Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanbanaan07
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-04 17:07
Goedenavond!

Sinds 1 maand heb ik een 50NANO866PB 2021 tv van LG. Geen problemen mee gehad tot vandaag. Ik kijk dan bijvoorbeeld Netflix en in de serie YOU is er een scene dat er een populaire licht cirkel wordt gebruikt om bijvoorbeeld je make up te doen. Alleen wat er dan gebeurd is dat de gehele cikel een miliseconde volledig zwart wordt en dit een paar keer achter elkaar totdat het licht uit beeld verdwijnt.

Bij het gamen, PS5, tv kijken en Prime heb ik dit niet meegemaakt verder.

Contact gehad met Netflix, maar die snappen er ook niks van. TV gereset en dat hielp eventjes en ging daarna weer als van ouds door.

Weten jullie misschien wat dit is?

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Daan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Filmpje van wat er gebeurt? Dat maakt het een stuk simpeler voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanbanaan07
Hoe kan ik dat toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanbanaan07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paBXRbBs3D2aCfdvFgUUsyMF5Cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSoQHxV2iGIXHica4ZuAWN6x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zal wel door de "beeldverbetering" komen.
Kun je die uitzetten in je instellingen?
Dus alle upscaling en nep-HD en nep-HDR uitzetten?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanbanaan07
Ik kan eens even kijken of dat iets doet. Wat bedoel je precies met upscalling? Ben best wel een leek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanbanaan07
Wanneer ik Dolby Vision Cinema gebruik merk ik dat alles gewoon goed draait. Zodra de "frame rate" hoger is merk ik pas de zwarte vlekken weer, de standaard versie bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Makkelijkst is op YouTube zetten en linkje hier plaatsen via het video icoontje. Of gewoon de link neerzetten.

Zit er ook een "filmmaker mode" op? Dat zet de meeste beeldverbeteraars uit. Dat is een goed startpunt.

Als het dan weg is, zou je wat met de settings kunnen spelen om te kijken wat de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanbanaan07
YouTube: LG 50NANO866PB Problem

Hierbij de link.

Filmmaker mode heb ik inderdaad geprobeerd en dan gaat het weg, alleen is het beeldscherm dan een stuk minder smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Daanbanaan07 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:47:
YouTube: LG 50NANO866PB Problem

Hierbij de link.

Filmmaker mode heb ik inderdaad geprobeerd en dan gaat het weg, alleen is het beeldscherm dan een stuk minder smooth.
Tja dan lijkt het toch één van de beeldverbeteraars. Helaas is er geen review van dit model bij ratings met aanbevolen settings. Maar misschien is het een handige gids. Duurder model maar misschien is het een goede start.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/nano90-2021/settings

Als je dit wilt uitsluiten, de genoemde beeldverbeteraars uitzetten. En dan 1 voor 1 aanzetten en kijken wanneer het terugkomt. Dan weet je wat het probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 23-10-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanbanaan07
Bedankt voor je hulp Waah!

Ik ga eens even kijken hoe ver ik kom.
Pagina: 1