Mijn ouders maken er een zooitje van,
Hun probleem, maar als zij er straks niet meer zijn.. wat dan? ik ga er wat bedragen bij noemen omdat dit makkelijker schrijft. bedragen zijn enigzins fictief
Mijn ouders hebben in het verleden een huis gekocht. €100.000 aan waarde.
Vlak daarna besluiten ze te scheiden, huis staat op naam van beiden.
Moeders verhuist weg naar een huur huis.
Mijn vader kan mijn moeder niet uitkopen, en krijgt ook de hypotheek niet op zijn naam vanwege te weinig inkomen.
Wel betaald mijn vader sinds dat moment alle onkosten van het huis. (aflossing + rente + verzekeringen)
nu 20 jaar later gaat het slechter met mijn pa waardoor het onderwerp wat gebeurd er straks met het huis op tafel kwam.
Huis is bijna volledig door mijn vader afbetaald.
Mijn moeder is nogsteeds mede eigenaar ook al heeft ze nooit iets bijgedragen zowel geen rente als geen aflossing).
Nu dacht ik dat ik samen met broers en zussen 50% eigenaar zouden worden van de woning, en de andere 50% naar mijn moeder, aangezien ze nogsteeds mede eigennaar is van de woning.
Vruchtgebruik en kindsdeel zijn niet van toepassing omdat ze gescheiden zijn.
En mijn vader ook geen nieuwe partner heeft.
maar kan er nergens iets concreets over vinden. blijkbaar regelen de meeste mensen het huis wel goed op het moment dat ze gaan scheiden.
Huis is ondertussen €200.000 waard. dus waar gaat die overwaarde dan naar toe.
Er is natuurlijk ook geen testament
stel je voor dat je iets zou gaan regelen 
Mijn moeder denkt natuurlijk dat ze volledig eigendom krijgt over de woning. want de hypotheek en kadaster staan ook nog op haar naam
Hun probleem, maar als zij er straks niet meer zijn.. wat dan? ik ga er wat bedragen bij noemen omdat dit makkelijker schrijft. bedragen zijn enigzins fictief
Mijn ouders hebben in het verleden een huis gekocht. €100.000 aan waarde.
Vlak daarna besluiten ze te scheiden, huis staat op naam van beiden.
Moeders verhuist weg naar een huur huis.
Mijn vader kan mijn moeder niet uitkopen, en krijgt ook de hypotheek niet op zijn naam vanwege te weinig inkomen.
Wel betaald mijn vader sinds dat moment alle onkosten van het huis. (aflossing + rente + verzekeringen)
nu 20 jaar later gaat het slechter met mijn pa waardoor het onderwerp wat gebeurd er straks met het huis op tafel kwam.
Huis is bijna volledig door mijn vader afbetaald.
Mijn moeder is nogsteeds mede eigenaar ook al heeft ze nooit iets bijgedragen zowel geen rente als geen aflossing).
Nu dacht ik dat ik samen met broers en zussen 50% eigenaar zouden worden van de woning, en de andere 50% naar mijn moeder, aangezien ze nogsteeds mede eigennaar is van de woning.
Vruchtgebruik en kindsdeel zijn niet van toepassing omdat ze gescheiden zijn.
En mijn vader ook geen nieuwe partner heeft.
maar kan er nergens iets concreets over vinden. blijkbaar regelen de meeste mensen het huis wel goed op het moment dat ze gaan scheiden.

Huis is ondertussen €200.000 waard. dus waar gaat die overwaarde dan naar toe.
Er is natuurlijk ook geen testament

Mijn moeder denkt natuurlijk dat ze volledig eigendom krijgt over de woning. want de hypotheek en kadaster staan ook nog op haar naam
[ Voor 4% gewijzigd door Smuggler op 23-10-2021 21:45 ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber