350
Versnel Hifi Hoofdstraat 167 Apeldoorn 055-5219800

Is da wa?

• Ritch
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:48 schreef nevyn het volgende:
iemeel?

Zo kan ook!

Acoustique Beeld en GeluidKuipersdijk 85 Enschede 053-4310685
Bender Audio Steenstraat 54 Arnhem 026-4453541
Glas Hifi Nieuwstad 53 Zutphen 0575-513317
AVC Keizerstraat 25 Deventer 0570-691350
Versnel Hifi Hoofdstraat 167 Apeldoorn 055-5219800

Is da wa?
Hmm, bij acoustique hebben wij onze vincents gekocht, heb er niet echt serieus naar cdspelers gekeken, maar dacht dat er geen arcam stond...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 20 augustus 2001 19:41 schreef hervaz het volgende:
Hallo,

na mijn vorige topics zoek ik nu dus een cd speler, ik heb op het moment een cyrus pcm2, dit is een 10 jaar oude speler die toen high end was, maar hoewel hij goed speelt kapt ie er soms mee, een teken dat er toch binnen 1/2 maand een andere moet komen.

Graag hoor ik dus suggesties over wat spelers, het budget ligt nu rond de 1000 gulden, mocht er echter niets voor dat geld zijn is het nog wel te rekken tot ongeveer 1500.

Mijn versterker beschikt over cinch en xlr, bij voorkeur moet de speler een volumeregeling hebben en een display dat uit kan.
Hmmmm,... Heb je al een DD5.1/DTS versterker ?

Misschien dat je beter dan een DVD speler kunt gaan aanschaffen, kan je dvdtjes en audio-cdtjes afspelen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• hervaz
Op dinsdag 21 augustus 2001 22:14 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hmmmm,... Heb je al een DD5.1/DTS versterker ?

Misschien dat je beter dan een DVD speler kunt gaan aanschaffen, kan je dvdtjes en audio-cdtjes afspelen.
Wil je niet van die vieze woorden gebruiken! >:) , Ik (en met mij HOOP ik toch nog meer mensen) zweer bij een stereo setup, naar mijn mening de enige manier om echt muziek te beluisteren, een dvd speler hangt al aan mijn tv voor een dvd kijken zo nu en dan, maar mijn passie ligt toch echt bij muziek, en dan op een stereo set :)

• Ritch
Op dinsdag 21 augustus 2001 22:19 schreef hervaz het volgende:

[..]

Wil je niet van die vieze woorden gebruiken! >:) , Ik (en met mij HOOP ik toch nog meer mensen) zweer bij een stereo setup, naar mijn mening de enige manier om echt muziek te beluisteren, een dvd speler hangt al aan mijn tv voor een dvd kijken zo nu en dan, maar mijn passie ligt toch echt bij muziek, en dan op een stereo set :)
Amen :Y)

Verwijderd

Mischien is dit een leuke voor je Afbeeldingslocatie: http://www.oracle-audio.com/cd2000/images/home.jpg

Nadeel is alleen de prijs , geloof dat ie rond de 23000,- ligt. Voor meer info http://www.oracle-audio.com/cd2000/index.html

• hervaz
Hier komt het spreekwoord "Iemand blij maken met een dode mus" om de hoek kijken :z

Ik wil ook wel een meridian,krell,mark levinson cd speler....helaas onbetaalbaar die krengen!

Verwijderd

Mailtje ontvangen???

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 21 augustus 2001 00:02 schreef nevyn het volgende:
Ik weet ff niet wat je verder hebt staan maar dit heb ik op dit moment op het oog(nog aan het sparen)

[afbeelding]
Arcam Diva CD72

Volgens de mij vandaag door de importeur toegemailde prijslijst een adviesprijs van 1798,-

Anders een stapje lager ook leuk :)

[afbeelding]
Arcam Alpha 7SE

Adviesprijs 1298,-

Wanneer je interesse hebt kan ik je de prijslijst en dealer lijst wel ff door mailen. Veel luister plezier en succes met je keuze :)
eigenaar van www.exile.nl ( Exile Computer Solutions ) heeft alles van Arcam eni k meot zeggen ik zit meer naar de stereo te gaen dan naar alle hardware :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:05 schreef funkflex het volgende:

[..]

eigenaar van www.exile.nl ( Exile Computer Solutions ) heeft alles van Arcam eni k meot zeggen ik zit meer naar de stereo te gaen dan naar alle hardware :)
:+

Ben aan het sparen voor een nieuwe CD-speler van arcam...

Verwijderd

Voor Arcam moet je maar een keer naar Zutphen komen. Glas HiFi heeft 't een en ander staan. Ik kan je ook mijn eigen speler, de Denon DCD-1550AR aanbevelen. En (als je een goeie soldeerhand hebt) kun je hem ook nog licht modificeren. (voedingselco's verhogen/condensatoren vervangen door MKP's) Wat een geluid O+

Verwijderd

Hoe staat het ermee? Al wat geluisterd/gekocht?

Let us know...

• Ritch
Nou, ik ben samen met hervaz naar arnhem geweest gisteren, heb bij versloot een maar hele mooie elacs geluisterd die ik morgen op ga halen (CL 102i) en daar stond een erg mooie teac cd speler van 1500, zijn toen voor de gein nog ff langs hobo gegaan en daar hadden ze de marantz cd6000 ose in de aanbieding, voor 799,-, zeker leuke aanbieding, maar nog maar niet gehaald en nu hoorde ik vandaag dat die achter een 2ehands teac vrds10 (gemodificeerd) aan zit...

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op vrijdag 24 augustus 2001 18:45 schreef Ritch het volgende:
...
en nu hoorde ik vandaag dat die achter een 2ehands teac vrds10 (gemodificeerd) aan zit...
Zei ik toch :P
Gemodificeerd nog wel, toe maar. Prachtig loopwerk dat dat ook verdiend.

No news is bad news.

• hervaz
Naja zie hie het mailtje wat ik kreeg, wou hem dus echt gaan kopen (een TEAC vrds-10) :'(:'(:'(:'(:'(

Het zit niet mee met de speler: Net begonnen alles klaar te zetten voor de demo morgen.
Daarbij ging de speler voor het eerst in vele weken weer aan. Nu blijkt deze een probleem te hebben met het openen
van de lade. Na veel haperingen lukte het wel, maar het afspelen gaat ook niet goed, met welke CD dan ook.
Nou had ik enige tijd terug, direct na hevig onweer ook al een defecte satelliet tuner. Anderen hier uit de straat hadden toen
ook defecte audio spullen, en 1 TV.
Vermoedelijk heeft ook de Teac toen een opdoffer gehad, hetgeen nu pas blijkt.

Kortom kan ik weer verder gaan zoeken...
Duidelijk is dat deze zo niet verkoopbaar is. Eerst reparatie, dan zie ik wel verder.
Sorry voor deze onverwachte tegenslag.

Verwijderd

Ik neem aan dat je wel een goede klank wil hebben als je een cd speler gaat aan schaffen. Zorg dus dat je hem thuis kunt beluister anders zit je straks met een apparaat als die teac waar je geen plezier aan zult beleven. Maar goed dat die het niet goed deed.

• hervaz
Ik weet wel zeker dat die 10 een goed geluid heeft, ik zag ergens ook nog een vrds-9 staan, vandaag eens heen en kijken of ik hem voor 1000,- kan meenemen, anders nog een paar andere aanbiedingen rondbellen, ik zag ook nog een sony 777ES uit begin jaren 90 voor 1000,- staan.

Verwijderd

Die klank is wel heel anders dan je voor ganger. Maar oversmaak vakt niet te twisten dus wil ik iets altijd thuis zelf beluisten. en ga dus ook nooit op het oordelen van anderen af, ook niet van testje, reviews etc

• hervaz
Die mission klinkt inderdaad totaal anders ja, maar ik heb hem gehoord en het analytische geluid van die teac sprak me toch wel erg aan.

Verwijderd

Ook op je eigen installatie dat wil wel eens veel verschil uit maken, kun je hem direkt met je oude speler vergelijken. het lijkt me dat je er niet op achter uit wil.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb een harman/kardon HD7725 te koop. De top-of-the-line van harman 5 a 6 jaar geleden. Is in topconditie, met ab, volumeregeling via ab (niet elektronisch maar met echte potmeter-volumeregeling), 1x optische digitale en 2x cinch uitgangen (variabel en fixed). Kilootje of 8. Goed geschikt voor heavy werk: dubbele Burr-Brown multibit. Ik heb hem te koop omdat ik qua versterkers overstapte op Rotel, en - sucker die ik ben -wilde ook de cd-speler van hetzelfde merk. Display is dimbaar. Met optische digitale kabel. Was 2000 nieuw. Weg voor 500!

Lamaweten...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• hervaz
Ik heb een speler gekocht mensen, na veel spullen beluisteren viel me toch veel tegen, ik wou dan ook af van het geluid van een cyrus cdspeler, het ging op het laatst tussen een 10 jaar oude sony 777ES en een TEAC vrds-9 nieuw in doos, de sony ging niet door en na uitgebreid luisteren heb ik toen voor de teac gekozen met een adviesprijs van ongeveer 3000 piek, na veel praten cq afdingen mocht ik de speler die toch al in de aanbieding was voor 1400 piek meenemen.

Het mooie is natuurlijk dat deze speler nieuw is en ik dus de volledige garantie heb, m'n vorige speler kapte na 1 maand (die ik 2dehands verkregen heb), dus ik heb een zure nasmaak van 2dehands even.

Voor de rest is een cd speler natuurlijk zeer persoonlijk maar de combinatie past werkelijk perfect (vincent amp op teac cd op kappa's)

Tenslotte nog een plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.teac.co.jp/av-e/html/products/images/VRDS-9B.jpg

Verwijderd

WAUW, best tof(en duur :( )
Pagina: 1