Soundbar of CA CXN v2 met Sonus Faber Lumina 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22
Ik heb al jaren een instap set onder het "high end" audio segment. Mijn vrouw wil echter al jaren van die grote speakers af. Nu wil zij zelf heel graag een soundbar. Bij mijn weten is de kwaliteit audio die daar uit komt echter veel minder dan instap "high end" monitor speakers. Maar dit is slechts een gok aangezien ik mij nooit heb verdiept in soundbars.

Mijn idee was om een Cambridge Audio cxn v2 aan te schaffen en daar bv Sonus Faber Lumina 1 speakers aan te hangen. Wel iets duurder, maar nog binnen budget.

Welke argumenten hebben jullie voor de ene of de andere kant?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:23
Als je vooral film en TV kijkt is een soundbar een optie, maar voor muziek luisteren is er geen soundbar die kan tippen aan de stereo setup die je overweegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:32
Toevallig ben ik ook bezig met een Stereo setje voor onder de 1000 euro.

Triangle borea br03 + iotavx sa3 kost samen circa 800 euro, maar klinkt voor muziek echt vele male beter dan een sonos arc.

Audio is heel subjectief, dus lekker in de winkel uittesten en eventueel ook een paar speakers en soundbars thuis uittesten... Dat is in de audiowereld vrij normaal. Ookal is audio subjectief, ik denk dat vrijwel iedereen een stereo setje beter vind klinken dan een soundbar voor muziek.

Voor TV maakt het vrij weinig uit. Heb wel veel positieve reviews gelezen over "home cinema soundbars", maar zelf totaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Soundbars zijn voor een paar dingen echt fantastisch:

Kleinere vormfactor dus makkelijk neer zetten voor de man en makkelijk te accepteren voor de vrouw des huizes
Relatief goedkoop ten op zichte van een zelf samengestelde set
Een grote verbetering van het geluid van je tv

Als je die dingen zoekt, dan is een soundbar een uitstekende keuze. Ik heb er filmgeluid en ook allerlei muziek uit gehoord (achtergrondmuziek en feestjes) en dan is het prima.

Is het voor jou belangrijk om muziek op hoge kwaliteit te horen? Wil je surround? Veel apparaten aansluiten? Extra speakers die je nu toch al hebt, ook erop aansluiten? In dat geval kom je met een soundbar niet zo ver. In dat geval is een kant en klare homecinemaset met losse speakers al een verbetering en zul je met een zelfgekozen receiver en speakers echt een enorm verschil horen.

Het is dus vooral maar net wat je zoekt en wilt

Your Friendly Neighborhood Moderator