Bluetooth module ford fiesta

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Svenhardeman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik heb laatst mijn eerste auto gekocht. Een ford fiesta 1.4 uit 2009. De auto is helemaal naar mijn zin alleen mist er 1 dingetje: bluetooth. De Bluetooth module zit er wel in maar is kapot. De precieze module is: bluetooth with voice connectivity and USB. Nou heb ik online tweede hands zo'n kastje gevonden maar vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze module's maar dan tweede hands?? En is het slim om zo'n kastje tweede hands te kopen? of is er iemand die zegt ik zou een nieuwe kopen!

Ik hoor het graag

Groetjes Sven

Alle reacties

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik heb een tijdje een fiesta uit 2009 gereden en daar heb ik de Bluetooth module (laten) vervangen door eentje die ook Bluetooth audio ondersteund.
Ik heb de vervangende module gewoon van ebay geplukt uit Engeland en vervolgens aan mijn garage gevraagd of ze 'm willen vervangen en juist willen coderen. Ik heb er altijd veel plezier van gehad op die manier.
Ik denk dus dat je prima eentje met 't zelfde typenummer kan bestellen en zelf kan vervangen

[ Voor 11% gewijzigd door Jessper op 23-10-2021 23:12 ]

• Svenhardeman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Is het ook mogelijk om t te doen zonder codering?

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als je al affabriek usb hebt zal ik je aanraden een module te zoeken met onderdeelnummer: CS7T-14D212-AB.
De laatste letter mag afwijken.

Deze module is in jou geval (grotendeels) plug and play.
Mooie bijkomstigheid is dat de module ook Nederlands spreekt als je een origineel Nederlandse auto hebt. Als je streaming wil kan het zijn dat je een parameter moet aanpassen met bijvoorbeeld forscan. Hiermee kun je eventueel ook de taal van de voicecontrol aanpassen als jou auto een importauto is.
In uitzonderlijke gevallen moet je scherm van de radio laten updaten.

wat niet past, wordt gelast!