Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickeles12
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-10-2021
Goedenavond allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mijn helpen en gerust stellen.

Zojuist kreeg ik een pop-up van de Microsoft Authenticator app met; Nieuwe aanmeldingsaanvraag voor uw microsoft-account.

terwijl ik helemaal niet bezig was met mijn email. (denk dat iemand probeerde in mijn account te komen oid)

Toen ik de authenticator app ook opende stonden er ineens 2 accounts in, waarvan 1 dus mijn eigen account/email en 1 met de naam Azure AD.

Wie kan mijn helpen en geruststellen?
bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
Op wat voor omgeving hebben ze geprobeerd aan te loggen? Je outlook/live/ account of je werk account (azure AD)

Ik zou even de logs gaan bekijken via je microsoft account of je ict beheer inlichten over azure Ad

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickeles12
HKLM_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:54:
Op wat voor omgeving hebben ze geprobeerd aan te loggen? Je outlook/live/ account of je werk account (azure AD)

Ik zou even de logs gaan bekijken via je microsoft account of je ict beheer inlichten over azure Ad
Bedankt voor je bericht! Ik heb geen idee wat een Azure AD account is, ik heb dit ook helemaal niet.

Daarom vindt ik het zo raar dat die er tussen staat. Het betreft mijn outlook account waar ze proberen/probeerde in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ik zou even hier kijken Wat is de pagina met recente activiteiten? en je wachtwoord wijzigen :)

Azure AD wordt gebruikt in zakelijke omgevingen maar daar hebben ze misschien mee proberen aan te melden.

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 23-10-2021 21:02 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickeles12
HKLM_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:02:
Ik zou even hier kijken Wat is de pagina met recente activiteiten? en je wachtwoord wijzigen :)

Azure AD wordt gebruikt in zakelijke omgevingen maar daar hebben ze misschien mee proberen aan te melden.
Ik kijk momenteel even bij de recente activiteiten en daar hebben ze vanaf China op 18-10-2021 ‘automatische synchronisatie’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
nickeles12 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:11:
[...]

Ik kijk momenteel even bij de recente activiteiten en daar hebben ze vanaf China op 18-10-2021 ‘automatische synchronisatie’
Direct je wachtwoord wijzigen i.i.g welk protocol staat er bij de automatische sync log?

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 23-10-2021 21:18 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickeles12
HKLM_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Direct je wachtwoord wijzigen i.i.g welk protocol staat er bij de automatische sync log?
Protocol staat op IMAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Dan hebben ze je account aan een mail cliënt gekoppeld denk ik zo. Ondertussen je wachtwoord gewijzigd?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickeles12
HKLM_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:22:
[...]

Dan hebben ze je account aan een mail cliënt gekoppeld denk ik zo. Ondertussen je wachtwoord gewijzigd?
Ja zeker ondertussen me wachtwoord gewijzigd! Wat is de kans dat ze als nog met mijn account er vandoor gaan? Is dit ernstig? Heb wel 2 factor authenticatie.

Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
nickeles12 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Ja zeker ondertussen me wachtwoord gewijzigd! Wat is de kans dat ze als nog met mijn account er vandoor gaan? Is dit ernstig? Heb wel 2 factor authenticatie.

Alvast bedankt voor je hulp.
Goed is het in i.i.g niet :) Nu je je wachtwoord hebt gewijzigd en je de 2FA niet hebt geaccepteerd zou ik zeggen minimaal risico maar wel vreemd dat je in de 2FA app nu extra dingen (Azure AD) ziet. Misschien kan een andere tweaker hier nog wat over zeggen.

Cloud ☁️

Pagina: 1