Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-05 14:59
Even een forse bump; ben op zoek naar een 'snapshot / street camera' voor 'erbij' (ipv het gesleep met de DSLRs) en ik ben wel gecharmeerd geraakt van de Ricoh GR II / III maar wat een geld zeg. Ik zag de Ricoh GR II nog een keer nieuw voor 299 voorbij komen in het aanbiedingen topic (bij Keuzenkamp in Zwolle) maar 2e hands eigenlijk niet te vinden (of ook voor 500+ euro) en een nieuwe GR III(x) voor om en nabij de 900 euro is toch ook best een aardige smak geld.

Is er hier nog een GR II/III bezitter aanwezig die kan beamen dat dit toch wel te verantwoorden is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Voor erbij is het echt een flinke smak geld. Maar de camera is het waard!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 18:05

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Forse bump for sure. Krijgt van mij even eigen draadje.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja heel simpel gezegd een compact camera met een grote goede sensor en een vaste brandpuntafstand lens heeft zijn eigen charme en gebruik. Kan super leuk zijn, gewoon om in je jaszak mee te nemen als je naar buiten gaat. Wat je er voor over hebt is aan jezelf tweedehands is het goed zoeken. Ja kan natuurlijk ook naar Fuji kijken maar goedkoper wordt het niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 22:12
Ik heb eventueel een Canon G7X mark II te koop staan (zie V&A) mocht je iets compacts zoeken. Grote 1" sensor, lichtsterk (F1.8) en fotografeert in RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Van het 'type' GR komt je inderdaad uit bij een Fuji X100 of een GR2/3. Dat zijn nu eenmaal duurdere modellen jammer genoeg. Als je een APS-C sensor wil dan zijn er niet heel veel andere keuzes jammer genoeg.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:37
Tja, stop dat geld bij het budget voor je smartphone en je hebt altijd een aardige camera bij je....?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
S0epkip schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:11:
Tja, stop dat geld bij het budget voor je smartphone en je hebt altijd een aardige camera bij je....?
Dan heb je het verschil niet echt begrepen. Geeft niet ieder zijn ding.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Een 2e hands Sony RX100 IV of V? Ik heb zelf de Va naast mijn reguliere DSLR (D7200) en het is een heel fijn ding. Je vindt ze soms voor achterlijk lage prijzen op Marktplaats. Vooral de IV gaat soms voor weggeefprijzen de deur uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 26-10-2021 17:10 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
Ik heb zelf een GR2 voor ernaast. Heerlijk klein ding, toch zit ik er aan te denken om de GRIII(x) te kopen. Maar ja…het is wel prijzig.

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamba
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 21:26
Heb zelf een fuji xf10 voor erbij, ideaal kleine camera met aps-c sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Crazyclaws schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:24:
Ik heb zelf een GR2 voor ernaast. Heerlijk klein ding, toch zit ik er aan te denken om de GRIII(x) te kopen. Maar ja…het is wel prijzig.
Wat zou voor jou de reden zijn om van de GR II toch over te stappen naar de GR III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Hamba schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:06:
Heb zelf een fuji xf10 voor erbij, ideaal kleine camera met aps-c sensor.
Ah, ook zeker een interessante kandidaat, dank voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
Douwe63 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Wat zou voor jou de reden zijn om van de GR II toch over te stappen naar de GR III?
Het zou voor mij de GR3 x zijn, Die heeft een 26mm lens tov de GR3 die een 18mm lens heeft. Iets minder breed

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Iedereen nog dank voor de feedback, ik heb inmiddels van een forumlid een Ricoh GR II overgenomen (die als het goed is morgen binnenkomt).
Pagina: 1